Toon posts:

NEC-1300A doet helemaal niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Gisteren heb ik via een internetzaak een OEM versie van de NEC-1300A besteld. De brander kwam vandaag binnen en ik heb 'm meteen ingebouwd.

Hij wordt keurig in de BIOS herkend, geïnstalleerd onder Windows XP en geeft geen enkel probleem onder Aparatenbeheer. Wanneer ik er echter een CD of DVD in doe, blijft hij continu de melding geven dat er geen medium aanwezig is. Het lees lampje brand even en daarna is het afgelopen. Hij pakt of leest niets.

In de computer van een vriend van me hetzelfde verhaal. Ik heb al even nieuwe ASPI drivers geïnstalleerd en wat dingetjes uitgeplozen zonder resultaat.

What's wrong? Iemand een idee?

Vriendelijke groet,
Martijn H.

Btw: Hermanvh, ik kan de juiste firmware niet vinden. Hetzelfde bestand staat niet op de site. Het bestand dat er wel staat, 105v8.rar werkt niet met de brander.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 12:32 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik heb de nieuwste firmware van NEC geprobeerd (v1.08) en een paar van herrie's...

Mijn probleem blijft bestaan!!! Heb je het probleem al opgelost???

Groet,

Knurft

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Hmmm, ik heb vorige week mijn NEC 1300A ter reparatie aangeboden omdat hij geen CD's meer herkende. De speler gedroeg zich met CD's precies zoals jij beschrijft, CD erin en stug volhouden dat er niks in de speler zit. Ik zou je NEC terugsturen en omruilen voor een nieuwe. Ik vermoed dat er iets met de laser is waardoor hij (in jouw geval) zowel geen CD's als DVD's herkent.

Overigens, bij mij herkende hij nog wel DVD's en heeft hij ook een tijdje CD's afgespeeld maar toen krijg ik Calibration Errors tijdens het branden van CD's en daarna deed hij het dus helemaal niet meer met CD's.

Pointless

Verwijderd

Ik heb mijn NEC 1300A gisteren geinstalleerd. Ik heb wel de laaste versie van Nero gedownload (6) om ermee te kunnen werken. Doet het prima. Alleen onder windows mijn computer wordt ie alleen als cdrom herkend.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de brander teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Die functioneert wel naar behoren. Ik ga er dus vanuit dat de drive kapot is geweest....