ATX in'n AT

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hoi, is het eigenlijk mogelijk om een een ATX bordje in een AT kast te stoppen?
Of eigenlijk alleen de voeding....

Het is puur om het bordje te testen namelijk... hij hoeft niet ingebouwd te worden enzo.. niet in een AT kast in iedergeval.. Dus ik vroeg me af, als ik nou gewoon een losse AT voeding heb.. De kabels aansluit en dan gewoon simpelweg even die twee pinnnetjes op het moederbord (waar normaal de powerknop zit) even kortsluit. Dan moet dat toch gewoon werken?
Of zitten er nog andere bijzonderheden in de voeding naar het moederbord ofzo?

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 14:35

Sebazztiaan

sebas!

Het gaat hoe dan ook niet werken, op een AT voeding heb je niet zoals bij een ATX voeding de 20 polige stekker, het past fysiek al niet, en qua voltages al helemaal niet!

Wat je wel kan proberen is om even een voeding uit een andere (ATX)computer lenen. En ja, dan kan je met de schroevendraaier de 2 pennetjes kortsluiten om het systeem te starten.

[ Voor 15% gewijzigd door Sebazztiaan op 07-08-2003 00:35 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
aha, de aansluiting werkt al niet eens dus....
Helaas.... Ik dacht dat de aansluiting gewoon hetzelfde was...
Tijd geleden dat ik die AT kast opengetrokken heb.......

thnx, weet ik voldoende....

Verwijderd

Als je mobo de aansluitingen heeft (AT + ATX) dan kan het... (er zijn nl. ook mobo's met dubbele voedingsconnectoren...)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 00:43 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 00:43:
Als je mobo de aansluitingen heeft (AT + ATX) dan kan het... (er zijn nl. ook mobo's met dubbele voedingsconnectoren...)
Zijn er wel, maar hij wil hier een ATX mobo met AT voeding bewerken. ATX mobo's met AT voeding bestaan wel, maar ze zijn uiterst zeldzaam (eigenlijk alleen in de eerste paar jaar van ATX, zeg maar tot 1998 gemaakt)

Iig is deze topic behoorlijk basic (met een google of GoT search op 'AT ATX PSU' was je al erg ver gekomen) - dicht

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 07-08-2003 00:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.