simcity 4 vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
ik heb hier alles wel een beetje doorgezocht, en via google kan ik ook nik vinden... waarschijnlijk is het een simpel probleem, en vergeet ik gewoon iets

het lukt mij niet om de rails en het station van de trein aan elkaar te koppelen, waardoor mijn rails dus niet gebruikt word :?

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Sebazztiaan

sebas!

Het is niet moeilijk om te doen, maar ik neem aan dat de rails wel connected zijn, maar mensen moeten ook het nut zien van het gebruiken van je spoorrails, als dit niet het geval is, dan gaan ze gewoon met de auto.

LEGENDA:

--- = rails
=== = weg
SSS
SPP = station (p=parkeerplaats)

code:
1
2
3
4
----------
   SSS
   SPP
==========

Dit moet werken, gewoon de rails er langs en het is ok, en dan moeten de mensen het nog gebruiken.

Op het moment dat er geen auto's op een weg rijden, dan is de weg ook fout aangelegd?:? Althans dat begrijp ik uit jouw vraag....

Mensen gebruiken alleen het station, als het op de route ligt, ze gaan hoe gek ook, niet een vakje terug om het station te gebruiken.

• Schizoveen
gaat proberen

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
bij mij reden de treinen ook alleen maar zodra ik boeren/maisvelden ging bouwen

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, eerste station bouwen DAN er spoor naartoe slepen :-)

Natuurlijk gaan treinen pas rijden als er HANDEL is om te vervoeren...en wel handel die over LANGE afstand vervoert moet worden!

Zelf heb ik vroeger een grote stad gemaakt en ik kon er net 4 stations aan maken want meer...had toch geen zin!

[ Voor 78% gewijzigd door swampy op 07-08-2003 00:40 ]

There is no place like ::1

• Sebazztiaan

Sebazztiaan

sebas!

donderdraak schreef op 07 August 2003 @ 00:37:
bij mij reden de treinen ook alleen maar zodra ik boeren/maisvelden ging bouwen
Dat is dan puur toeval, het kan ook net de druppel zijn om het vervoersquota te halen om een trein te laten zien. Het is in elk geval niet zo , dat je I-A nodig hebt voor treinen.

• Schizoveen
ok, het bovenste advies werkte niet... dus begon ik weer ff gek te doen..

hier wat screenshots

http://vulcanus.its.tudel.../upload/ScreenShot010.jpg
http://vulcanus.its.tudel.../upload/ScreenShot011.jpg

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Goh, je traffic geeft problemen...mmm...tja....ik denk dat het punt waar je treinen OVER de wegen gaan te dicht bij het station is.

Mmm, en ja...een rails aanleggen betekent niet dat treinen ook gaan rijden!

There is no place like ::1

• Sebazztiaan

Sebazztiaan

sebas!

Ik snap niet waar jij een railroad voor nodig heb als je nog geen 10.000 inwoners hebt, gaat de trein wel ergens heen? Zijn er andere stations? Het heeft nu totaal geen nut, geloof me!

Het kost nu alleen maar een boel geld, en de mensen gaan pas de trein gebruiken als anders hun totale commutetijd te hoog zou uitpakken

regels voor commutetijd(CT):

CT = tijd die nodig is om op het werk te komen(met auto)
CT moet < 150min || Lopen + openbaarvervoer + lopen moet < 150 min
als CT > 150 || OV > 150 min --> CTprobleem icoon (groen met koffer)

als lopen + ov + lopen < CT --> gebruik OV

[ Voor 54% gewijzigd door Sebazztiaan op 07-08-2003 01:04 ]

• Schizoveen
die screenshots zijn van een test dorp.... veel geld lenen, en pompen, om te kijken hoe alles werkt (heb het spel nog maar net)...
er zijn nu 4 stations.. en traffic blijft altijd het grootste probleem.... ik dacht (netzoals ik dat in simcity2000 deed) om treinrails aan te leggen.... en bij elke sector (ik bou mij stad in sectoren) een station aan te leggen..... maar jij zegt dat de rails wel goed liggen, en dat als alles drukker word, het wel zal werken?

• Sebazztiaan

Sebazztiaan

sebas!

Ja uiteindelijk wel, check de regels over CT nog even die ik hierboven heb gezet. Uiteindelijk slippen de wegen dicht, dus wordt makkelijk aan de onderste voorwaarde voldaan.

Houd er dan wel rekening mee, dat sims nooit een blokje terug lopen op naar hun werk te gaan. Ze gaan altijd richting hun werk. Komen ze dan OV tegen, dan nemen ze die(mits het sneller is dan met de auto)
Pagina: 1