Kan de ADSL splitter ook boven?

Pagina: 1
Acties:

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik heb geen enkele ervaring met ADSL, maar hoorde van mijn toekomstige provider (Telebyte) dat de splitter zo dicht mogelijk bij de hoofd aansluiting van de KPN moet. Maar nu is dat een probleem want mijn nieuwe kamer in Utrecht waar ik dat wil aanleggen heeft nergens beneden waar je binnen komt een hoofd aansluiting. Want het studenten huis waar ik ga wonen begint pas op de 2e verdieping, en daar komt de kabel uit de muur via een elektro buis waar ook stroom draden door lopen.

Dus kan niet dichter bij de hoofd aansluiting komen als dat. Kan het kwaat dat je de slitter pas op de 2e verdieping van een huis aansluit?

En kan het kwaad als er wel 1 telefoon contactdoos voor de splitter zit?

Tenslotte kan het kwaad dat de tel lijn langs elektro draden loopt (qua stralingen of zo)?

En als hij eenmaal is aangesloten op de 2e etage, moet ik nog een UTP kabel naar de 3e verdieping trekken waar mijn kamer is (dus ook mijn comp). Maar dat is verder geen probleem denk ik?

Zou fijn zijn als men mij met deze problemen kan helpen.

Alvast bedankt!

www.Qbox.nl

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
als alle telefoons maar achter de splitter zitten moet het gaan werken

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

lees dit topic eens door:
[rml][ ADSL] Gebruik meerdere splitters[/rml]

Ja dat kan, als je maar GEEN apparaten voor de splitter aansluit en goede kwaliteit bekabeling gebruikt

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
CdRwin schreef op 06 August 2003 @ 23:51:
Want het studenten huis waar ik ga wonen begint pas op de 2e verdieping, en daar komt de cabel uit de muur via een electro buis waar ook stroom draden door lopen.
Als dat echt het punt is waar de kabel voor het eerst naar binnen komt zou je hem daar kunnen aansluiten. Maar ik denk niet dat dat het geval is.
Dus kan niet dichter bij de hoofd aansluiting komen als dat. Kan het kwaat dat je de slitter pas op de 2e verdieping van een huis aansluit?
Als er een gewone kabel tussenzit etc. kan dat zeker kwaad aangezien het signaal zwakker kan worden. Maar in principe moet het niet zo'n probleem zijn.
En kan het kwaat als er wel 1 telfoon contactdoos voor de splitter zit?
Dat kan gewoon niet, aangezien die splitter voor _alle_ aansluitpunten moet zitten, anders gaat je telefoon storen op je ADSL verbinding.
Tenslotte kan het kwaat dat de tel lijn langs electro draden loopt (kwa stralingen ofzo)?
Sommige mensen zeggen van wel, anderen van niet, ik heb geen idee.
En als ie eenmaal is aangesloten op de 2e etage, moet ik nog een UTP kabel naar de 3e verdieping trekken waar mijn kamer is (dus ook mijn comp). Maar dat is verder geen probleem denk ik?
Als het modem eenmaal is aangesloten kun je daarna doen wat je wil (max. 100 meter UTP ofzo) dus dat hoeft geen probleem te zijn.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[grijns]
Wat ga je studeren? Nederlands?
[/grijs]

Firmpete on Aerie Peak

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

FirmPete schreef op 07 August 2003 @ 00:00:
[grijns]
Wat ga je studeren? Nederlands?
[/grijs]
Jij zeker voor cabaratier. :/

TS: Ik vermoed dat dat kabeltje dat uit jou gootje komt al gestoord word door andere gebruikers, je zou het gewoon kunnen proberen, en anders moet je echt bij het begin die splitter hangen of naar kabel uitwijken.

• CdRwin
edit:

;) had het ff heel snel getypte

Maar hoe weet ik of het werkt?
Merk je dat als aan het ADSL modem (dat hij net als een kabelmodem een connected lamp je geeft?).
Maarja dan kom ik er dus pas achter als ik het abbo voor een jaar neem (en dan blijkt het niet te werken).

Kabel internet is ook geen optie,

A. het is Wannesloom (van casema)
B. het zelfde verhaal als de tel kabel, komt pas op de 2e verdieping binnen, dus zal dan wel teveel ruis op de kabel zitten (want waar die binnen komt is het geen groene kabel).

www.Qbox.nl

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
CdRwin schreef op 07 August 2003 @ 00:12:
edit:

;) had het ff heel snel getypte

Maar hoe weet ik of het werkt?
Merk je dat als aan het ADSL modem (dat hij net als een kabelmodem een connected lamp je geeft?).
Er zit een mooi line sync lampje op je modem. Dat zegt echter niet alles, het kan ook zijn dat je gewoon af en toe een disconnect krijgt.
Maarja dan kom ik er dus pas achter als ik het abbo voor een jaar neem (en dan blijkt het niet te werken).
In dat geval is het toch altijd nog wel werkend te krijgen met wat sloopwerk ofzo? :+
Kabel internet is ook geen optie,

A. het is Wannesloom (van casema)
De broadband abbo's zijn vrij goed hoor :)
B. het zelfde verhaal als de tel kabel, komt pas op de 2e verdieping binnen, dus zal dan wel teveel ruis op de kabel zitten (want waar die binnen komt is het geen groene kabel).
Mja, zeker met de kabelabbo's kan dit nogal snel een probleem gaan vormen (worden vaak slechte coax kabels binnen gebruikt enzo)

• CdRwin
Ik denk dat ik het dan maar gewoon riskeer (op de hoop dat het werkt). Ben nu van plan om www.telebyte.nl te nemen, maar zat ook te denken aan www.surfsneladsl.nl. Iemand Ervaringen met deze of andere goeie ADSL providers in regio Utrecht?

Maar MikeN, Allochtoon, sharkzor en JvS bedankt voor jullie snelle reply! :)

www.Qbox.nl

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36

Willem2

Ω is futile

Denk dat het wel gaat werken. Mijn modem staat 15 meter van de hoofaansluiting en dat heeft nog nooit problemen opgeleverd.

Als student ben je het beste af met Surfsnel denk ik. Goedkoper ga je geen WideOpen abo vinden op het moment. BBned is daarvan de network provider en dat is (wat mijn ervaring betreft) een hele goede!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• CdRwin
Iedereen bedankt ( voornamelijk MikeN) voor jullie snelle en Informatieve reacties!

Ik ga het maandag aanvragen, en dan maar hopen dat ik het werkend krijg! Ik ga idd SurfsnelADSL nemen (is idd goedkoper voor de student ;) ) Thx voor de tip.

[ Voor 72% gewijzigd door CdRwin op 08-08-2003 02:14 ]

www.Qbox.nl

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16
CdRwin schreef op 08 augustus 2003 @ 02:11:
Iedereen bedankt ( voornamelijk MikeN) voor jullie snelle en Informatieve reacties!

Ik ga het maandag aanvragen, en dan maar hopen dat ik het werkend krijg! Ik ga idd SurfsnelADSL nemen (is idd goedkoper voor de student ;) ) Thx voor de tip.
lol, leuk he? crossposten op 2 fora ;)
naja, leuk optrekje daar, krijgen we een welkomstfeestje/meeting? B)

edit: ik had alleen op andere board gereageerd, had hier ff een tempbannetje :( (dont ask)

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 08-08-2003 02:24 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

je kan zelfs zonder een splitter werken (heb ik ook een tijdje gedaan)
maar dan houd de inet verbinding er wel mee op zodra de telefoon overgaat :9

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1