Toon posts:

[Win32] Detecteren geinstalleerde browsers

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik zou graag voor een progje een html file willen laten zien in alle geinstalleerde browsers.

Weet iemand een oplossing om deze makkelijk te vinden?

Ik heb de registry al bekeken, maar een eenduidige plaats is niet te vinden, en anders moet je dus voor alle bestaande browsers kijken of die key toevallig voorkomt.

Edit:Dankzij The End de volgende tip (hoeft niemand meer naar beneden te scrollen :)):
De default browser staat (in Windows XP en ik geloof dat het in elk Windows OS zo is) hier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\StartMenuInternet
In subkeys van deze staan de mogelijkheden. Waarschijnlijk vind je ze allemaal hiermee. (In ieder geval degene die als default ingesteld kunnen worden)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 22:26 ]

• JohanDM
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

JohanDM

Optimist

[ironie]
Killer OS-feature: centrale registry waar alle programma's zich catalogiseren
[/ironie]
Helaas, alhoewel de Windows Registry er de uitgelezen plek voor zou zijn, ontbreekt dit essentiele onderdeel erin: een catalogus van geïnstalleerde software gegroepeerd op functie.
De enige optie die je hebt is een lijst van browser signatures samenstellen en dan deze gebruiken om de geïnstalleerde browsers te gaan opsporen.
Een browser signature kan bestaan uit zowel de aanwezigheid van registry keys (IE) als het aanwezig zijn van bepaalde files en directory structuren in iemand zijn profiel (Netscape, Mozilla, Phoenix/MozillaFirebird)

"Two things are infinite: the universe and stupidity. And the former I'm not so sure about." -- Albert Einstein

Verwijderd

http://www.gemal.dk/browserspy/basic.html ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 00:08 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

en anders moet je dus voor alle bestaande browsers kijken of die key toevallig voorkomt.
Ik denk inderdaad dat het daar op neer komt. Je zou natuurlijk de uninstall-listbox van de JEDI componenten kunnen doorlopen om te kijken welke software (en daartussen dus browsers) geïnstalleerd zijn, (alleen met Delphi!) maar dan lijkt het register doorlopen me een minstens net zo nuttige oplossing.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je niet goed begreep wat ik bedoelde: ik wil niet weten met welke browser ik browse, maar welke _geinstalleerd_ zijn.

Verwijderd

pfff bereid je dan maar voor op een lange weg van captures maken van installs van verschillende browsers. Bovendien moet je dan nog rekening houden met browsers die niet steunen op de registry/installers, maar op INI/CFG files en buiten hun standaard directory geinstalleerd worden etc.
Daarnaast is het bestaan van de file IEXPLORER.EXE / NETSCAPE.EXE of residuen van cache/ini/reg-entries etc nog niet gelijk een bewijs dat hij geinstalleerd is, alleen dat die file/reg-entry bestaat... (defineer: wat is het verschil tussen geinstalleerd _zijn_ , _geweest_, _backup_ en _nogniet_)...
Ik weet sowieso wel een aantal browsers die je niet eens zou kunnen detecteren omdat ze compressed op een bootable diskette/cd staan en buiten het OS om functioneren...

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 00:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm.. vrij kansloos dus..

Ik had eigenlijk stiekum gehoopt op iemand die een progje/script heeft/kent die dit voor je kan doen. Helaas :'(

Mocht er toch iemand zijn die hier meer over weet, ik houd me aanbevolen!

Verwijderd

Nou ja totaal kansloos natuurlijk niet. M'n opmerking was eerder om aan te geven dat een 100% dekking totaal onmogelijk is. Je zou kunnen beginnen met de 10 meest gebruikte browsers (dat is nog enigszins beperkt en genoeg om je van de straat af te houden ;) )...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 00:28 ]

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:46

The End

!Beginning

De default browser staat (in Windows XP en ik geloof dat het in elk Windows OS zo is) hier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\StartMenuInternet
In subkeys van deze staan de mogelijkheden. Waarschijnlijk vind je ze allemaal hiermee. (In ieder geval degene die als default ingesteld kunnen worden)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Volgens mij was dat slang voor 'goh dat werkt' ;)

Professionele website nodig?

Pagina: 1