Toon posts:

[XP] Mijn pc start steeds opnieuw op sinds SP1 install *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een nieuwe pc gekocht:

Kast met 300Watt voeding
Pentium4-2.6 op 800Mhz
Asus Geforce FX5200 (V9520/TD)
512MB Valueram van Kingston (KVR400X64C3/512)
2x 120Gig S-ATA schijven van Maxtor (liquid 8MB Cache)
ASUS P4P800 Deluxe
DVD-ROM Sony 16x
DVD Writer NEC 1300 (Komt uit oude PC)
Soundblaster Audigy2
1.44" Floppydrive

De 2 harddisks heb ik via raid-0 (stripeset) tot 1 volume gemaakt met de ingebouwde Intel-ICH5 Controller.

Mijn probleem is dat de pc automatisch herstart.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:

Biosupdates, alle nieuwe drivers, Bios ge-reset naar standaard waarden

Alle overbodige apparatuur gedeinstalleerd:
Nog aangesloten:
2x Harddisk met raid-0
Processor
Moederbord
geheugen
videokaart

Losgekoppeld:
de twee DVD-Rom's
Audigy2
Floppydrive

Raid verwijderd en opnieuw aangemaakt
Hierna de pc opnieuw geinstalleerd
Alle Servicepacks geinstalleerd.
Weer alles losgekoppeld (zoals hierboven staat beschreven)

Helaas zonder resultaat, de pc blijft opnieuw herstarten.

Tot nu toe leek het herstarten willekeurig te zijn geweest, echter als ik Adobe Acrobat 6 installeer reboot de pc altijd, dus dat is een constante....

De pc opnieuw geinstaleerd op een gewone ATA HD van 20Gig
Na elke stap geprobeerd Adobe Acrobat te installeren, wat steeds goed ging Tot na SP1 Hierna heb ik heb probleem!

Wie weet waar ik heb moet zoeken?

Ik draai op WindowsXP professional en ik heb ook al geprobeerd bij SYSTEM FAILURE "Opnieuw opstarten" uit te zetten. De pc zet niets in het eventlog en reboot gewoon...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 23:06 ]

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

je kan nog een keer je voeding nakijken en anders je cd van winiXP nog verder heb je al vrij veel gedaan zelf

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich pas voor na de installatie van SP1, dus ik denk niet echt dat het aan de voeding ligt (hoewel ik er wel aan heb gedacht).
Wat de cd betreft, ik zal het proberen.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor de verwijzing, maar deze dingen heb ik al geprobeerd (zie mijn tekst)

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

wat ik me net bedenk ben je in beschikking van een SP1 integrated of een cd zonder SP1 erop zitten voor sommige GoTTers bleek het namelijk zo te zijn dat een cd zonder Sp1 en dan update fout ging maar een zogehete slipstream ging wel goed SP1 dus geintegreerd...

ff linkje zoeken
http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp1_cd.htm

dit testen zou wat meer kunnen zeggen

[ Voor 6% gewijzigd door DirkT op 06-08-2003 23:39 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Je kan iig proberen via de cd en de recovery console de oude systeem bestanden terug te zetten.

Hier kan je vinden hoe dat moet: Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Een bsod geeft ie niet, hij herstart gewoon. Geen eventlog, geen foutmelding bij het opstarten (behalve als hij herstart tijdens het opstarten wat soms ook gebeurd dan zegt hij dat Windows niet goed is opgestart en of ik in veilige modus verder wil.)

Windows XP denkt trouwens dat in mijn pc 2 processoren zitten, terwijl ik toch vrij zeker weet dat er maar één in zit!. Dit kan ik zien aan de taskmonitor (2 vakjes) en in apparaatbeheer (staan 2 processoren). Of hoort dit bij mijn model moederbord/processor?

PS modje, bedankt voor het aanpassen van de titel!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan iig proberen via de cd en de recovery console de oude systeem bestanden terug te zetten.
Dat is niet echt het probleem, ik installeer zo windows opnieuw. Maar als ik SP1 niet installeer mis ik wel een heleboel updates. Ik wil eigenlijk gewoon een pc installeren met Windows XP en SP1... :X

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

dat je pc denkt dat je 2cpu's heb ligt eraan omdat je HyperThreading hebt van Intel Pentium, dan lijkt het alsof je 2cpu's hebt maar dat heb je niet ;)

ja kan proberen dit uit te zetten en kijken wat er dan gebeurd, het moet ergens in je bios kunnen bij de opties van je CPU dan kan je HyperThreading aan het uitzetten, misschien ligt het daar wel aan en dan kan het zijn dat je processor of je moederbord niet helemaal lekker is

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ja dat had ik ook al geprobeerd, ik had ook al op Google gevonden dat je hypertreading uit moest zetten. Maar helaas had dat ook al geen resultaat. Het was me alleen niet opgelevallen dat WinXP dan 1 processor minder ziet.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
een klein vraagje...
wat als je Automatically reboot uitzet en daarna SP1 installeerd?
[winkey] + break -> Advbanced -> Startup & recovery -> "automatically reboot"

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Je kan bij een clean install waar gevraagd word om F6 in te drukken voor andere drivers, ook F5 vasthouden en dan kan je zelf kiezen of je ACPI en singe/dual processor wilt hebben geloof ik

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59
heb je wel de nieuwste drivers van je mobo geinstalleerd alvorens SP1 te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
heb je wel de nieuwste drivers van je mobo geinstalleerd alvorens SP1 te installeren?
Ja, dat heb ik inderdaad gedaan. Toch vraag ik me af of dit wel goed is. Ik bedoel: Stel dat ik een WindowsXP cd heb waar SP1 al zit ingebakken? Dan is het toch onmogelijk om SP1 na de drivers te installeren? Ik heb zelfs op advies van anderen zo'n CD gemaakt vandaag.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag met mijn geslipstreamde Windows XP cd met SP1a deze pc opnieuw geinstalleerd. En inderdaad, enkele minuten na de eerste reboot....

Een spontane reboot...
Geen melding...
Weer niets in het log...
Ik ben het zat. (Zucht)

Ik ben nu al een week bezig met dit probleem en het enige wat ik weet is dat de pc dit doet na SP1.

Heeft iemand nog een idee? Is het hardware/driver gerelateerd?

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik zou het eens omdraaien... eerst windows incl sp1 installen...
Dan booten in safemode en de driver's van de fabrikant installen.

Ik heb al eens meer meegemaakt dat een systeem met de ms driver's niet lekker ging.. en met de drivers van de fabrikant wel.

Verwijderd

Topicstarter
Het word steeds gekker, ik heb zojuist ander geheugen erin gedaan en nog steeds gaat het fout. Nu had ik in mijn oude pc een P4 2Gig en heb deze erin gestopt. Wat denk je, lopen als een zonnetje!!!

Nu vraag ik me nog 2 dingen af:
Kan mijn moederbord de processor niet aan (800Mhz)
Of is de processor gewoon kaduk?!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kijk op de site van de fabrikant of het moederbord je processor aan zou moeten kunnen, misschien moet je een BIOS update uitoerenvalvorens je processor zal werken, de processor zal waarschijnlijk gewoon moeten werken, indien dit het geval is zou het inderdaad je processor kunnen zijn die kapot is.
Misschien gebruiken sp1 en acrobat wel een gedeelte van je processor die kapot is.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Hij zou hem aan moeten kunnen, volgens de website van asus. (ik heb een p4p800 deluxe)

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat nu bij de zaak waar ik hem heb gekocht, ik laat nog wel even weten wat het was...

Verwijderd

gek, ik ben ook bezig met het opnieuw installeren van mijn computer en tevens Adobe Acrobat Reader 6, tijdens installeren krijg ik ook een reboot zonder enige melding.
Ik heb overigens win2000 met sp4

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 23:04:
Ik draai op WindowsXP professional en ik heb ook al geprobeerd bij SYSTEM FAILURE "Opnieuw opstarten" uit te zetten. De pc zet niets in het eventlog en reboot gewoon...
Dit duidt dus op een hardware fout (dus BIOS reset). Wordt je processor niet te warm (zou bij een P4 overigens geen kwaad moeten kunnen), of anders je geheugen of northbridge? En probeer anders eens een andere voeding, misschien dat die te oud is of gewoon te weinig vermogen heeft. Draai anders eens MEMTEST86 een paar uur om uit te sluiten dat er problemen met je geheugen zijn.
De pc opnieuw geinstaleerd op een gewone ATA HD van 20Gig
Na elke stap geprobeerd Adobe Acrobat te installeren, wat steeds goed ging Tot na SP1 Hierna heb ik heb probleem!
Het lijkt eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat Acrobat Reader er iets mee te maken zou hebben, maar crasht je PC ook als je andere software installeert/draait? Zo niet, download Acrobat Reader eens opnieuw en probeer het nog eens.
Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 21:38:
Het word steeds gekker, ik heb zojuist ander geheugen erin gedaan en nog steeds gaat het fout. Nu had ik in mijn oude pc een P4 2Gig en heb deze erin gestopt. Wat denk je, lopen als een zonnetje!!!
Ik zou eens proberen een andere P4 2,6Ghz CPU erin te zetten (bijvoorbeeld ruilen in de winkel), dan kun je uitsluiten dat het aan de CPU ligt. Die P4 2,0Ghz heeft vast een veel lagere FSB, dus ik zou het eerlijk gezegd dan meer in een compatibiliteitsprobleem tussen CPU / mobo / memory zoeken. Misschien is je mobo wel gewoon kapot...

Verwijderd

Topicstarter
@Eyebeem
Vertel je configuratie eens, ik ben benieuwd wat onze overeenkomst is!

@Stamgastje
Dit duidt dus op een hardware fout (dus BIOS reset). Wordt je processor niet te warm (zou bij een P4 overigens geen kwaad moeten kunnen), of anders je geheugen of northbridge? En probeer anders eens een andere voeding, misschien dat die te oud is of gewoon te weinig vermogen heeft. Draai anders eens MEMTEST86 een paar uur om uit te sluiten dat er problemen met je geheugen zijn.
Memtest heb ik een tijdje laten draaien, maar geen problemen. Ook heeft de pc een keer 3 uur tijdens de setup van Windows XP stil gestaan (moest boodschappen doen) en ik kon daarna gewoon weer verder!
Het lijkt eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat Acrobat Reader er iets mee te maken zou hebben, maar crasht je PC ook als je andere software installeert/draait? Zo niet, download Acrobat Reader eens opnieuw en probeer het nog eens.
Het leek me ook sterk, maar ik heb het 2x gedownload. En het gekke was, toen ik er een P4 2Gig in stopte ging het wel goed! (met dezelfde setup).
Ik zou eens proberen een andere P4 2,6Ghz CPU erin te zetten (bijvoorbeeld ruilen in de winkel), dan kun je uitsluiten dat het aan de CPU ligt. Die P4 2,0Ghz heeft vast een veel lagere FSB, dus ik zou het eerlijk gezegd dan meer in een compatibiliteitsprobleem tussen CPU / mobo / memory zoeken. Misschien is je mobo wel gewoon kapot...
Je denkt precies hetzelfde als ik, een lagere FSB kan ik niet instellen op mijn moederbord. Ik heb hem ook teruggebracht naar de winkel om na te laten kijken of het inderdaad het moederbord is of de processor. Aangezien ik van beide maar 1 ;) thuis heb liggen moet ik dit toch echt door hun na laten kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Het was de processor volgens de winkel, helaas kan ik de pc niet meteen ophalen aangezien ik in Londen zit voor werk... :(
Pagina: 1