Toon posts:

hoeveel dBi heeft dit standaard antennetje ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een linksys Wireless-G PCI kaart gekocht, maar het bereik valt wat tegen.

ik zou nu willen weten hoeveel dBi de standaard antenne op dit kaartje geeft, want ik kan zelf ook een antenne maken en die heeft een dBi van 8 à 10.

Als dit kaartje maar een dBi van 4 ofzo heeft is dit wel de moeite om te proberen,snap je.

alleen kan ik nergens dit gegeven vinden over dit antennetje.

(als het verschil erg klein is ga ik er niet aan beginnen, want ik moet mijn bestaande antennetje uit elkaar halen om een aansluiting te kunnen maken met het pci kaartje)

tnx

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, we hebben het dus over deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/products/groupimgwhite/wmp54g_v2.jpg
LinkSys Wireless-G PCI Adapter v2 WMP54G
waarvan de handleiding en specificaties zwijgen over de dBi van de antenne en alleen gesproken wordt over het zendvermogen (15dBm) en gevoeligheid (-80dBm) van het PCI kaartje...
Ik denk dat niemand metingen heeft verricht over zijn antenne en dus meer zou weten als de fabrikant. Ik denk dat je beter de fabrikant kan mailen (support@linksys.com / sales@linksys.com) met deze vraag.

Als jij je antenne verplaatst naar buiten/betere plaats, is hij sowieso effectiever, ongeacht dBi...
want ik moet mijn bestaande antennetje uit elkaar halen om een aansluiting te kunnen maken
Nee hoor, gewoon de verbinding verbreken, een gaatje in je slotplaatje, een connector erdoorheen en aansluiten - eventueel 2 gaatjes zodat in het 2e gaatje een schakelaar kan (standaard antenne / externe antenne selector).