Toon posts:

Probleem tussen 2 hd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb een probleem met mijn hd, het is een 120gig hd die na het defragmenteren heel sloom werd en uiteindelijk herstarte waarna hij niets meer deed, windows starte niet meer op, je zag een mooie witte onderbroken balk, en verder kwam hij niet. Hij melde ook dat er DLL-bestanden misten. Ik heb er een andere hd bij gezet en daar windows xp pro opgezet (draaide er ook al op, de 120gig), toen de 120gig erbij aangesloten en geprobeerd om hem te bereiken, wat me in totaal 1 maal is gelukt... Ik wil namelijk mijn data veilig stellen en de C partitie formateren. Nu heb ik alle jumper posities van de 120gig geprobeerd... maar hij wil maar niet verder gaan met opstarten dan het zwarte scherm na het heen en weer gaande rechthoekje van windows bij het opstarten... Ik ben er ook achter gekomen dat er een hele partitie weg is, althans windows kan hem niet zien en vraagt om hem te formateren...
Wat is er ooit met mijn hd gebeurd? Als iemand iets weet graag....
Thanks!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Merken, type's, welke ide-controller etc. graag.

Posting is incompleet.

FAQ al gelezen? Meeste problemen worden al goed besproken.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ziet er naar uit dat of je fat een beetje brak is of er is op een andere manier de nodige corruptie opgetreden.

Als je de hdd in zijn uppie op de 2e IDE poort hangt en boot met die andere hdd, lukt het dan wel?
zoniet, probeer dan eens te kijken of de hdd nog wel met fdisk te benaderen is.

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

ik ben bang dat je dag met je handje kan zeggen tegen je disc, ik heb hier in een maand tijd 3 keer hetzelfde bij mij thuis meegemaakt en allemaal waren het Western-Digitals de naam WD was goed maar ik begin als ik zoveel uitvallen zie te twijfelen... was dat van jou toevallig ook een WD?

aangezien je alle opties zelf al hebt geprobeerd zou ik niets anders doen als de disk een dag uitlaten en de dag erna een keer kijken of ie nog een keer werkt, zo heb ik toen ook nog net de data van een van de schijven af kunnen halen

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Lijkt verdacht op een bad blockie :( Dan kan ie bepaald gedeelte niet meer lezen (en niet op schrijven). Meestal teken van doodgaan ;) Er zijn sommige tooltjes die het kunnen fixen (iig voor een tijdje, isoleren het probleem), maar kzou er niet te veel op vertrouwen dat het werkt. En het beste is idd gewoon blijven proberen, kheb zelfs nog CS gespeeld met zo'n dying hd lol. Elke keer maar weer hopen dat je pc niet vastloopt of random error geeft en reboot.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD