Toon posts:

opstart diskette?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen echte pc-kenner dus.......
Mijn pc doet een beetje erg raar(langverhaal)In het kort: allerlei foutmeldingen gehad, maar na opnieuw opstarten deed hij het weer. Tot dat ik hem zelfs met control+Alt+del niet meer opnieuw gestart kreeg. Daarna wilde hij niet meer normaal opstarten. Het verhaal windows verkeerd afgesloten en dan die balk met vraag naar backup disk hij liep tot 90% en ging niet verder (half uur gewacht!!). Later bij opnieuwproberen ging pc zelf een reservekopie zoeken, maar dat heeft niet geholpen.
Hij gaf ook eens aan dat de himem.sys niet klopte??? nu heb ik van iemand het advies gekregen om hem op te starten met de opstartdiskette en windows opnieuw te installeren. Maar ik hen geen opstartdiskette!
vragen:
- Hoe kom ik aan opstartdisk, waar kan ik hem downloaden?
- Als ik die disk heb hoe handel ik dan, de windows '98 disk (origineel) heb ik.
- Zijn er andere problemen met mijn pc? en oplossingen.

Ga er aub vanuit dat ik niet veel van pc's weet!!

Bedankt alvast

Verwijderd

als je een beetje nieuwe pc hebt kun je ook van de win98 cd-rom opstarten, dit heeft hetzelfde effect als een opstartdiskette.

Probeer eens himem.sys uit je autoexec.bat te halen. (waar hij normaal niet in hoort te staan).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pII-350 met 64mb, hoe start ik windows 98 van de cd-rom dan? sorry hoor ik ben een beginner. Moet ik dan in de bios setup iets veranderen. De boot sequence? En dan als hij is gestart?

Groet

Verwijderd

ja je moet de boot sequence veranderen.
(cdrom als eerste)
als je opstart krijg je menuutje
dan kies je opstarten vanaf cdrom
dan krijg je weer een menuutje
- Windows setup starten vanaf cdrom
- Opstarten met cdrom ondersteuning
- zonder cdrom ondersteuning

Zijn er nog dingen die je moet backuppen?

Verwijderd

geef me anders je ICQ nummer ff
dan help ik je vanavond verder
mot zo weg nl..

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op school achter een pc Niet naast mijn PII-350. Ik nu dus niks proberen. Verder is hier geen icq, misschien kan ik het hier installeren! ik heb wel een nummer maar dat weet ik niet uit mijn hoofd

Verwijderd

ik mot zo weg
geef me je email maar ff..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag al geprobeerd die boot sequence te veranderen in d: (cdrom drive), maar ook toen gaf pc iets aan over reservekopie etc

Verwijderd

Topicstarter
email: vandermaarel@yahoo.com

Verwijderd

misschien kun je het beter ff iemand laten doen want dit word nix zo..

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar kan ik ergens zo'n opstartdisk downloaden?

Verwijderd

check mail..

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Gewoon formatten (eerst backuppen) naar bootdisk.com gaan, de bootdisk downloaden en op diskette zetten, diskette erin, computer aanzetten, bij diskette kiezen opstarten met cd-rom ondersteuning. Opnieuw opstarten (doet ie automatisch) met de windows cd erin. En je kunt gaan installeren

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 21:30
ik wil van win xp naar win2k maar ik heb geen opstart diskette waar kan ik die halen ( www.bootdisk.nl ) doet het niet
Pagina: 1