Inlogscherm aanpassen met Resource Hacker probleem

Pagina: 1
Acties:

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Topicstarter
Ik ben sinds enige tijd met het programma Resource Hacker bezig om het inlogscherm van Windows XP (Prof NL, SP1) te verbouwen. Een longhorn-theme met een hel blauw XP inlog scherm is natuurlijk niks 8)7 Dit is heel aardig gelukt (al zeg ik het zelf) maar ik heb nog een probleempje:

Het bestand wat bewerkt moet worden om het inlogscherm aan te passen is logonui.exe (normaliter in de windows\system32\ dir te vinden). Via Resource Hacker vind je hierin netjes gegroepeerd de verschillende te vervangen bestanden. Ik heb bijna alle bmp's inmiddels vervangen en een deel van de code in de String Table aangepast.
In de UIFILE\1000\1043 staat na enig scrollwerk een hele lap tekst. Ook hier heb ik enige dingen weten te wijzigen, met name de transparantie van verschillende onderdelen van het inlogscherm.

Als laatste moet ik nu de bmp's 113 en 119 aan gaan passen. Dit zijn de omrandingen van de afbeelding die naast de inlognaam staat. Deze is wit (wat opzich wel kan bij mijn theme) maar deze wordt geel omrand bij aanwijzen cq. selectie van de inlognaam. En dat past dus niet. Ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden bij het veranderen van bmp's maar als ik (een van) deze verander, krijg ik net voor het laden van het inlogscherm een aantal keer een foutmelding. Deze geeft aan dat in regel 602 een error zit. Na een paar ok-klikken komt windows met het 'oude' inlogscherm, waarna ik gelukkig gewoon kan inloggen.

Het betreft (volgens windows) dus regel 602:
code:
1
logonaccount [selected]

Dit zou kunnen want in de regels die volgen worden de betreffende bmp's ook genoemd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
{
        alpha: 255;
    }
    element [id=atom(pictureframe)] 
    {
        background: rcbmp(113,7,255,0,0,1,0);
        borderthickness: rect(5,5,5,5);
        margin: rect(0,0, 7rp,0);
    }
    element [id=atom(pictureframe)] [mousefocused]
    {
        background: rcbmp(119,7,255,0,0,1,0);
        margin: rect(0,0,7rp,0);
    }
    element [id=atom(pictureframe)] [selected]
    {
        background: rcbmp(119,7,255,0,0,1,0);
    }
(regels 603-625)

En verder hier nog:
code:
1
2
3
4
5
6
element [id=atom(pictureframe)]
    {
        background: rcbmp(113,7,255,0,0,1,0);
    }
(regels 687-692)

Ik heb geen idee waar die foutmelding nu door komt. Ik zie niks staan wat het vervangen van deze bmp's tot een probleem kan maken. Dit zijn de enige regels waar deze bitmapjes in worden genoemd. Weet iemand te verklaren waarom ik deze bitmaps niet gewoon kan vervangen :?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

hou je er rekening mee dat vanaf windows 2000 men probeert vanaf de cache directory de gewijzigde bestanden probeerd te vervangen door de originele.. dit kun je voorkomen door het uit te schakelen in je registry..nadeel bij elke wijziging brult ding om een cd.

Verwijderd

Je schrijft niet of je ook echte 32bits bitmaps maakt. Zie deze link voor wat meer info: http://webpages.charter.net/joolsie/LogonScreens.htm

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Topicstarter
Ik heb de standaard 24-bits indeling voor bmp's van fotosoep gebruikt. Dit zal idd de oplossing van mijn probleem zijn. Ik heb nog geen tijd gehad het te testen, maar ik verwacht gezien het verhaal achter bovenstaand draadje dat het nu wel gaat lukken :Y).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini