ik heb al verscheidene machines geinstalleerd, meestal servers met freebsd erop. veel gekke problemen kom je dan ook niet tegen. helemaal niet zo moeilijk. ff een ipf firewall erop, servers etc. up to date en je hebt een redelijk net systeem staan. Nu nog op to date houden, ook dat is een eitje.
maar wanneer ik een desktop (laptop die niet zo snel is) wil installeren krijg ik het nooit helemaal zoals ik het hebben wil
ik draai nu knoppix (debian dus). dat bevalt opzich goed maar dan word alles wel een beetje traag.
eigenlijk zou ik er een poosje voor moeten gaan zitten om debian te installeren maar vaak loop ik tegen dezelfde vragen aan.
waar kan ik ook alweer instellen welke de default windowsmanager is ?
hoe kan ik netjes pakketten verwijderen ? (kpackage)
heeft iemand een duidelijke simepel FAQ voor de debian pakket installer ?
waar ik nu graag wil is mijn knoppix afslanken tot een nette linux en deze vervolgens met de debian installer up to date maken.
eerst moet er maar een andere windowmanager op omdat kde3 te zwaar is... welke word aangeraden ? ik vind blackbox wel ok maar miste daar de taakbalk en start menu, heb nu kde3 in MAC look and feel.
na boel bovenstaande bullshit de echte vragen
**** welke windowsmanager is aan te raden ?
**** waar kan ik een default windowsmanager instellen ?
**** hoe kan ik makkelijk alle onnodige pakketten verwijderen en alles up-to-date maken ?
maar wanneer ik een desktop (laptop die niet zo snel is) wil installeren krijg ik het nooit helemaal zoals ik het hebben wil
ik draai nu knoppix (debian dus). dat bevalt opzich goed maar dan word alles wel een beetje traag.
eigenlijk zou ik er een poosje voor moeten gaan zitten om debian te installeren maar vaak loop ik tegen dezelfde vragen aan.
waar kan ik ook alweer instellen welke de default windowsmanager is ?
hoe kan ik netjes pakketten verwijderen ? (kpackage)
heeft iemand een duidelijke simepel FAQ voor de debian pakket installer ?
waar ik nu graag wil is mijn knoppix afslanken tot een nette linux en deze vervolgens met de debian installer up to date maken.
eerst moet er maar een andere windowmanager op omdat kde3 te zwaar is... welke word aangeraden ? ik vind blackbox wel ok maar miste daar de taakbalk en start menu, heb nu kde3 in MAC look and feel.
na boel bovenstaande bullshit de echte vragen
**** welke windowsmanager is aan te raden ?
**** waar kan ik een default windowsmanager instellen ?
**** hoe kan ik makkelijk alle onnodige pakketten verwijderen en alles up-to-date maken ?
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad