Toon posts:

[PHP4] Probleem met $_FILES variabelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met $_FILES variabelen. Als ik met een upload form een file'tje (plaatje) wil uploaden dan worden de gegevens alleen de eerste keer in de variabelen $_FILES['name']['size'] en $_FILES['name']['type'] onder een user session opgeslagen. De tweede keer zijn deze waarden respectievelijk 0 en een lege string ongeacht wat voor file'tje ik probeer up te loaden. Sluit ik de user session af en log opnieuw in dan is het weer een keer mogelijk en gebeurt de tweede keer hetzelfde. De variabele $_FILES['name']['name'] krijgt wel elke keer de goede string.

Herkent iemand dit probleem?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 20:55 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

verkeerde forum jongen!

W&G --> P&W

Intentionally left blank

Verwijderd

Waarom zou je deze informatie in de usersession willen opslaan? Normaalgesproken handel je ze meteen af na een post+uploaded file.

Zou je wat code kunnen laten zien, want ik vat niet helemaal wat en vooral WAAROM je het in een sessie opslaat?
Hoe maak je gebruik van sessies?

PHP:
1
2
session_start();
$_SESSION['naam'] = "waarde";

Dit is de manier dat het in PHP4.2.0+(ofzoiets) gedaan, de andere manieren zijn niet meer in gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alleen de invoer checken. Er mogen namelijk alleen gif bestanden geupload worden, dus ik check de invoer met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function checkLogo()
{
  if($_FILES['logo']['size'] == 0)
  {
    return 0;
  }

if($_FILES['logo']['type'] != "image/gif")
  {
        return 0;
  }

return 1;
}

Bij verkeerde invoer geef ik de gebruiker de mogelijkheid deze invoer nog een keer te geven, maar dan worden de $_FILES variabelen niet goed ingevuld.

Alleen geauthoriseerde gebruikers mogen een gif file uploaden, vandaar sessions voor gebruikersidentificatie. M.a.w. ik $_FILES variabelen worden niet in sessions opgeslagen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 21:38 ]