Toon posts:

Wordt systeem echt sneller bij overklokken Celeron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wordt je totale systeem echt sneller als je bijvoorbeeld een Celeron 600 gaat overklokken naar 900Mhz? Of is deze versnelling ook afhankelijk van andere factoren, zoals hoeveelheid Level2 cache. Ik zou me kunnen voorstellen dat de snelheid van een systeem op zeker moment niet meer toeneemt als het toerental (kloksnelheid) wordt verhoogd.

Is de te verwachten snelheidswinst trouwens evenredig aan de mate waarin is overgeklokt?

Verwijderd

Het maakt een heleboel uit!
de snelheid is niet evenredig aan het aantal Mhz dat je overclocked..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 18:48 schreef FrankGuthrie het volgende:
:?
Hoho, dit is dus wel een serieuze vraag. Als ik lees dat er een nieuwe Celeron op de markt is gesmeten, die ondanks een hogere kloksnelheid niets beter presteert als z'n voorganger, dan lijkt me dit helemaal niet zo'n gekke vraag.
Is er trouwens een serieuze site die achtergrondinfo levert op het gebied van overklokken van Celerons II ??

Verwijderd

overclocking.com?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

je hebt geen speciale site nodig voor het celeron2 overklokken hoor. Gewoon de fsb omhoog, als het niet stabiel is wat volt erbij. Mijn 633 doet het perfect op 950 (met standaard hsf nog steeds!), wordt ook niet te warm trouwens.

en hij wordt zeker wel sneller hoor. Bij sommige applicaties maakt de snelheid van de processor op een gegeven moment misschien niet zoveel meer uit, maar juist de FSB. Het kan dus inderdaad dat je er niet veel winst aan behaald om een snellere processor te kopen (je merkt toch het verschil niet meer) maar als je dus gaat overklokken wordt je geheugen ook sneller (de fsb dus) en dan gaat de prestatie dus wel weer verder omhoog.

de moraal van die verhaal:) :
hij wordt dus wel degelijk echt sneller

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Tsja, ik kan wel merken dat m'n athlon 500 sinds vandaag niet meer op 650, maar op 750 loopt hoor.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 20:00 schreef RdB het volgende:
je hebt geen speciale site nodig voor het celeron2 overklokken hoor. Gewoon de fsb omhoog, als het niet stabiel is wat volt erbij. Mijn 633 doet het perfect op 950 (met standaard hsf nog steeds!), wordt ook niet te warm trouwens.

en hij wordt zeker wel sneller hoor. Bij sommige applicaties maakt de snelheid van de processor op een gegeven moment misschien niet zoveel meer uit, maar juist de FSB. Het kan dus inderdaad dat je er niet veel winst aan behaald om een snellere processor te kopen (je merkt toch het verschil niet meer) maar als je dus gaat overklokken wordt je geheugen ook sneller (de fsb dus) en dan gaat de prestatie dus wel weer verder omhoog.

de moraal van die verhaal:) :
hij wordt dus wel degelijk echt sneller
OK, nu komen we ergens... Ik heb nu een Cerelon 300a die loopt op 450Mhz. De FSB zit dan dus al op 100 (x4,5) Wat ik me dus afvraag is of een Celeron II op 900Mhz (9x100) erg veel uitmaakt op de totale snelheid van m'n systeem. (De FSB-snelheid blijft immers gelijk)

Verwijderd

Nou bij office progs zoals word enzo ligt de snelheid ook grotendeels aan je hd want die moet alles inladen en in het geheugen pompen.
Ik denk dat je daarbij niet echt veel verschil merkt tussen 450mhz en 900mhz.
Maar als je nu bij voorbeeld koetjes laat grazen >:) dat gaat wel 2x zo snel. Je kunt het ook zo zien. De data die je processor moet verwerken wordt 2x zo snel verwerkt.. en dat is vooral leuk bij time critical dingen zoals games 8-)
Pagina: 1