Toon posts:

[opta] versus KPN, consument de dupe ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - De OPTA heeft besloten het huidige beleid voor beoordeling van KPN's kortingenruimte niet aan te passen. Dat schrijft de toezichthouder woensdag in een persbericht. Het besluit houdt in dat KPN niet de gelegenheid krijgt nieuwe kortingen aan te bieden.
Aanleiding voor de status quo is onzekerheid rond de invoering van nieuwe telecomwetgeving. Bovendien bleek volgens de OPTA uit raadpleging van de markt dat verruiming van de mogelijkheden voor KPN ertoe kan leiden dat concurrerende belbedrijven uit de markt zouden stappen.

Hetzelfde besluit geldt voor regulering van de inkooptarieven die gelden voor concurrenten van KPN. De OPTA heeft al eerder besloten geen meerjarige regulering voor deze aflevertarieven vast te stellen. Ook hier is de onzekerheid over hoe de nieuwe wetgeving uitpakt, te groot.

KPN heeft teleurgesteld gereageerd op de beslissing. Het bedrijf is van oordeel dat de liberalisering van de markt zou moeten leiden tot het bieden van meer keuzes voor de klant. KPN: 'Met dit besluit kiest OPTA opnieuw, door uit te gaan van een onjuiste en rigide interpretatie van de regels, voor concurrenten van KPN in plaats van voor de consument.

----------------------------

Ik denk zelf dat de OPTA zich nu wat meer bezig moet houden met andere zaken en de tarieven voor het vaste net moet overlaten aan de markt, zodat het voor de consumenten echt aantekkelijk kan worden.

Daarbij komt nog dat door misrekingen bij het CBS met de inflatie cijfers de prijzen ook nog eens heeft doen stijgen ook voor andere diensten zoals treinkaartjes ed.
Ik hoorde er ook bij dat nu de misrekeningen ontdekt zijn de prijzen niet teruggedraaid zullen worden.
|:(

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 20:46:
Daarbij komt nog dat door misrekingen bij het CBS met de inflatie cijfers de prijzen ook nog eens heeft doen stijgen ook voor andere diensten zoals treinkaartjes ed.
Ik hoorde er ook bij dat nu de misrekeningen ontdekt zijn de prijzen niet teruggedraaid zullen worden.
|:(
Zaken als COA-lonen, uitkeringen en studiefinaciering worden toch ook verhoogd aan de hand van dat inflatiecijfer, dan maakt het niet uit lijkt me? En de stijging van prijzen is toch juist een veroorzaker van de inflatie en geen gevolg?

Verwijderd

Topicstarter
cuora schreef op 06 augustus 2003 @ 20:49:
[...]

Zaken als COA-lonen, uitkeringen en studiefinaciering worden toch ook verhoogd aan de hand van dat inflatiecijfer, dan maakt het niet uit lijkt me?
Ja mee eens, mits je niet bij een van de bedrijven werkt die de afgelopen jaren aan loonmatiging doen. ( dubbel genaaid zegmaar ).
En de stijging van prijzen is toch juist een veroorzaker van de inflatie en geen gevolg?
Bellen via het vaste telefoonnet van KPN wordt 3,5 procent duurder. Het telecombedrijf maakte maandag bekend daarmee zijn tarieven aan te passen aan de gemiddelde inflatie van vorig jaar.
KPN mag vanaf 1 juli 2002 de tarieven met maximaal het inflatiepercentage laten stijgen.

Bovenstaande lijkt me een gevolg ;) was de inflatie lager geweest dan was de tariefsaanpassing ook lager uitgevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 00:30 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 20:46:
Ik denk zelf dat de OPTA zich nu wat meer bezig moet houden met andere zaken en de tarieven voor het vaste net moet overlaten aan de markt, zodat het voor de consumenten echt aantekkelijk kan worden.
Het probleem is echter dat KPN in zo'n geval de prijzen flink zou k unnen laten zakken, net zolang tot alle concurrenten failliet zijn, en dan de prijzen weer omhoog kan gooien. Omdat KPN al een heel groot deel van de markt in handen heeft is dit niet ondenkbaar.

offtopic:
Over inflatie: het is een soort spiraal. Bedrijven verhogen prijzen -> inflatie stijgt -> bedrijven verhogen prijzen nog meer etc. Er is dus niet direct een oorzaak en gevolg aan te wijzen :)

Verwijderd

Topicstarter
KPN mag van Opta geen nieuwe kortingen geven

Van een onzer verslaggevers

DEN HAAG, donderdag
Telecomconcem KPN mag zijn klanten voorlopig geen nieuwe kortingen geven. Opta, die door de overheid belast is met het toezicht op de Nederlandse telecommarkt, heeft daartoe besloten. Bestaande kortingsregelingen mogen wel gehandhaafd worden, zei Opta-voorzitter Jens Ambak gisteren tijdens een toelichting op zijn besluit.

Volgens Arnbak kan verruiming van de kortingsmogelijkheden door KPN ertoe leiden dat concurrerende belbedrijven uit de markt stappen. Want marktleider KPN kan nieuwkomers het leven erg moeilijk maken door voor het Gebruik van zijn netwerk door derden hoge tarieven te rekenen, terwijl voor de eigen klanten een kortingsregeling geldt. Nieuwkomers komen daardoor klem te zitten, de zogenaamde squeeze, wat een ongewenste situatie is, zo stelde Arnbak.

Zolang de nieuwe telecomwet niet van kracht is, wil hij dan ook een status-quo, een ongewijzigde situatie dus. Arnbak hoopt dat de nieuwe telecomwet nu spoedig door het parlement behandeld wordt. Eigenlijk had die wet er volgens de EU-regels al op 15 juli moeten zijn, maar door allerlei vertragende omstandigheden (zoals twee keer verkiezingen) is het daar niet van gekomen.

Nederland is overigens niet de enige die het binnen de Europese Unie niet gered heeft: slechts vijf EU-landen is het wel gelukt tijdig een nieuwe telecomwet aan te nemen. KPN reageerde gisteren teleurgesteld op de in de ´nota van bevindingen´ door Opta opgestelde regels voor de kortingsregelingen van het telecomconcem. De klant wordt opnieuw de dupe, stelt het concern. „Dit betekent dat een aantal plannen van KPN, die reeds bij Opta waren aangevraagd, om nieuwe, voor de klant zeer aantrekkelijke aanbiedingen te introduceren, nu niet door kunnen gaan. Geen onbeperkt bellen tegen een vast bedrag. Geen tariefpakketten voor voordelig bellen met vrienden en kennissen. Geen speciaal aanbod voor goedkoper bellen naar meerdere mobiele telefoons in een gezin. Geen uitbreiding van de mogelijkheden voor voordelig bellen naar geselecteerde nummers in het buitenland.”

Opta kwam met haar verbod voor nieuwe kortingsregelingen na de concurrentie gevraagd te hebben hoe zij dacht over de nieuwe voordeelpakketten waarmee KPN wilde komen. KPN vindt het niet gek dat de concurrentie er niets in zag. Maar dat Opta besloot de KPN-voorstellen te blokkeren noemt het concern ´zeer teleurstellend´ en ´onaanvaardbaar.

„Dit betekent dat KPN aan concurrenten moet leveren onder de kostprijs, zelf beperkt wordt in het leveren van voordeelpakketten en op deze wijze moet concurreren met bedrijven die geen of nauwelijks een investering doen in een telecomnetwerk. Wij investeren elk jaar zo´n 1,5 miljard euro”, aldus een verbolgen KPN. Ook nu weer zegt KPN zich niet bij de Optamaatregelen te willen neerleggen en mogelijk naar de rechter te stappen.

De rechter krijgt het druk met de kemphanen KPN en Opta: twee weken geleden besloot KPN ook al naar de rechter te stappen in verband met een hoogopgelopen conflict over de tarieven voor het vaste netwerk. KPN moest van Opta de prijzen voor het gebruik van het vaste net door andere belbedrijven met minimaal 5% en maximaal 11% verlagen. Vooral goedkope concurrenten als Tele2 en Scarlet profiteren van die beslissing. Die gaan minder betalen voor telefoontjes die via het KPN-netwerk worden gevoerd.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Opta begint flink door te slaan :/ KPN heeft opzich goede aanboedingen en als je als Telecombedrijf wilt concureren (Tele2 e.d.) dan moeten ze maar een eigen netwerk bouwen...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Illegal_Alien schreef op 07 August 2003 @ 09:19:
Opta begint flink door te slaan :/ KPN heeft opzich goede aanboedingen en als je als Telecombedrijf wilt concureren (Tele2 e.d.) dan moeten ze maar een eigen netwerk bouwen...
Toen ik dit nieuws vanochtend las dacht ik eigenlijk wel een beetje hetzelfde, ik vind dat Opta ook een keer moet weten wanneer het genoeg is ...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Illegal_Alien schreef op 07 August 2003 @ 09:19:
Terwijl KPN hun netwerk bijkans gratis van de Staat hebben gekregen? Je mag je best even inlezen in de problematiek voordat je dit soort uitspraken doet :/

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

De KPN = Koninklijke PTT Nederland is van de staat dus ze hebben het niet gekregen :) En trouwens de PTT (Vroegah) Heeft het netwerk aan lopen leggen dus vandaar :) Dus het netwerk is technisch gezien door de PTT/KPN gebouwd, en dan lijkt het me logisch dat andere Telecomaanbieders een eigen netwerk maken.

Als het netwerk nou van de staat was (Dus niet van de PTT/KPN) dan had ik de Opta begrepen. Maar nu moet dus de KPN/PTT hun eigen netwerk die ze dus zelf hebben betaald (Of het nou overheid was ja of nee) Het blijft het netwerk van KPN dus ze hebben het niet gehad van de staat, maar het is gewoon hun eigendom.

[ Voor 76% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-08-2003 09:36 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, kpn is al een heel tijdje niet meer van de staat hoor..... ;)

(owh, een edit)

De ptt heeft dat netwerk toen aangelegd van belastinggeld! Ze hebben dit dus niet uit eigen zak betaald.

[ Voor 50% gewijzigd door Janoz op 07-08-2003 09:37 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Janoz schreef op 07 August 2003 @ 09:36:
Nou, kpn is al een heel tijdje niet meer van de staat hoor..... ;)
Wel een gedeelte hoor ;)

Ja ook een edit:

De PTT was geprivatidingest, vervolgens zijn ze KPN geworden omdat de staat weer een meerderheid percentage van de aandelen in handen heeft, dus dan is het netwerk toch nog steeds van de KPN? Zie niet waarom sommige (OPTA) zo pist off worden, Ik mag als kabelaar toch ook niet op het netwerk van UPC? Maar de KPN moet het gewoon toelaten?

Nog een editje, dit zegt KPN zelf:

KPN tekent bezwaar aan tegen de manier waarop toezichthouder OPTA de groothandelstarieven heeft vastgesteld die KPN voor telefoonverkeer op zijn vaste net mag hanteren voor de periode 2003-2004.

De bezwaren van KPN richten zich met name tegen het niet mogen doorberekenen van bepaalde netwerkkosten. Het betreft bijvoorbeeld kosten van cruciale onderdelen die nodig zijn om het netwerk überhaupt te laten werken. Verder gaat het om kosten die KPN maakt om vitale netwerkelementen dubbel uit te voeren om zodoende voor zijn klanten een terugvalmogelijkheid te hebben in geval van storingen en calamiteiten. OPTA vindt dat KPN met een mindere kwaliteit kan volstaan.
Naar de mening van KPN, die daarin wordt bevestigd door onafhankelijke deskundigen, zal dit een negatieve uitwerking kunnen hebben op de betrouwbaarheid van het netwerk. In geval van storing zou het kunnen leiden tot langdurige congestie en bij escalatie bellen via vast en mobiel zelfs in grote delen van het land onmogelijk maken.

OPTA verplicht KPN de groothandelstarieven voor gesprekken die vanuit het KPN netwerk ontstaan met 10% te verlagen en de tarieven die anderen moeten betalen om verkeer op het KPN netwerk af te leveren met 5% te verlagen.
De door OPTA voorgestelde groothandelstarieven leiden niet tot een aanpassing van de eerder door KPN gepubliceerde vooruitzichten voor 2003.

Bron: http://www.kpn-corporate....index.php?id=2.01&taal=nl

edit nog een keer:

Voor mensen die van geschiedenis houden: http://www.kpn-corporate....pn/index.php?id=1&taal=nl

[ Voor 113% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-08-2003 09:47 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

KPN heeft HET netwerk in Nederland. Een tweede netwerk erbij bouwen is vrij onzinnig en bovendien zo kostbaar dat geen enkele concurrent dat op kan brengen en daarnaast nog winst maken naast een KPN die dit gratis in de schoot geworpen heeft gekregen.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Wekkel schreef op 07 August 2003 @ 09:44:
KPN heeft HET netwerk in Nederland. Een tweede netwerk erbij bouwen is vrij onzinnig en bovendien zo kostbaar dat geen enkele concurrent dat op kan brengen en daarnaast nog winst maken naast een KPN die dit gratis in de schoot geworpen heeft gekregen.
Lees de geschiedenis eens van de KPN :)
Geschiedenis
van Rijkstelegraaf tot Koninklijke KPN N.V.
Hoezo niet van de overheid?

[ Voor 13% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-08-2003 09:49 ]

• mklerx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:29
Wekkel schreef op 07 augustus 2003 @ 09:44:
Vandaar dat het belachelijk is geweest van de overheid om het netwerk aan KPN te geven, maar vervolgens KPN helemaal aan de leiband te houden en het concurreren onmogelijk te maken 'omdat concurrenten perse een kans moeten krijgen'. Op deze manier heb je allesbehalve eerlijke concurrenten.

Toen ik het bericht over het 'verbieden van kortingen' vanmorgen las, vroeg ik me ook meteen weer af waar de Opta nou eigenlijk voor was: om betere omstandigheden voor de consument toch? Nou, blijkbaar niet, want lagere tarieven van KPN mag niet, terwijl dat voor de consument toch heel interessant is. Dus lijkt KPN pesten het enige doel van de Opta. Ze zijn natuurlijk geschrokken van de opmerkingen van bepaalde partijen dat er nu wel genoeg concurrent op de markt was en dat de Opta maar opgeheven moest worden, en sinds die tijd zijn ze weer heel wat actiever bezig. Tja, iedereen hecht aan zijn baan tegenwoordig nietwaar?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als ik de KPN was geweest had ik natuurlijk ook niet gezegd dat de opta eigenlijk groot gelijk had en er best 10% van die tarieven af kon en dat ze inderdaad best veel rekenden ;) (niet dat ik wil zeggen dat dat werkelijk zo is, maar de KPN zelf is wat dat onderwerp betreft niet echt een objectieve bron :) )

In principe zou de kabel ook een vrij medium moeten zijn. Dan zouden al die klanten van UPC gewoon hun abbo op kunnen doeken en eentje van essent nemen :D.. Punt is alleen dat het delen van die coax kabel technisch een stuk lastiger is omdat deze niet voor gericht dataverkeer, maar voor broadcast verkeer is bedoeld. Vanaf de verdeel kast gaat er een dedicated lijntje naar de gebruikers bij de telefoon terwijl bij kabel de hele buurt eraan hangt. Om hier op te kunnen concureren zou dat laaste stukje voor elke aanbieder een keer uitgevoerd moeten worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat is het punt niet, het gaat om de historische bekostiging van het netwerk. Dat heeft KPN niet als commercieel bedrijf uit eigen zak hoeven kloppen.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Mischien een concurent voor de Opta oprichten?
Of een waakhond die de waakhond bewaakt??
Wekkel schreef op 07 August 2003 @ 09:55:
[...]

Dat is het punt niet, het gaat om de historische bekostiging van het netwerk. Dat heeft KPN niet als commercieel bedrijf uit eigen zak hoeven kloppen.
Zover ik de geschiedenis heb gelezen, is de PTT door de overheid in 1989 afgestoten inclusief het netwerk (Komt dus neer op de fout van de overheid) Daarna is het Aandeel van de overheid geleidelijk kleiner geworden, dus Technisch gezien is het Netwerk altijd al van de KPN geweest hoe je het ook bekijkt, ik denk dat deze "problemen" niet zouden zijn gebeurt als men in 1989 gelijk zou zijn gaan concureren. Maarja wie bent ik...

[ Voor 80% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-08-2003 09:59 ]

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 19:10

ReLight

echo("What Now ? !")

Contadictio in Opta'us:
1) Markt beweging moet er zijn voor gezonde concurentie & consument belang (lagere prijzen)
2) KPN mag de prijzen niet verlagen want dat zou wel eens betekeken dat KPN van hun marktpositie/efficientie/groote gebruik kan maken en aantonen dat ze goedkoper kunnen zijn dan Tele2 etc.

Maar stel je voor dat ze dit zo goed kunnen doen dat de concurentie weggevaagd wordt,....
Dat is toch juist de vrije markt ?...

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De beste oplossing lijkt het netwerk loskoppelen van KPN en dus een gelijkwaardige partner creëren voor iedere telecomprovider die netwerkcapaciteit nodig heeft, desnoods in staatsvorm. De Opta zit met een onmogelijke opdracht als ReLight al aanstipt.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

ReLight schreef op 07 August 2003 @ 09:57:
Contadictio in Opta'us:
1) Markt beweging moet er zijn voor gezonde concurentie & consument belang (lagere prijzen)
2) KPN mag de prijzen niet verlagen want dat zou wel eens betekeken dat KPN van hun marktpositie/efficientie/groote gebruik kan maken en aantonen dat ze goedkoper kunnen zijn dan Tele2 etc.

Maar stel je voor dat ze dit zo goed kunnen doen dat de concurentie weggevaagd wordt,....
Hm, klinkt als de UPC, wegconcureren of overkopen,
(En nee deze keer niet de vergelijking met een bekend bedrijf)

En zo zit de markt inelkaar.

• mklerx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:29
ReLight schreef op 07 augustus 2003 @ 09:57:
Contadictio in Opta'us:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Juist, vandaar mijn idee dat de Opta alleen nog maar kabaal maakt om zijn eigen bestaansrecht te verdedigen. En het is natuurlijk belachelijk dat Tele2 t/m Tele25 allemaal goedkoper mag zijn dan KPN, maar KPN niet goedkoper mag zijn dan zijn concurrenten. Waar is dan *eerlijke* concurrentie gebleven?

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Wekkel schreef op 07 augustus 2003 @ 10:00:
De beste oplossing lijkt het netwerk loskoppelen van KPN en dus een gelijkwaardige partner creëren voor iedere telecomprovider die netwerkcapaciteit nodig heeft, desnoods in staatsvorm. De Opta zit met een onmogelijke opdracht als ReLight al aanstipt.
En als de KPN dan alsnog de grootste is? Gaan we dan weer mekkeren dat ze de grootste zijn?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik mekker niet. Ik kom uit de tijd (net als jij waarschijnlijk) dat telefoon nog telefoon was en postkantoren nog postkantoren. Het was prima zo :)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Wekkel schreef op 07 augustus 2003 @ 10:04:
Ik mekker niet. Ik kom uit de tijd (net als jij waarschijnlijk) dat telefoon nog telefoon was en postkantoren nog postkantoren. Het was prima zo :)
Ja de post was post, en de telefoon was nog zo`n ding zonder LCD/Adapter/VoiceMail/Nummerherkening Maar gewoon een hoorn met druktoetsen/Draaiding en de PTT was rood waar alles vandaan kwam van post e.d.

(Trouwens heb Tele2 gehad, dat was dus echt bagger, nu Moedertje KPN no problemo! :D)

[ Voor 10% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-08-2003 10:08 ]

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Illegal_Alien schreef op 07 August 2003 @ 10:02:
[...]

En als de KPN dan alsnog de grootste is? Gaan we dan weer mekkeren dat ze de grootste zijn?
Dan zullen concurenten als Tele2 weer opleven. Of doorstarten.
De Opta's zouden zich ook eens op langere termijn bewegingen kunnen focussen ipv ad hock bij iedere beweging links of rechts een oordeel te vellen en te verbieden.

Ik 'bid' voor de dag dat de Opta de Tele2 tm Tele25's eens gaat pakken. LoL. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door ReLight op 07-08-2003 10:08 . Reden: typo ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

ReLight schreef op 07 August 2003 @ 10:08:
[...]
[...]
Ik 'bid' voor de dag dat de Opta de Tele2 tm Tele25's eens gaat pakken. LoL. >:)
Tele2 is toch al is een paar keer gepakt voor Valse informatie?

Tele2 is volgens mij ook geen lievertje: http://www.opta.nl/index.asp?url=/zoeken/zoekresultaat.asp (Hm, zoek ff op Tele2 :) Kan niet direct linken )

[ Voor 68% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-08-2003 10:13 ]

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Illegal_Alien schreef op 07 August 2003 @ 10:09:
[...]

Tele2 is toch al is een paar keer gepakt voor Valse informatie?

Tele2 is volgens mij ook geen lievertje: http://www.opta.nl/index.asp?url=/zoeken/zoekresultaat.asp (Hm, zoek ff op Tele2 :) Kan niet direct linken )
Jep ik zat ook al in de besluit documenten van Opta te klikken, maar dat gaat vooral over de MTA tarieven waar Tele2 mee 'pest' . Kan geen Valse info stukken zo snel vinden.

/Back ontopic ?
Ik vind dat Opta hun (ver) oordelen op langer tijd periodes moet focussen en dat besluiten van operators dus na evaluatie terug gedraaid moeten kunnen worden door hun. Maar dat uitvoering wel moet kunnen om marktbeweging mogelijk te maken.

[ Voor 2% gewijzigd door ReLight op 07-08-2003 10:20 . Reden: typo ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ik zou bijna tegen de OPTA/KPN/Overige Aanbieders willen zeggen wat onder mijn naam staat >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-08-2003 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
De staat heeft voor het Netwerk en de toenmalige PTT een aardig portie aandelen gekregen, dus dat ze het hebben weggegeven is natuurlijk onzin.
Daarbij komt nog dat het toenmalige netwerk geschikt was voor enkel spraak en heden te dagen een geavanceerd spraak en daarnaast nog een data netwerk ligt.

Als de staat in de goede tijden het portie aandelen had verkocht en een gedeelte in de staatskas had achergelaten had dat ons aardig in de belasting kunnen schelen......

Verwijderd

KPN wist best dat de OPTA dit niet goed zou keuren. Het is volgens mij een soort media-offensief van KPN, een beetje de vermoorde onschuld uithangen: "O jee die gemene OPTA weer".. Ach ja zo gaat dat spelletje nou eenmaal...

Verwijderd

Het grote probleem is, dat de concurenten van KPN afhankelijk zijn van KPN (nl. voor de local-loop) en daardaar kan er nooit een echte vrije marktwerking zijn. De enige oplossing zou zijn: alle local loop netwerken (dus van de telefooncentrale naar de huizen) onderbrengen in een stichting, die aan alle operators hetzelfde tarief rekent.
Pagina: 1