Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
tja, zoals gezegd ben ik nog niet toegekomen aan het programmeren van internet applicaties, en als ik moet wachten totdat ik een keer de tijd heb om het te leren... tja, dan is denk ik Windows.WirelessNet rev3 SE al uit...GGS_VR6 schreef op 06 August 2003 @ 20:14:
Kweet niet of het NL is (volgens mij niet) maar kijk es om Outtray. Wel handig progje. Anders ga je gewoon zelf proberen wat in elkaar te knutselen met VB
Dat OutTray doet mijnsinzien niets anders dan outlook (express) in de systray plaatsen ipv afsluiten, maar ivm ophalen van de mail op een SonyEricsson P800 en/of een laptop en het niet ondersteunen van imap door de isp moet de desktop computer dus niet de mail ophalen, want anders is de boel van de servert verdwenen. Staat nu namelijk zo ingesteld dan tel & sleeptop de mail op de server laten en de desktop altijd alles ophaalt en delete.
Zoek dus echt alleen een notifier die even een geluidje / blinking ikoon geeft om op de desktop te draaien. En aangezien het voor mijn "schoon"vader is, moet het zo simpel mogelijk zijn...
Als niemand een idee / programmanaam voor me heeft dan moet ik misschien die jongen van dat topic "Wat zal ik gaan programmeren" eens lief aankijkenschrijven...
---
Verwijderd
Er zijn er zo al 2:
Magic Mail Monitor: Zeer klein, erg simpel.
PopTray: Ietsje groter maar das misschien iets meer wat je zoekt. (progged met delphi)
Verwijderd
Verwijderd
misschien moet je dan even leren om netjes te programmeren.. als in: sockets afsluiten nadat je ze gebruikt heb, en niet laten peerenVerwijderd schreef op 08 August 2003 @ 00:24:
Ik heb zoiets al een keer gebouwt. Het probleem is alleen dat je je email niet te vaak moet checken want dan raken je sockets op
Het werkt op zich, maar net als met Thorry heb ik een probleem met die sockets...
Hoe kan ik die sluiten? Als ik 'IdPOP31.Socket.Close' doe, krijg ik een Access Violation-error
Weet iemand hoe ik die socket wel fatsoenlijk kan afsluiten?
Verwijderd
Je moet toch gewoonPastasaus schreef op 08 August 2003 @ 15:59:
Ik heb nu een programmaatje in elkaar gedraaid wat in de tray van windows zit enzo
Het werkt op zich, maar net als met Thorry heb ik een probleem met die sockets...
Hoe kan ik die sluiten? Als ik 'IdPOP31.Socket.Close' doe, krijg ik een Access Violation-error(ja ik gebruik dat Indy ding)
Weet iemand hoe ik die socket wel fatsoenlijk kan afsluiten?
IdPOP31.Connect
en
IdPOP31.DisConnect
gebruiken?
Die componenten zijn juist wrappers om de sockets heen, dus je moet niks met de sockets zelf doen lijkt mij.
Ik had inmiddels wel een "klein" progje gewonden, http://web.inter.nl.net/hcc/H.Tamminga/sytinem/
Die heeft in ieder geval een niet opvallend systray ikoon als er geen mail is, maar opzich kan het natuurlijk voor mijn wensen nog een heel stuk kleiner.
Kortom, ik wacht met spanning tot de saus voor over de Pàsta klaar is met proggen en een beta testversie op de markt brengt
---
Ja, dat doe ik ook, maar als ik dan naar de dosprompt ga en 'netstat' doe, staat er dus dit:Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 16:01:
[...]
Je moet toch gewoon
IdPOP31.Connect
en
IdPOP31.DisConnect
gebruiken?
Die componenten zijn juist wrappers om de sockets heen, dus je moet niks met de sockets zelf doen lijkt mij.
1
2
3
| TCP jeroen:1743 mail.zeelandnet.nl:pop3 TIME_WAIT TCP jeroen:1746 mail.zeelandnet.nl:pop3 TIME_WAIT TCP jeroen:1748 mail.zeelandnet.nl:pop3 TIME_WAIT |
En elke keer dat ie je mail controleerd komt er dus zo'n leuk lijntje bij
Verwijderd
Hm goeie, was mij nog nooit opgevallenPastasaus schreef op 08 August 2003 @ 16:15:
[...]
Ja, dat doe ik ook, maar als ik dan naar de dosprompt ga en 'netstat' doe, staat er dus dit:
code:
1 2 3 TCP jeroen:1743 mail.zeelandnet.nl:pop3 TIME_WAIT TCP jeroen:1746 mail.zeelandnet.nl:pop3 TIME_WAIT TCP jeroen:1748 mail.zeelandnet.nl:pop3 TIME_WAIT
En elke keer dat ie je mail controleerd komt er dus zo'n leuk lijntje bij
(maar ze verdwijnen toch na een tijd)
Tja IdPOP31.Disconnect zou die sockets gewoon moeten sluiten. In de help staat namelijk dit:Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 16:22:
[...]
Hm goeie, was mij nog nooit opgevallen. Is ff nader onderzoeken dit.
(maar ze verdwijnen toch na een tijd)
Ook is er nog een andere functie, nl .DisconnectSocket, maar dat maakt geen verschilDisconnect is a procedure that closes the client socket connection to the POP3 server.
Maarja ze sluiten idd wel na een tijdje vanzelf ja.
Even wat features die er nu in zitten:
- Minimaliseert naar systray
- Is er mail, dan staat er een geel envelopje in de tray, is er geen mail, dan staat er een doorzichtig/grijs envelopje in de tray
Opties:
- Popup-bericht bij nieuwe berichten
- Geluid bij nieuwe berichten
- Ballonnetje bij nieuwe berichten (zo'n lichtgeel ding, je kent et wel (werkt alleen in WinMe, Win2k of WinXp!))
- Automatisch e-mail client (Outlook bijv) opstarten bij nieuwe berichten
[ Voor 34% gewijzigd door JER00N op 08-08-2003 16:31 ]
Verwijderd
ook als ik m'n mail binnenhaal bij een provider, die verbind blijft ff staan op time-wait.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 16:41 ]
Eprompter
Is wat makkelijker dan zelf iets in elkaar flansen, doet het ook voor meerdere POP3 adressen en kan ook als screensaver worden ingesteld. Ik vind het zelf heel handig om te gebruiken
Nouja dat zal dan idd welVerwijderd schreef op 08 August 2003 @ 16:40:
Ik denk dat die sockets die je ziet staan geen probleem zijn, hetzelfde heb je als je met je internet explorer surft zeg maar. Die dingen die je ziet staan, zijn gewoon van Windows, die houdt dat ff bezet waarschijnlijk. Onder linux heb ik dit
ook als ik m'n mail binnenhaal bij een provider, die verbind blijft ff staan op time-wait.
Dan is het opzich gewoon klaar. Als je misschien nog wat meer opties weet zeg je het maar
Ik raad je aan om het bestand config.ini even in te stellen als 'verborgen', want in dat bestand staat namelijk ook je wachtwoord... ik weet nog niet hoe ik dit kan encrypten, helaas. Misschien kom ik daar nog eens achter
Hier kan je het downloaden: http://www.merza.nl/~l337/jeroen/downloads/checkmail.zip
Het is zo'n 600 kb.
nogmaalsPastasaus schreef op 08 augustus 2003 @ 16:53:
[...]
Nouja dat zal dan idd welDus als je gewoon insteld dat je om de 5 minuten controleerd zal het geen probleem opleveren.
Dan is het opzich gewoon klaar. Als je misschien nog wat meer opties weet zeg je het maar![]()
Ik raad je aan om het bestand config.ini even in te stellen als 'verborgen', want in dat bestand staat namelijk ook je wachtwoord... ik weet nog niet hoe ik dit kan encrypten, helaas. Misschien kom ik daar nog eens achter
Hier kan je het downloaden: http://www.merza.nl/~l337/jeroen/downloads/checkmail.zip
Het is zo'n 600 kb.
ik kan het hier niet testen want ik zit op het werk achter dichtgetimmerde proxy en met exchange server, dus geen pop3 helaas. Maar ik zal het zondag of maandag even testen en dan hoor je hoe het bevalt. Zou je alleen nog een instelling kunnen toevoegen dat je kunt aangeven wat de default actie is bij klikken op het ikoontje? Als de instellingen eenmaal goed staan, dan hoeft de domme gebruiker voor wie dit ding tenslotte bedoeld is ook niets meer bij de instellingen te doen, dus kunnen kiezen uit ofwel "check nu" ofwel "open mailprogramma nu" als default actie zou het mooiste zijn.
---
Gaaf progje van ±200kb waar je elk pop account mee kan uitlezen. Je hoeft het ook niet te installeren op een pc dus je kan het gewoon op een floppy of usb drive zetten en overal met internet toegang gebruiken. Het leest de mail recht van je server. Het password staat ge-encrypt in een .ini file dus wel redelijk veilig.
Het is ook nog gratis!
Oeps, niet van toepassing dus......
[ Voor 40% gewijzigd door zuipman op 08-08-2003 17:27 ]
Pc gamer
en toch ben ik blij dat je het gepost hebtzuipman schreef op 08 August 2003 @ 17:20:
Ik gebruik zelf altijd popcorn (www.ultrafunk.com/products/popcorn/).
Gaaf progje van ±200kb waar je elk pop account mee kan uitlezen. Je hoeft het ook niet te installeren op een pc dus je kan het gewoon op een floppy of usb drive zetten en overal met internet toegang gebruiken.
Het is ook nog gratis!
Oeps, niet van toepassing dus......![]()
Ziet er namelijk erg mooi uit, en nu hoef ik wellicht ook niet meer die stomme webmail te gebruiken als ik weer eens ergens anders ben!
maar idd niet voor dit specifieke probleem
---
is ook mooi ja, maar niet van toepassing op een domme gebruiker... als je de startpost ècht gelezen zou hebben...Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 17:26:
www.winbar.nl bevat ook een feature om je mailbox te checken...
---
Als ik mail heb veranderd het logo-tje in de systray naar een matrix achtig ding en hoor ik "You've got Mail"
Maar je kunt je het instellen zoals je wilt natuurlijk
http://www.dectsoft.com/
Nou als je met de rechtermuisknop op het icoontje in de systray klikt krijg je ook een menuutje met opties:hufkes schreef op 08 August 2003 @ 17:13:
[...]
nogmaals![]()
ik kan het hier niet testen want ik zit op het werk achter dichtgetimmerde proxy en met exchange server, dus geen pop3 helaas. Maar ik zal het zondag of maandag even testen en dan hoor je hoe het bevalt. Zou je alleen nog een instelling kunnen toevoegen dat je kunt aangeven wat de default actie is bij klikken op het ikoontje? Als de instellingen eenmaal goed staan, dan hoeft de domme gebruiker voor wie dit ding tenslotte bedoeld is ook niets meer bij de instellingen te doen, dus kunnen kiezen uit ofwel "check nu" ofwel "open mailprogramma nu" als default actie zou het mooiste zijn.
i know i know, maar zoals al helemaal aan het begin uitgelegd, het is dus voor een vrij domme gebruiker, en die hoeft gewoon niets met de instellingen te doen, maar heeft wellicht wel eens het ongeduld om nog te wachten tot het progje automatisch weer gaat tjekken, dus dan is een mogelijkheid om de default actie bij dubbelklikken op tjek nu te zetten fijn. Maar goed, ik vind het er nu al mooi en afdoende uitzien, dus als je nu liever in de tuin gaat zitten met een koel pilsje kan ik me dat goed voorstellenPastasaus schreef op 08 August 2003 @ 17:34:
[...]
Nou als je met de rechtermuisknop op het icoontje in de systray klikt krijg je ook een menuutje met opties:
[afbeelding]
* hufkes hands pastasaus a nice cold Grolsch
---