Ik woon in een studentenhuis en mijn huisbaas heeft (om zich de ruim 6000 euro aansluitkosten te besparen) zijn tvkabel doorgetrokken naar ons, een afstand van ongeveer 30,40 meter. Bij mij is het signaal nog redelijk (van de grote zenders geven alleen RTL4 en V8 wat sneeuw) storen. Bij mijn huisgenote is het veel erger zij kan alleen Ned.1,2,3 en Net5 ontvangen. Wat opvalt is dat hoe hoger de frequentie, hoe groter de storing. (Discovery Channel met 68+ is nauwelijks te ontvangen). Ook geeft de tv-kabel soms een schok wanneer ik hem aanraak.
Zelf denk ik dat het misschien aan de aansluitdozen ligt op onze kamers ligt. Ik wil die van mij graag zelf 'controleren'. Kan iemand mij tips geven hoe ik dit moet aanpakken? Zijn er misschien andere mogelijkheden om het signaal te verbeteren? Ik begrijp dat een versterker weinig nut heeft omdat dat alleen de ruis versterkt?
Zelf denk ik dat het misschien aan de aansluitdozen ligt op onze kamers ligt. Ik wil die van mij graag zelf 'controleren'. Kan iemand mij tips geven hoe ik dit moet aanpakken? Zijn er misschien andere mogelijkheden om het signaal te verbeteren? Ik begrijp dat een versterker weinig nut heeft omdat dat alleen de ruis versterkt?