Toon posts:

HM903DTA Donker beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik pas een compleet nieuwe pc gekocht:
3ghz 800fsb p4
asus p4C800
2x 265 hyperX pc3500
geforce 5900
HM903DTA

het probleem is dat het beeld gewoon veel te donker brightness staat al op 100% zo ook contrast en color temp staat op 10000 maar dit helpt niet veel
graag suggesties

Verwijderd

Heb je de nieuwste drivers voor je videokaart al?

Verwijderd

Met de driver omhoog zetten van de videokaart?

nVidia Detonator XP v44.03 voor Windows 2K/XP (18MB)

En anders zou je hem omhoog kunnen zetten met PowerStrip of aanverwanten tooltjes zoals RivaTuner...

Wat Adam bedoelt: http://www.tweakhardware.com/guide/tweakmonitor/ zou ik persoonlijk niet doen met een monitor waar je nog garantie op hebt. Bovendien moet je absoluut afblijven van je focusafstelling.

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 20:18 ]

• Adam
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2022
Monitoren kun je behalve via het OSD of knoppen voorin de monitor meestal ook binnenin handmatig instellen. Dit gaat met behulp van kleine schroefjes in de monitor die je met behulp van een schroevendraaier kunt verstellen.
Je kunt dus de monitor lichter zetten, ook als de brightness al op 100% staat.
Hiervoor moet dus de kap van de monitor af. Als je hier ervaring mee hebt zou je het zelf kunnen proberen, maar ik zou aanraden de monitor eens naar een computerwinkel of reparateur te brengen. (In de monitor bevinden zich condensatoren waar vaak spanning op blijft staan, ook als de powerkabel eruit is.)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Iiyama heeft hele goede service, als je er zeker van bent dat het probleem bij de monitor ligt en niet bij jezelf, gewoon laten repareren. Mijn Iiyama had ook 1 keer de geest gegeven, flits geen beeld meer. Gebeld en de volgende dag kon iemand hem al ophalen, weekje gewacht en hij was weer terug. Je kan zelfs nog aangeven of je een vervangende monitor nodig hebt.

• Adam
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2022
Als je goede service mogelijkheden hebt bij Iiyama moet je daar gebruik van maken i.p.v. de monitor naar de computerwinkel brengen, dan heb je ook geen moeilijkheden met garantie. Handmatig bijstellen wordt inderdaad pas interessant als je geen of slechte garantie hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crosspost: HM903DTA Donker beeld

Herlees even de sluitpost in die topic en geef dan ook wat meer info, dan maak je kans dat wij iets zinnigs kunnen zeggen en dat deze niet net zo snel dicht vliegt als die andere :o

Oslik blyat! Oslik!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Hier color temp 9300k, waarom op 10000k :?
voorderest videomode op "text", contrast op 100 en helderheid op 87

ik had in het begin te licht beeld omdat ik de videomode verkeerd had staan, op movie stond hij. Picture is ook nog te licht vind ik.
Maar als je de rest van de instelling normaal hebt staan of zoals hierboven dan denk ik dat het gewoon een defect is in de monitor.

Ah ja, kijk natuurlijk eerst ff naar de je videokaartsettings.

Verwijderd

Ik heb de HM903DT en heb er ook geen problemen mee, volgens mij is die HM903DTA een iets nieuwere revisie ervan of iets dergelijks. In ieder geval heb ook ik er geen problemen mee en naast contrast en brightness instellen is er niet echt veel wat je kan doen.

Ik zou hem gewoon rma-en dan, ik heb hele goede ervaringen met dat Telepan dat het regelt. Er kwam binnen 3 dagen iemand hem ophalen en in 2 weken was die terug. In de tussentijd krijg je zelfs een vervangende monitor. :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dion_b schreef op 06 August 2003 @ 22:20:
Crosspost: HM903DTA Donker beeld

Herlees even de sluitpost in die topic en geef dan ook wat meer info, dan maak je kans dat wij iets zinnigs kunnen zeggen en dat deze niet net zo snel dicht vliegt als die andere :o
Dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.