[XP] Remote Desktop werkt niet via TSWeb portal

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn PC dus via RDP op afstand kunnen bedienen. Uit veiligheidsoverwegingen heb ik in de registry de standaard poort voor Remote Desktop aangepast en dat levert voor de normale client geen enkel probleem op. Ik kan vanaf overal connecten naar mijn-IP-adres:poort en dan wordt de verbinding opgezet.

Het nadeel is alleen dat de web versie van RDP niet lijkt te werken. Ik heb zelf geen TSWeb draaien (alleen apache hier ;)) maar ik heb verscheidene TSWeb's geprobeerd en allen geven een "error on page" als ik m'n IP:poort invul.. Nou heb ik vandaag dus even de default poort terug gezet en dus gewoon alleen m'n IP ingevuld en ineens werkt die TSWeb wel normaal!

Kan die Active X plugin nou niet eens met een simpel non-default poortje overweg of zie ik iets over het hoofd??

[ Voor 9% gewijzigd door Ook op 06-08-2003 19:09 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, TSweb installeert alleen een ActiveX control op je IE (5.0+) die de RDclient functies doet. Je kan 'm desnoods fullscreen draaien.
TSweb draait dus gewoon op 80, maar de ActiveX control RD client moet nog altijd op 3389 (default) connecten.

PS: er zit een tikfout in die page, Aaanmelden :?

Overigens:
How to Change Terminal Server's Listening Port
Onderaan:
NOTE: The Terminal Server ActiveX client listens on TCP port 3389 and this cannot be changed.

[ Voor 41% gewijzigd door alt-92 op 06-08-2003 20:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je kunt in de html file een portnummer opgeven, op de microsoft site staat wel hoe...

https://powershellisfun.com

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Volgens die Microsoft site kan je de Active X component niet aanpassen (kwa port) maar volgens jou (Fred P) dus wel? Ik zal em dan iig ook zelf moeten hosten en dat zit er toch niet in met Apache (toch?)

Ik was er al bang voor; toch bedankt voor de info!
edit:
@ Backslash32: in mijn link zit geen tikfout hor (althans, hier werkt ie gewoon)

[ Voor 27% gewijzigd door Ook op 06-08-2003 20:25 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook schreef op 06 August 2003 @ 20:23:
Volgens die Microsoft site kan je de Active X component niet aanpassen (kwa port) maar volgens jou (Fred P) dus wel? Ik zal em dan iig ook zelf moeten hosten en dat zit er toch niet in met Apache (toch?)
Je kan de Vdir voor TSWeb met alle gemak op een non-IIS server zetten op een afwijkende poort.
Wat NIET kan is een non-default poort gebruiken voor TS zelf. De ActiveX client is hardcoded op 3389.
edit:
@ Backslash32: in mijn link zit geen tikfout hor (althans, hier werkt ie gewoon)
Niet de link, de pagina zelf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

De enige truuk die ik ken, om connectie te maken met je remote desktop, zonder client installatie, op een poort anders dan 3389, is de RDP 4 client op floppy zetten, en vanaf daar opstarten.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ook schreef op 06 August 2003 @ 20:23:

Ik was er al bang voor; toch bedankt voor de info!
edit:
Het kan wel, je moet deze handleiding gewoon volgen..

http://www.isaserver.org/...on_an_Alternate_Port.html

(Gaat om dit stukje dus:
Change the Visual Basic code in the ASP page that makes the connection.
Go to %system root%\Web\TSWeb.
Locate the file called connect.asp and edit with notepad or application of your choice.
Look for a series of entries starting with MsTsc.AdvancedSettings2.
Add the following line right after these entries.
MsTsc.AdvancedSettings2.RDPPort =
Enter your preferred port no. )

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je nú TSWeb download dan heb je geen connect.asp meer.
Er is een nieuwere versie van uitgebracht omdat de bovenstaande om die reden extra risicos meebracht.

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik geef m'n eigen topic even een dikke schop omdat ik eigenlijk nog 1 concrete vraag heb:

Ik draai ondertussen nu ook zelf Win2003 met het IIS/TSweb gedeelte. Is het nou nog mogelijk om, op wat voor manier ook, een andere poort dan de standaard 3389 in te stellen voor RDP? I just don't like defaults :)

• mutsje
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

Remote Desktop kun je bij mijn weten net als Terminal Server op een andere dan de default port instellen. zie 187623 technet article Mocht dit willen geef even feedback terug. ben benieuwd. Ik heb het in mijn windows 2003 omgeving nog niet veranderd omdat het gewoon op de default poorten draait.

[ Voor 17% gewijzigd door mutsje op 05-11-2003 08:38 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Hmm, ja, dat wijzigen had ik dus vanaf m'n topicstart eigenlijk al geprobeert (op XP), maar dan kan je dus nooit meer gebruiken maken van de TSWeb client (en alleen nog maar van de download-RDP client) en dat is dus eigenlijk mijn probleem. Zie ook deze note uit jouw link:
quote: Q187623
NOTE: The Terminal Server ActiveX client listens on TCP port 3389 and this cannot be changed.
Ik weet dus nu al dat TSWeb standaard blijkbaar geen non-default poort ondersteunt maar ik vroeg me dus af of ik mijn eigen TSWeb-IIS server zo kan aanpassen dat ie geschikt wordt voor een andere poort dan 3389. Nou heb ik ook al een manier gevonden om precies te doen wat ik wil, maar helaas is dat alleen geschikt voor een 'oude' versie van TSWeb en is dit bij de laatste versies dus niet meer mogelijk..

Iemand nog een gouden tip?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

-={Fred_Perry}=- schreef op 07 augustus 2003 @ 22:10:
[...]

Het kan wel, je moet deze handleiding gewoon volgen..

http://www.isaserver.org/...on_an_Alternate_Port.html

(Gaat om dit stukje dus:
Change the Visual Basic code in the ASP page that makes the connection.
Go to %system root%\Web\TSWeb.
Locate the file called connect.asp and edit with notepad or application of your choice.
Look for a series of entries starting with MsTsc.AdvancedSettings2.
Add the following line right after these entries.
MsTsc.AdvancedSettings2.RDPPort =
Enter your preferred port no. )
Sorry voor de kick maar extra info:

Hierboven geef ik aan dat de connect.asp pagina moet worden aangepast, wat je ook kan doen met de nieuwe tsweb versie is de default.htm aanpassen. Zoek naar de regels waar MsRdpClient.AdvancedSettings2 staan en voeg een extra regel met toe met : MsRdpClient.AdvancedSettings2.RDPPort = xxxx . Dit net gedaan bij mijzelf en het werkt!

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Nou.. kicken met de werkende oplossing is natuurlijk nooit een probleem!! Net even gechecked en loopt hier ook als een zonnetje!! Helemaal te gek zeg _/-\o_

Ik heb zelfs voor de verschillende RDP clients hier, verschillende HTM files aangemaakt, nu kan ik al m'n pc's bedienen (die op verschillende poorten draaien) mbv http://server/tsweb/pc1.htm , pc2.htm etc!

Weet je toevallig ook nog hoe je de optie "connect to console:i:1" erin kan bouwen?? Dat staat nu bovenaan in m'n default.rdp, die ik gebruik voor de normale RDP client. Met deze optie zorg je er dus voor dat RDP op de actieve sessie inlogt, ipv een nieuwe, verse sessie start onder die gebruikersnaam (zoals standaard is bij Win2003, en waarschijnlijk straks ook bij XP SP2). Leuke optie, maar via TSWeb wil ik juist kunnen kijken wat er aan de hand is en geen nieuwe sessie starten (al is dat ook niet helemaal onoverkomelijk natuurlijk).

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ook schreef op 18 januari 2004 @ 10:10:
Nou.. kicken met de werkende oplossing is natuurlijk nooit een probleem!! Net even gechecked en loopt hier ook als een zonnetje!! Helemaal te gek zeg _/-\o_

Ik heb zelfs voor de verschillende RDP clients hier, verschillende HTM files aangemaakt, nu kan ik al m'n pc's bedienen (die op verschillende poorten draaien) mbv http://server/tsweb/pc1.htm , pc2.htm etc!

Weet je toevallig ook nog hoe je de optie "connect to console:i:1" erin kan bouwen?? Dat staat nu bovenaan in m'n default.rdp, die ik gebruik voor de normale RDP client. Met deze optie zorg je er dus voor dat RDP op de actieve sessie inlogt, ipv een nieuwe, verse sessie start onder die gebruikersnaam (zoals standaard is bij Win2003, en waarschijnlijk straks ook bij XP SP2). Leuke optie, maar via TSWeb wil ik juist kunnen kijken wat er aan de hand is en geen nieuwe sessie starten (al is dat ook niet helemaal onoverkomelijk natuurlijk).
Geen idee of dit wel kan met een Webclient, maar het lijkt me idd wel handig om die optie te hebben! Daarmee kan je echt op het console kijken i.p.v een virtuele sessie starten waarin niets aan de hand lijkt te zijn terwijl een een foutmelding op je console staat |:(

Denk dat ik nog wel even ga zoeken hierna, mochten er andere mensen eerst zijn dan hou ik me aanbevolen :*)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
-={Fred_Perry}=- schreef op 18 januari 2004 @ 11:26:
[...]

Geen idee of dit wel kan met een Webclient, maar het lijkt me idd wel handig om die optie te hebben! Daarmee kan je echt op het console kijken i.p.v een virtuele sessie starten waarin niets aan de hand lijkt te zijn terwijl een een foutmelding op je console staat |:(

Denk dat ik nog wel even ga zoeken hierna, mochten er andere mensen eerst zijn dan hou ik me aanbevolen :*)
Via reguliere remote desktop kan dit al dmv de /console switch al een tijdje.

Weet niet hoe makkelijk het zal zijn om deze in de tsweb te verwerken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

sanfranjake schreef op 18 januari 2004 @ 22:31:
[...]

Via reguliere remote desktop kan dit al dmv de /console switch al een tijdje.

Weet niet hoe makkelijk het zal zijn om deze in de tsweb te verwerken.
Je kunt met mstsc.exe met als parameter /console naar het console connecten van Windows XP en Windows 2003, dat wist ik al... Maar ik denk haast niet dat de tsweb versie dit ook heeft, maar het zou wel mooi zijn _/-\o_ Ik ga er nog wel naar zoeken...

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Je weet toch dat je eendert welke sessie kan overnemen via de Task Manager, niet?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

shaidar schreef op 22 februari 2004 @ 10:42:
Je weet toch dat je eendert welke sessie kan overnemen via de Task Manager, niet?
??? Begrijp niet helemaal wat je bedoeld?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
-={Fred_Perry}=- schreef op 22 februari 2004 @ 18:48:
[...]
??? Begrijp niet helemaal wat je bedoeld?
Via de taskmanager kan je in het tabblad 'Users' een sessie overnemen, alleen niet sessie-id 0, de console. Echter lukt mij dat weer wel als ik met de mstsc en de /console parameter die console sessie heb gestart. Vermoed dat hij dat bedoelt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

sanfranjake schreef op 22 februari 2004 @ 19:40:
[...]

Via de taskmanager kan je in het tabblad 'Users' een sessie overnemen, alleen niet sessie-id 0, de console. Echter lukt mij dat weer wel als ik met de mstsc en de /console parameter die console sessie heb gestart. Vermoed dat hij dat bedoelt :)
Precies, ik denk dat hij dat inderdaad bedoelt :Y) Maar het probleem blijft wel dat je de /console parameter niet met de TSWEB client kan gebruiken... Is hier iemand die weet hoe je dit moet realiseren?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ook schreef op zondag 18 januari 2004 @ 10:10:

Zou je misschien (voor alle duidelijkheid) nog even de stappen kunnen opsommen die je genomen hebt?

Ik weet nu namelijk niet of ik alleen maar de client op een andere poort hoef te zetten of ook de server. Ik heb het hier beide gedaan, op poorten die niet in gebruik zijn en toch werkt het niet.

En met welke client je nou wat moet doen. Ik snap wel wat er gedaan moet worden, maar wat precies waar is waar het even wringt.

[ Voor 7% gewijzigd door max op 24-01-2005 20:26 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
1) Zorg dat op de host (degene die op afstand bedient gaat worden) de RDP poort is gewijzigd dmv aanpassen van deze registry key (default=3389):
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber

2) Op de client (mstsc.exe) hoef je geen instellingen/registry keys te wijzigen, maar je zet gewoon het non-default poortnummer achter het IP adres (dus bv 12.13.14.15:6000)

3) Als je ook ISS draait en je het connect scherm zo wil aanpassen dat die ook op de nieuwe poort connect moet je de volgende file op de server/host aanpassen:
C:\WINDOWS\Web\TSWeb\default.htm

Ik raad dus aan om de file te kopieren naar een andere naam zodat je niets kan verpesten (en ook altijd nog van de default gebruik kunt maken, en tevens je eigen login pagina 'verstopt' blijft, maar dat terzijde :))
Hieronder mijn voorbeeld van voor én na de edit van default.htm:
BEFORE:
'Device redirection options
MsRdpClient.AdvancedSettings2.RedirectDrives = FALSE
MsRdpClient.AdvancedSettings2.RedirectPrinters = TRUE
MsRdpClient.AdvancedSettings2.RedirectPorts = FALSE
MsRdpClient.AdvancedSettings2.RedirectSmartCards = FALSE
AFTER:
'Device redirection options
MsRdpClient.AdvancedSettings2.RedirectDrives = FALSE
MsRdpClient.AdvancedSettings2.RedirectPrinters = TRUE
MsRdpClient.AdvancedSettings2.RedirectPorts = FALSE
MsRdpClient.AdvancedSettings2.RedirectSmartCards = FALSE
MsRdpClient.AdvancedSettings2.RDPPort = 6000

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ook schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:15:
1) Zorg dat op de host (degene die op afstand bedient gaat worden) de RDP poort is gewijzigd dmv aanpassen van deze registry key (default=3389):
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber

2) Op de client (mstsc.exe) hoef je geen instellingen/registry keys te wijzigen, maar je zet gewoon het non-default poortnummer achter het IP adres (dus bv 12.13.14.15:6000)

3) Als je ook ISS draait en je het connect scherm zo wil aanpassen dat die ook op de nieuwe poort connect moet je de volgende file op de server/host aanpassen:
C:\WINDOWS\Web\TSWeb\default.htm

Ik raad dus aan om de file te kopieren naar een andere naam zodat je niets kan verpesten (en ook altijd nog van de default gebruik kunt maken, en tevens je eigen login pagina 'verstopt' blijft, maar dat terzijde :))
Hieronder mijn voorbeeld van voor én na de edit van default.htm:

[...]

[...]
Ik heb het bovenstaande allemaal gedaan. Default.htm gewijzigd naar poort 8080 dus hij zou moeten connecten naar poort 8080. De host luistert ook op poort 8080 zoals ik hem in het register heb ingesteld. Het werkt echter nog steeds niet. Ik krijg steeds de melding dat de host computer niet gevonden kan worden of dat er teveel connections zijn.

Wanneer ik in mijn router poort 3389 forward naar poort 8080 werkt het echter wel. Dit houdt dus in dat hij via tsweb nog steeds op poort 3389 wil connecten. Doe ik nou iets fout of kun je die webclient gewoon niet op een andere poort forceren?

Of zit er in mijn routeringstabel in mijn router iets verkeerd?

Verwijderd

spuit elf :)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 18:18 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Tja, die webclient kan ik dus wel van poort veranderen :)
Ik kan vanaf een willekeurige PC connecten terwijl 3389 bij mij dicht zit. Ik vraag me alleen af, als het bij jou alleen werkt als 3389 open staat, dan luistert de server/host dus blijkbaar nog op 3389..? Dan is er dus iets misgegaan bij het instellen in de registry?! Heb je de PC wel gerestart na de registry aanpassing? En kan je wel met de normale MSTSC client connecten naar poort 8080?

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

PC is na register aanpassing gerestart.
Host is na aanpassen default.htm ook gerestart (alhoewel me dit onnodig lijkt).
Host luistert wel degelijk op poort 8080.
Normale mstsc client connect wel gewoon naar poort 8080.
In mijn router wordt poort 80 (extern) gemapped naar mijn webserver op poort 80 (intern).

Zou het helpen als ik mijn webserver op 8080 map en tsweb op 80? Bij mijn weten staat poort 80 gewoon open voor webverkeer.

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Klopt het nou dat jouw IIS/TSweb server een andere box is als de machine die je wil overnemen? Volgens mij moet dat niet uitmaken allemaal, maar bij mij is het iig 1 en dezelfde bak. Ik heb voor de zekerheid ook ff een (tijdelijke!) 8080-versie van TSWeb gebakken; geeft die dezelfde problemen/resultaten?

https://212.238.221.104/tsweb/fire_escape.htm
PS: Ik ga overmorgen verhuizen (ook van ISP) dus dat mijn IP adres hier staat mag wel even ;)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik wilde idd een andere doos overnemen dan de iis server. Over de normale poort 3389 is dat geen probleem. Maar goed dat gaat misschien over het interne netwerk... :?

Heb even gekeken naar jouw instellingen in je default.htm, die zijn allemaal hetzelfde als bij mij.

Heb net een aantal dingen verandert en wacht nu op de test. Ben zelf niet aan het werk, collega gaat zometeen even proberen.

* max fingers ;)

[ Voor 25% gewijzigd door max op 27-01-2005 10:10 ]

Pagina: 1