HD crashed hardwarematig, probleem!

Pagina: 1
Acties:

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Hallo,

Ik heb gezocht om een soortgelijk topic te vinden maar kon niets vinden. Gister is mijn HD (maxtor) gecrashed, altans de bestanden zijn niet meer te zien in windows en ook niet in dos (kan medium niet lezen). De pc kan nog wel zien dat er 2,5 gb gebruikt is en 1,5 vrij. Ook fdisk vind em nog.

Er staan belangrijke bestanden op. Ik heb al een nieuwe harde schijf gekocht, maar probeer nu nog iets om de bestanden terug te krijgen.

Kan ik op 1 of andere manier (met deze situatie) een aantal bestanden nog recoveren? Het is heel belangrijk!!!!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Het kan net zo goed zo zijn dat je FATs en/of partitietabel corrupt zijn, en dat ie daardoor geen files meer kan vinden. Het hoeft niet perse een echte harddisk crash te zijn, of heb je rare geluiden enzo gehoord?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
ff r-studio downloaden ofzo die kan een en ander recoveren
http://www.r-tt.com/RStudio.shtml (of p2p :) )

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 07:40
aangezien windows enzo em nog wel zien lijkt het me onwaarschijnlijk dat het een hardware crash is, probeer em is te scandisken.
zal idd waarschijnlijk wel je fat tabl of partitiontable zijn die naar zun grootje is
controleer ook ff je bios settings kan zijn dat je iets veranderd hebt, zeker met ouwere biossen zet ie em niet altijd standard op auto enzo

too weird to live too rare to die

• DJH
De HD maakt een niet normaal geluid, net offie het veel drukken heeft. Het gebeurde ook ineens terwijl niet achter de pc zat (maakte opeens een ander geluid) dus een instelling is het niet geweest.

Scandisk wil niet, de colntrole blijft op 0% en de hd blijft laden. Vervolgens reageren de knoppen niet meer.

Verwijderd

Ga er maar min of meer vanuit dat hij aan het overlijden is...

OM FAQ: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? en verder, voor tips en datarecovery.

• DJH
Morgen ga ik proberen om wat te recoveren, ik laat wel weten of en hoe het gelukt is ;)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:27
"Scandisken" kan ik trouwens afraden, als de schijf al aan het overlijden is kan dat net het laatste beetje zijn waarna hij ophoudt.

Ik heb zelf goede ervaringen met Ontrack Easyrecovery Pro. Het is echter wel vrij prijzige software.

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
check ook ff of er recover tools zijn van de fabrikant bijv van ibm hds (nu bij hitachi) daar heb je programmas die je hd kunnen recoveren (dwz de bad sectors vervangen door gereserveerde oid)

• MikeN
Larry4 schreef op 07 August 2003 @ 00:09:
check ook ff of er recover tools zijn van de fabrikant bijv van ibm hds (nu bij hitachi) daar heb je programmas die je hd kunnen recoveren (dwz de bad sectors vervangen door gereserveerde oid)
Door het vervangen van bad sectors krijg je echter geen data terug, maar maak je je schijf hooguit weer "werkbaar". Vindt zo'n programma bad sectors is het zowiezo aan te raden de schijf terug te sturen naar de fabrikant aangezien ze er dan vaak na een tijdje alsnog mee ophouden.

• DJH
Ik heb vanalles geprobeerd met meerdere programma's, maar helaas valt er niks meer te repareren. Zodra er hd activiteit was, bleef alles hangen. Ook met recover software (o.a. r-studio). Ook heb ik een tool van maxtor geprobeerd (powermax), die probeerd de s.m.a.r.t. util te gebruiken, maar zodra het programma daarmee begint kan je wel een half uur wachten maar dan ratteld de hd nog steeds op 0%.

Ik heb een nieuwe gekocht en zal veel werk moeten overdoen, maartoch, het stimuleert wel om nu veel vaker een backup te maken :( ;)

[ Voor 1% gewijzigd door DJH op 07-08-2003 16:13 . Reden: typos ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

misschien een id om de MBR opnieuw optebouwen..
via dos... fdisk /MBR

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Ik heb zelf goede ervaringen met Ontrack Easyrecovery Pro.
Ik absoluut niet. Een tijdje geleden waren de 2 partitie's op mijn schijf spontaan verdwenen (ik denk dat het te maken had met OC'en)...eerste partitie heb ik met Easyrecovery Pro geprobeerd...hij kon nog niet 1 bestand terughalen, maar schreef wel doodleuk nieuwe data naar de schijf zodat alle hoop op recovery verdwenen was.
De 2e partitie heb ik met GetDataBack onder handen genomen...100% van de bestanden teruggehaald (gekopieerd naar een andere schijf). Bij wijze van test heb ik daarna diezelfde partitie nog eens met EasyRecovery Pro bekeken...wederom nog niet 1 bestand wat-ie terug kon halen.

Ik hou het voortaan wel bij GetDataBack

• MikeN
Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 03:36:
[...]
hij kon nog niet 1 bestand terughalen, maar schreef wel doodleuk nieuwe data naar de schijf zodat alle hoop op recovery verdwenen was.
Dan heb je zeer waarschijnlijk een andere optie uit Easyrecovery gehad dan die ik gebruik heb. Bij mij werd er namelijk alleen gelezen van de schijf, en absoluut niet geschreven.
Pagina: 1