Voordelen div

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58
Ik heb nu mijn huidige layout even voor de test omgezet naar een layout met enkel divjes. Alleen is mij niet helemaal duidelijk wat nu het voordeel is van div gebruiken. Ik zie zelf eigenlijk alleen maar nadelen, namelijk mijn contentdiv is telkens een andere grootte, en bij mijn gastenboek zou ik zelfs veel meer divs nodig hebben.
Aangezien ik een paginascript gebruik blijft de contentdiv dezelfde grootte, en dus kloppen de divs die onder dat vlak zitten al niet meer, omdat de contentdiv ineens groter is geworden als er meer text is.
Als er echt gegronde argumenten zijn waarom div beter is dan table dan maak ik wel allemaal afzonderlijke pagina's, maar als het niet echt uitmaakt, laat ik het liever in table's :P

Alvast bedankt :)

Mocht dit topic al meerdere malen voorbij gekomen zijn, mijn excuses. Met de search kwam ik alleen op andere problemen uit.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Inderdaad, alleen maar div's gebruiken ipv alleen maar tables is geen haar beter.
Gebruik voor de afwisseling ook eens p-tags en ul en li-tags. Probeer het gebruik van divjes zoveel mogelijk te beperken en probeer alles zoveel mogelijk via css af te handelen (de decoratie dan).

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58
ul en li :?
Snap ik denk ik nog niet genoeg xhtml en css, maar ul en li zijn toch voor lijsten? Hoezo zou ik dat dan voor een layout gebruiken?

Verwijderd

div's zijn niet heilig, verre van dat, de div is de graaibak van de aldi, daar zit alles in. Gebruik de goede verpakking voor het juiste product: p voor paragrafen bijvoorbeeld, die zet je dan met css op z'n plaats. lijsten voor menustructuren, want dat zijn immers vaak ook lijsten (zelfs nested). Tabellen gebruik je voor tabulaire data

Div's zijn redmiddelen om te clusteren en zo hele blokken te kunnen positioneren, het zijn containers, voor content die niet onder 1 noemer te scharen valt.

En je gebruikt geen html voor layout, maar css, verschillende tags "voor de afwisseling" gebruiken is natuurlijk onzin, gebruik de verpakking die bij je content past

(dit natuurlijk buiten het feit dat met tabellen layouten bergen nadelen heeft, zoals onoverzichtelijkere en meer code, problemen met text only (pda, imode) browsers en voorlezers, braille regels etc, zoekmachines en het is gewoon niet de functie van een tabel :P)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 18:57 ]

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Over DIVjes heeft template devver Cheatah altijd mooie uiteenzetingen ;)

Hier bijvoorbeeld :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

beetje uitgekauwd onderwerp naar mijn mening; voor sommige zaken kunnen tabellen wel eens handig zijn, voor simpele designs echter kan je met andere elementen (waaronder div) meestal prima uit de voeten.
Om nu je design om te gaan zetten lijkt me een beetje overdone, tenzij je toch van scratch af aan wilt beginnen; je kan dan je design en je code op elkaar afstemmen, en concessies maken hoort daarbij :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.