[dsl draadloos] help mij + Zal dit werken

Pagina: 1
Acties:

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 07:54
.
.
Ik woon hier in een studentenflat en nu heb ik DSL aangevraagd bij het bedrijf dat hier over de telefoon en internet gaat (Okapi). Nu is mij verteld dat dit draadloos binnenkomt en ik wordt verplicht bij hen een draadloos netwerkkaart met USB uitgang aan te schaffen (125 EURO!). :)

Nu wil ik dit internet delen met behulp van een draadloze router,

De beste lijkt mij deze

Afbeeldingslocatie: http://is41.introweb.nl/isroot/salland/SiteImages/linksys_befw11s4v2.jpg

http://www.linksys.com/Pr...?grid=33&scid=35&prid=415 <-- specificaties

de Linksys BEFW11S4 Wireless Etherfast Cable / DSL Router incl. 4-Port Switch (84 Euro)

Hiermee kan ik als ik het goed begrijp internet delen via gewone utp kabels en via een wireless netwerk.

Nu zijn er een aantal puntjes waar ik nog niet uit ben: :)

1: Begrijp ik het concept van dit apparaat, kan ik hiermee dus internet delen via gewone utp kabels [en] en via een wireless netwerk.

2a: Ik moet de DSL router aansluiten op de draadloze netwerk kaart, maar de router heeft geen usb poort... zijn hier adapters voor, dus van USB --> UTP ??

2b:of zou het ook mogelijk zijn om de DSL verbinding binnen te laten komen op de router dmv het wireless accespoint wat er op zit, en het internet dan verdelen via kabels en draadloos. Dus geen gebruik maken van de wireless USB acces kaart die ik verplicht moet aanschaffen?? (en heeft de provider dit dan niet door)

3. de provider zegt dat zij gebruik maken van een radius (toegangscontrole)systeem, kan deze (of kunnen routers in het algemeen) dat aan, dat staat er namelijk niet expliciet bij, en bij sommige andere routers stond dat er wel bij.

4: heb ik verder nog iets over het hoofd gezien, misschien kan dit helemaal niet, of heeft iemand een beter idee :)

:) een hele lap tekst, maar ik hoop echt dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen. :)

.

----------------------------------------

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

YellowCube

Wait...what?

1) het concept begrijp je goed, maar als ik het goed begrijp werkt het in jou geval niet zomaar...want
2) je kunt niet zomaar die wireless USB aansluiten (althans, ik heb nooit iemand gezien die het wel gedaan had) op dat ding en dus
3) als die router een zogenaamde "bridge" functie heeft dan kan dat ja...oftewel, de linksys pikt het inkomende DSL signaal op en stuurt dat door over bedrading en z'n eigen wireless netwerk (overbruggen dus, vandaar bridge)...en dan heb je idd die verplichte draadloze USB adaptor niet nodig.
4) bovenstaande zijn mijn ideeen daarover.

[ Voor 10% gewijzigd door YellowCube op 06-08-2003 18:17 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 07:54
Dank je!!

Wat ik hier nu vind is een router met ongeveer dezelfde functionalitet voor slechts 50 Euro,

[b]Sweex wireless breedband router + 4 poort switch [b/]

en er staat ook bij: bridge mode :)
zie voor specificaties: http://shop.computer-onli...&locatie=displayprodukten

Zou het dan met deze router mogelijk zijn, ik zat namelijk ook te denken aan het mac adres dat bekend is bij dat bedrijf, of kan dat niet??

----------------------------------------

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

YellowCube

Wait...what?

ik zat net ook over dat mac-adres te denken.
Okapi levert jou dat draadloze USB geval en vervolgens geven ze in hun systeem aan dat alleen dat mac-adres op hun netwerk mag.
Je router zal dus een mogelijkheid moeten hebben om dat adres over te nemen (mac spoofing). Je hebt dus alsnog dat USB ding nodig om achter het mac-adres te komen.
Wat betreft de Sweex...ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je met de Linksys wat meer bedrijfszekerheid in huis haalt.

[ Voor 10% gewijzigd door YellowCube op 06-08-2003 19:38 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 09:59

slaay

Natuurbeleven.com

De linksys kan mac adres klonen ;)

Dich bis echt unne foëzen haas