Attack of hardware probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 16:25
Onze server ligt op dit moment plat, alleen nou is de reden hiervan ons nog lang niet duidelijk. Om zo'n 16:10 begon onze verbinding sloom te worden, en probeerden we te onderzoeken wat hier de reden van was, we vonden niets. Rond 16:30 was de server totaal niet meer te benaderen. We hebben contact opgenomen met GlobalSwitch en iemand de server laten herstarten. Aangezien het inschakelen van een engineer ons 160 euro per uur gaat kosten hebben we dat maar laten gaan. Een aantal dingen op een rijtje dus:

Verbinding werd eerst sloom
De server werd iets later onbereikbaar
We troffen geen ongewone connecties met ip adressen aan in linux, dus we gaan er van uit dat er niemand in de shell heeft gezeten (aangezien er geen directe root toegang is, en er maar 1 account met shell toegang is, zal het je even kosten om zaken de kraken)
Er zit een backgroundtaskkiller op die overmatig veel tasks beeindigd als het nodig is.
De reboot hielp helemaal niets.

Wat kan het zijn? Attack? Of misschien een NIC die de geest aan het geven is? Of harddisks? Processors?
Het is een single proc server, met schijven in RAID 1, 2 DIMM's van 512 MB ECC geheugen, 1 NIC met connectie met AMS-IX.

Mocht er meer info nodig zijn, roep maar.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
het zou kunnen dat door de hitte je nic kapot is gegaan. Alhoewel mij dit onwaarschijnlijk lijkt.

• Afwezig
Mja, het lijkt me daar een vreemd moment voor... Het systeem draaide al bijna 200 dagen en was nu lang niet volledig stressed. Daarbinnen hebben ze airco, dus ik vraag het me af.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als er geen ongewone connecties zijn heb je best kans dat er iets begeven heeft.
Kun je niet zelf gewoon naar je server kijken?

Tweakers Discord

• Afwezig
Jah maar die staat in Amsterdam en ik woon bij arnhem, dus dat maakt het niet makkelijker :P

Verwijderd

als je zegt dat je server onbereikbeer werd neem ik aan dat het de connectie tussen jullie en de server is die niet meer werkt, dan denk ik niet direct aan een attack daar je deze eerder op de wan interface van de betreffende server zou verwachten, ik vermoed ook eerder dat er iets aan het sterven is in je server, hoe zijn je icmp rtt's als je het verschijnsel ziet optreden ?

• Afwezig
We hebben een heel moeilijk gedoe gehad met onze host binnen globalswitch. Op het moment dat we merkten dat de server down ging hebben we ze gebeld met de vraag of zij wisten wat voor oorzaak hieraan ten grondslag lag. Nee, dat wisten ze niet, maar ze wilden wel even de server resetten. 12 uur later nogsteeds geen server up, dus wij besloten toen maar wat spullen te verzamelen (software & hardware) en te vertrekken naar Amsterdam, ter hoogte van utrecht krijgen degene die naar Amsterdam onderweg waren een smsje van CheckMyServer dat de server weer up was. Zonder duidelijke reden op dat moment; wat blijkt, er was een probleem met een switch of iets dergelijks van onze co-locater binnen globalswitch. Maargoed, toen zijn ze maar even doorgereden en een kijkje gaan nemen bij de server. Sluiten de troep aan en wat blijkt; de jongens van onze co-locater hadden de server helemaal niet gereset, want hij had nogsteeds alles bij elkaar 84 dagen uptime. Of ze hadden de verkeerde te pakken of hebben gewoon helemaal niets gedaan. Dus diegene die naar de server waren wat software updates gedaan en ge-reboot. Wat blijkt; ook nog een hardschijf kapot, dus hij wilde nu niet meer opstarten. Dus nieuwe HD d'r in, en toen deed ie het weer. Moeilijk moeilijk moeilijk, en geen goede beurt voor die co-locater.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Dat bevalt mij dus goed van mn eigen coloboer:

Eerst toegang tot colo tijdens kantooruren gratis, en sinds ze in Telecity een eigen suite hebben 24/7 toegang.

Daarnaast is het ERG handig om op afstand je bak te kunnen rebooten: Bij de colo waar ik zit krijg je bij een colo-overeenkomst ook toegang tot een masterswitch. Ideaal om je bak te rebooten.

ik heb alleen ooit de fout gemaakt om error-in-bios aan te laten staan: ik reboot via masterswitch, bak nooit meer up.. Ik naar a'dam racen, denk bak is fucked.. Zet scherm aan: " Keyboard error, press F1 to continue" |:( |:( (tja, in een colo heeft ie dus geen keyb/mouse
Pagina: 1