Toon posts:

Intel Pentium IV, 3 GHz Socket 478 800 Mhz (boxed) te heet?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb even een vraag. ik heb afgelopen zaterdag een Intel Pentium IV, 3 GHz Socket 478 800 Mhz processor gekocht en deze geplaatst op een MSI 875P NEO-FIS2R (MS-6758).

Het betreft hier een retail boxed P4, 3.0Ghz met standaard koeler van Intel. CPU is goed geplaatst met draadje naar beneden.

Standaard geinstalleerd (OC'en ging niet goed, kon de juiste geheugeninstellingen niet vinden). Draai niets spannends, speel geen spellen etc. soms doe ik wat videbewerking.

Ik heb de kast een klein stukje open en aan de binnenkant zit een extra blower die lucht in de kast blaast (zit wel eindje van de CPU vandaan)

Eigenlijk draait er nu niks behalve wat internetsessies, maar de temperatuur in de BIOS geeft wanneer de pc een dagje draait 60 graden celcius aan :(

is deze temperatuur acceptabel? En wat kan zo'n CPU bij normale belasting zonder te OC'en eigenlijk maximaal hebben?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

die temp is niet dodelijk ofzo, maar hij mag toch wel wat lager, ik zou eens beginnen met wat extra fans in je kast te plaatsen, een outtake en misschien een extra intake fan en wat voor koelpasta zit op je cpu, gewoon die sticker?

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er zat koelpasta bij, maar die was niet geweldig..

Verwijderd

Hoe heb je het erop gedaan en hoeveel? Er moet een rijstkorrel op die je wat moet uitwrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er ook een goed programma, waarmee je goed de actuele temp zou kunnen meten? Ik heb speedfan, maar dat vind ik wat minder

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 23:47

Zjemm

...

dr bestaan iig genoeg topics over :)

opensecure.nl

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

@ Bigzs: je kunt motherboard monitor gebruiken, ikzelf gebruik ook speedfan en vind het erg fijn.

@Masera: Op een p4 mag wel wat meer koelpasta dan een rijstkorrel, die rijstkorrel is voor amd's, p4 hebben een grote heatspreader remember ;)

[specs]

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

nee rijstkorel is genoeg voor p4. ( rijstkorrel is al teveel voor amd..)

niks

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op 06 August 2003 @ 18:41:
@ Bigzs: je kunt motherboard monitor gebruiken, ikzelf gebruik ook speedfan en vind het erg fijn.

@Masera: Op een p4 mag wel wat meer koelpasta dan een rijstkorrel, die rijstkorrel is voor amd's, p4 hebben een grote heatspreader remember ;)
Een rijstkorrel is meer dan genoeg voor een p4, ik heb het getest gewoon zo min mogelijk erop doen net genoeg dat het net aan helemaal uit te smeren in op de cpu dan haal je de beste resultaten.

Koelpasta is ook alleen om de onevenheden weg te werken tussen de koeler en de cpu.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 18:23:
Nee, er zat koelpasta bij, maar die was niet geweldig..
Daar geef je zelf dus al een knelpunt aan. Bovendien staan er in de DOC FAQ een flink aantal tips en aanwijzingen over de basics van koelen, zoals dit stuk en dit over airflow. Je geeft in je startpost niet aan, wat je verder al geprobeerd hebt, behalve die kast open doen en je casefan voorin. En bovendien, wat er al gemeld wordt aan tips staat ook in andere topics hier in DOC en PMG over 'proc x te heet?'. Dus deze gaat op slot.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.