[NT] netwerkkaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
Bij IBM Netvista van parents een Realtek-kaart geinstalleerd. Windows XP Pro zegt dat alles goed werkt en geen conflicten. 56k modem is ook geinstalleerd voor Girotel en werkt gewoon.

Met de LAN kan ik geen verbinding maken met internet. Verzend wel pakketten maar ontvangt niets, blijft in 169.xx.x.xx hangen en het opstarten duurd ook langer dan normaal. Herstellen werkt niet. Wat kan dit zijn, netwerkkaart stuk of een instelling in XP ? lampje op de kaart werkt gewoon en nogmaals verstuurd ie wel pakketten maar ontvangt ze niet 8)7

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hij krijgt geen adres via dhcp .
wat voor internet verbinding heb je eigenlijk

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 06-08-2003 19:49 ]

Iperf

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

de specifieke drivers voor de card installed?
dat windows hm kent wil niet zeggen dat het ook goed werkt

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• TheBoneCollector
heb net netwerkkaart eruit getrokken om vervolgens te proberen op onboard ethernet intel. geeft zelfde resultaat....lampjes doen het en pakketten etc worden verzonden maar niet ontvangen :(

betreft een kabelverbinding (quicknet).

In de bios staat is alles aangezet mbt de intel onboard ethernet kaart....

edit: heb net me laptop aangesloten en die werkt wel... op de andere pc is het NTFS... wordt iets tegengehouden of geblokt :?

[ Voor 18% gewijzigd door TheBoneCollector op 06-08-2003 20:04 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

al geprobeert om de onboard via de bios uit te schakelen? (ongemerkt conflict?)

staat de windows firewall uit? vind je in je properties van je netwerkkaart onder advanced

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Giblet
  • Laatst online: 11-08 23:26

Giblet

Dingen

Waarom heb je een extra ethernetkaart als je er al een onboard heb :?
Maar heb ik denk dat je het gewoon niet goed ingesteld hebt. Hoe je dat doet, staat in de FAQ.

Het lijkt me namelijk erg stug dat allebei die ethernet verbindingen kapot zijn, het zal dus wel een instelling zijn.

Als je alles goed ingesteld hebt en het werkt (nog steeds) niet moet je maar even meer gegevens hier posten (IP e.d.).

• TheBoneCollector
yep heb net ook alles onboard uitgezet en firewall opties staan uit.... zal het aan een tcp/ip optie liggen in NTFS ??

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

DHCP werkt dus niet. Controleer of het link-lampje op de netwerkkaart aan gaat en blader de installatieprocedure van je kabelmodem/verbinding nog eens door. Waarschijnlijk heb je ergens een stapje gemist.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Giblet
  • Laatst online: 11-08 23:26

Giblet

Dingen

TheBoneCollector schreef op 06 August 2003 @ 20:11:
zal het aan een tcp/ip optie liggen in NTFS ??
Daar zijn volgens mij geen opties in hoor :?
En het lijkt er inderdaad op alsof je een stapje gemist hebt in de handleiding van je internet

• TheBoneCollector
alle lampjes branden en knipperen..... ligt niet aan kabelmodem aangezien de laptop zonder probs internet opkomt.... zal wellicht aan xp liggen op de andere pc... kom dr ook niet meer uit helaas

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ligt het niet aan je (nieuwe) mac adress

geef je pc eens hetzelfde mac adress als je laptop heeft
verder weet ik weinig van quicknet

Iperf

• TheBoneCollector
ben dr uit.. lag bij Quicknet zelf... ze hebben de boel een herstart gegeven en het draait weer allemaal

Thnx voor de reply's
Pagina: 1