Toon posts:

image restore + via bootdisk en netwerk terugplakken

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Ik heb een LAN met verschillende pc's en zou graag de stap die ik zo haat omzeilen door een image te restoren ipv windows setup en drivers terug-plakken.

Wat ik wil doen :

Een partitie backuppen , verplaatsen naar netwerk locatie ,

-dan een te installeren systeem booten met floppy
-netwerklocatie + image selecteren
-laten installeren
-het te installeren systeem rebooten en klaar is kees

De partitie zou liefst op een linux-server gezet moeten kunnen worden en het gebruik maken van een cdrom-drive moet VERMEDEN worden. Alsook het installeren van eender welke os om de installatie van het image mogelijk te maken.

Ik ben het namelijk beu om telkens elk proggy te gaan zoeken op de verschillende locaties en het gebruik van cd's om bios drivers te installen voor windows platformen wil ik bannen , tenzij 1 maal om het image te maken.

Alle suggesties zijn welkom
Met vriendelijke groeten

Verwijderd

Als het nou niet op een Ghost server gezet hoefde te worden zou ik zeggen Ghost 7.0 met de Ghost Cast server

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ghost 7 eens proberen.

Weet u toevallig of ghost 7 server functioneert op een linuxdistributie met wine ?

Verwijderd

Zorg voor een PXE server en netwerkkaarten die PXE kunnen booten, dan heb je niet eens een diskette nodig. En disk images, das makkelijk.

Met PXE laat je dus een kleine linux, dan wel een *BSD booten (dat kan eventueel ook op een diskette), en vervolgens kun je met
code:
1
2
3
4
5
# save image
dd if=/dev/hda1 | gzip -c > image.dd.gz
#--
# restore image
gzip -cd image.dd.gz | dd of=/dev/hda1
dumpen en restore.

Of anders blader je een beetje door http://freshmeat.net heen. Daar staan vast tooltjes die je daarmee op weg kunnen helpen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.ghost.com

Krijg absoluut niet de indruk dat je uberhaupt ook maar iets zelf geprobeert hebt.
Ghost start je op vanmaf de client (ervan uitgaande dat je even geen specifieke MutliCast server gaat draaien) en dan kun je je images op elk type server plempen .. als je er maar bij kunt.

Suc6

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.