Toon posts:

[Linux] Programma auto booten

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Klein vraagje: als je bv in windows een programma automatisch wilt laten booten dan voeg je het gewoon toe aan het mapje opstarten.
Nu is mijn vraag als ik in linux zit dan wil ik dit ok doen, dus hoe doe ik dit ?

Hoe laat ik een programma automatisch opstarten in linux?

Ik maak gebruik van redhat 9 ( en eventuele vorige versies )

Danny.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Hier staat het serieus heel goed beschreven:

Runlevels, wat zijn dat? En waar moet ik zijn als ik een programma automatisch wil laten starten?

:)

Voor KDE is het meestal de map ~/Desktop/Autostart trouwens ;) (De locatie van de KDE autostartmap kan je instellen in het KDE configuratie center. Althans, bij KDE 3.x wel)

[ Voor 116% gewijzigd door DeMoN op 06-08-2003 17:30 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik maak nu gebruik van redhat 9 met kde.

Maar weet je ongeveer waar dat staat in het config scherm ?
Ben nu aan't zoeken dus tips zijn welkom.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Welke KDE versie?

TIP: Sla google.com er eens op na, staat bordevol met antwoorden :)

Als je het nou gewoon ff probeerde :) Gooi ff een txt bestand in je Autostart mapje, en kijk of het opstart als je X opnieuw start en op KDE inlogged...

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Sorry hoor, maar als Tweaker wordt toch wel wat eigen initiatief van je verwacht. Het feit dat je de faq geeneens hebt doorgekeken pleit ook niet echt voor je ;)

M.a.w. : Slotje.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.