Toon posts:

Databases koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op verschillende lokaties databases met gegevens

ik vroeg me af of het ook mogelijk was om al deze gegevens op 1 punt op te slaan zodat ze ook te gebruiken zijn door de andere programma's
Op deze manier hoef ik de gegevens maar op 1 punt te wijzigen en niet binnen al de programma's

het gaat om de volgende programma's

- Outlook
- ACT (Access database)
- Finansys (niet relationele database)
- Webserver

als dit mogelijk is zou ik graag willen weten welke opties ik heb met welke programma's ik zou kunnen werken en hoe ik het allemaal het beste kan aanpakken

het lijkt me dat ik zowieso eerst alle gegevens in 1 database moet zetten

Verwijderd

het lijkt me dat ik zowieso eerst alle gegevens in 1 database moet zetten
Precies, en welke je daarvoor moet gaan gebruiken, dat is dan nog maar de vraag. Welke gegevens gaat het precies om? En dat programma 'Finansys', hoe houdt dit nu de gegevens bij?

Verwijderd

Topicstarter
tja ik weet het eigenlijk nog niet zo goed allemaal zit pas op stage plek namelijk :)

ik probeer op ideeen te komen hoe ik het allemaal kan klaarspelen
het gaat om contact gegevens

adressen, namen, email-adressen, telefoonnummers enz. van personen en bedrijven

Verwijderd

Je zou moeten kijken of alle programma's één of andere ODBC-koppeling kunnen regelen. Denk wel dat het een moeilijke opgave wordt. Wat zegt je begeleider eigenlijk?

Verwijderd

Ik neem aan dat je ze niet alleen wilt koppelen, maar ook synchroniseren.
Ik ben dan wel geen database-kenner, maar zelf zou ik kijken naar een master/slave-database structuur (zal vast wel een fancy naampje voor zijn) met periodieke synchronisatie.

Bijvoorbeeld:
Een master-database waar klantgegevens in worden gezet. Deze database is altijd leidend, bij dubbele nummers o.i.d. worden deze gebruikt. De andere db's laat je b.v. om het uur synchroniseren, of op verzoek als de gegevens direct nodig zijn.

Verwijderd

Denk dat je het beste alles in één database kunt proppen. Ook ivm. backups enzo de beste oplossing, dunkt me. Kijk gewoon welke mogelijkheden alle programma's bieden.

• Outlook -> heeft OBCD (dacht ik)
• Access database, moet geen probleem zijn
• Finansys (geen flauw idee)
• Webserver, uiteraard

Verwijderd

Topicstarter
bedankt alvast..

mijn begeleider weet ongeveer evenveel als mij denk ik over dit onderwerp :(
maar ik ga even achter dat finansys programma aan en dan meld ik wel als ik er wat meer over weet

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 06:42

Kappie

Tell me your secrets...

De eerste 2 en de laatste (als je iis gebruikt) zijn allemaal MS smaken dus vrij simpel uit te wisselen. Er komt wat klooien en wat programmeren aan te pas maar dat moet lukken.

De 3de is moeilijker. Je zal erachter moeten komen welke database engine er gebruikt wordt. Is dit een vrij bekende dan zal deze vast via ODBC of ADO aan te spreken zijn. Koppelen zal dan ook niet zo heel erg moeilijk zijn.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Maar feit blijft dat het lastig blijft, dat moet je niet vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
nu ik wat meer weet van het systeem
blijkt dat ik me voorlopig bezig kan houden met ACT + Outlook koppelen

Dus met andere woorden moet ik de contactpersonen uit acces koppelen aan die van Outlook

iemand misschien een url waar ik dit kan leren doen?
of een guide.. of iets in die richting?
bedankt alvast
Pagina: 1