Toon posts:

Goede PCI geluidskaart, advies svp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LS,

Ik ben op zoek naar een PCI geluidskaart die op zijn minst de kwaliteit van een AWE64 Gold moet halen. Kan iemand me iets aanbevelen in de price range fl 50,- t/m fl 250,-?

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:24

Roy

Hobbies?

Dat is wel heel ruim, 50 tot 250. :)
Maar ik zou dan toch voor een SB Live player 1024 of nog beter een SB live player 5.1 !! (dolby surround chip op de kaart, dus 6 analoge uitgangen) Die laatste kost iets van 200 gulden ofzo

Inderdaad...

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Ik zou ook voor een Live! gaan. Voor mij de beste kaart tot nu toe.

Byteripper.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

of gewoon een pci 128 van creative.. lekker goedkoop en goed. Waarom 4 uitgangen als je geen surround hebt.!?

traktor scratch!

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Omdat de Live relaxte effecten (EAX) heeft die je realtime op je audio kunt toepassen.

Byteripper.

Verwijderd

euh het beste kun je een terratec DMX Xfire 1024 nemen , deze kaart is kwalitatief beter dan de live player, klinkt geweldig, heeft een optische digitale uitgang die die player niet heeft ( dus heb je minidisk of wil je dat nog gaan doen dan is dit dus IDEAAL) heeft dus passtrough ac-3 naar ac3 versterker
en ondersteund A3D 1.0 en EAX 1.0 EN 2.0

en nu nog het meest schokkende de prijs....
+/- 149,- !!!! echt deze moet je nemen en niet de creative , Terratec is sowieso beter dan Creative in high end audio en ook goedkoper ! Enige voordeel van creative was dat ze betere drivers hadden maar Terratec heeft drivers laatst geupdate en alles loopt nu feilloos in 9x/ME/2k er was onlangs ook test op tweakers 11 geluidskaarten getest en de terratec kwam er samen met nog een ander merk ( weet ff niet meer welke ) als beste uit de test !

sow en dat staat als een huis ! (8> :)

Verwijderd

Yep Inderdaad Terratec DMX X-Fire 1024 rulez. Ben zo ie zo al tegen Creative ze proberen gewoon heel de markt op te kopen. Sja je kan immers niet goed concurreren tegen superieure geluidskaarten. Ik heb ze bij computerland besteld maar is uitverkocht nieuwe lading een dezer dagen;)
Terratec heeft hetzelfde als live+MEER

Verwijderd

Xitel Storm Platinum is ook errug goed!
Heeft geloof ik dezelfde layout als een andere kaart (die in eerder genoemde test staat)

Beetje duur (+/- 250), geen extra software maar daar krijg je dan wel Force Feedback Headphones bij *D

Errug heftig in shoot 'em'up games en om gewoon muziek te luisteren.

Jammergenoeg maken zij ze zo te zien niet meer op die gave zwarte printplaatjes (staat goed bij die ene GeForce2 Ultra kaart)

Verwijderd

Een Xitel kaartje kopen is niet verstandig, aangezien je geen driver en tech support meer op je kaart kan krijgen, want Aureal is failliet (de Xitel kaart is niet van Aureal, maar wel gebaseerd op het reference design van de SQ2500, en dus ben je van Aureal's driver updates afhankelijk, die er waarschijnlijk niet meer aan komen....)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:50
Videologic Sonic Fury :)
Pagina: 1