Aparte Raid Controller, of Raid in Mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
Hallo

Op dit moment heb ik dit systeem
Amd Thunderbird 900
MSI K7T-Pro2
512 MB SD-Ram pc 133
Ati Radeon 8500
Seagate 20 gb 5400rpm (type weet ik niet)
Maxtor 80 gb 7200 rpm (DiamondMax D740X, 6L080J4)

Nu maakt mijn maxtor schijf sinds gisteren een raar geluid af en toe (waarschijnlijk de kop die steeds terugvalt). Het geluid lijkt erop alsof de schijf uitvalt. Ik heb via maxtor.com ook Powermax gebruikt (code ...S57)

Nu ben ik een beetje aan het kijken voor een vervanger.
Ik zit te denken aan Raid icm met 2x WD 120gb schijf

Maar nu, ga ik voor een Raid Controller op mijn huidige config of kan ik beter kijken naar update (processor/moederbord/geheugen) met raid?

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 15:55

JustDutch

was ambtenaar :)

De vraag is een beetje, waarvoor wil je Raid gebruiken? Wil je veiligheid (een exacte kopie of HD2), of snelheid. Ik verwacht het laatste. Je kan dan een losse raid-kaart kopen voor weinig, welke waarscheinlijk dezelfde is als op je mobo. Een nieuw mobo zal denk ik ook niet significant beter presteren dan je huidge raid-optie (wel met een nieuwe processor en geheugen uiteraard), maar dat wordt weer kostbaar. Je kunt ook een wat professionelere Raid kaart kopen, maar die is ook weer prijzig.

Kortom, wil je gewoon een beetje extra snelheid, dan zou ik gewoon de on-board raid gebruiken.

Forza Mucca

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
Op dit moment heb ik helemaal geen RAID, dat kan niet eens op mijn k7t-pro2

Ik bedoel dus een losse kaart kopen of een moederbord met raid chip kopen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49
Na een heel verhaal komt de vraag er uitendelijk op neer of je je complete cpu/mobo/ram combo moet vervangen om twee andere disken te kunnen plaatsten? 8)7 Dit kun je zelf ook wel verzinnen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.