Toon posts:

Audigy 2 nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wilde eerst een audigy 2 (platinum ex) kopen en een z680 speakerset, maar ik vroeg mij af of ik de audigy wel moet kopen, aangezien ik de speakerset ook via s/pdif digitaal op mij asus a7v8x kan aansluiten en de z680 alles zelf kan decoden..
Ik hoop dat iemand mij hier wat over kan vertellen..

Thanx

Verwijderd

Qua geluidskwaliteit is een externe decoder natuurlijk altijd te prefereren, omdat de digitaal naar analoog conversie buiten de computer in een afgeschermd kastje plaatsvind (waardoor er geen ruis van binnen de computer (veel storingsbronnen) wordt meeversterkt.

Het nadeel is echter dat de Audigy2 (zover ik weet, hoor) een SP/DIF-signaal niet real-time kan genereren of verwerken. Dus EAX en EAX2 (realt-time surround effecten in games, dus) zouden volgens mij dus niet doorgegeven worden via de digitale SP/DIF-interfadce. Dat zou echter wel ongelooflijk cool zijn, moet ik zeggen.

Als ik er naast zit, laat iemand hier mij gerust verbeteren. En als iemand hier van een kaart weet die real-time EAX/EAX2/OpenAL/etc kan verwerken en kan coderen in een digitaal SP/DIF-signaal, laat diegene hier dan alsjeblieft het merk en type van die kaart noemen.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
als je mobo een a7n8x is (hebbie een typo gemaakt, of is de a7v ook een mobo?)
dan zou ik het onboard geluid gebruiken. Het geluid van de Nforce 2 schijnt erg goed te zijn..

Leave only footprints, take only memories

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-08 20:35

evaarties

Powerball @ 12.582

Dan moet het wel de Deluxe versie zijn, de normale heeft slecht onboard geluid.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 16:48:
Als ik er naast zit, laat iemand hier mij gerust verbeteren. En als iemand hier van een kaart weet die real-time EAX/EAX2/OpenAL/etc kan verwerken en kan coderen in een digitaal SP/DIF-signaal, laat diegene hier dan alsjeblieft het merk en type van die kaart noemen.
ik weet in iedergeval dat de onboard sound van een Asus P4PE wel A3D/EAX/OpenAL gegevens kan coderen over de SPD/IF-signaal. alleen heb ik het vermoeden dat een goede portie over de CPU loopt.

heb al een potje UT2k3 kunnen spelen met een Z-680 speakersetje op de optical-out :9~ (wat klonk dat goed zeg (vol open natuurlijk)).

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb wel de a7v8x (http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V8X-X&langs=01). Dus onboard geluid is niet erg goed. Maar ik dacht omdat de z680 alles zelf decode ik misschien niet ook nog eens een dure audigy2 kaart hoef te kopen. En ik toch top geluid zou hebben...of is dit heel stom gedacht :P

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Zoals shittyOldman in je vorige topic al aangaf: Dat kan je nalezen in het topic dat hij je gaf. Een beetje inspanning van jezelf erbij en je hebt alle antwoorden op alle vragen die je hebt
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.