[Maxtor] Boot/spin up problemen

Pagina: 1
Acties:

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb net via de post (alternate) onderdelen voor een pc van me zus gekregen. Nix mist, dus ik alles netjes in elkaar. En ik zet de pc voor eerste keer aan, maar hij blijft piepjes geven (34), bij het decteren van de hdd.

Dus ik denk, ah jumpertje zal dan wel fout staan (had wel al gechecked bij monteren) maar ze stonden goed. Dus dan maar een andere IDE kabel. maar weer piepen.

Hdd maakt ook vaag geluid, het klinkt alsof hij wil op spinnen, maar niet kan. Alsof hij 'opslot' zit ofzo (geluid klinkt ook weer niet echt kapot of keihard aan ofzo). Hij blijft dit geluid maken tot het piepen ophoud.

Heb ook ander oud IBM 4,3GB hddtje gepakt, en die boot zonder problemen.

Is dit gewoon een brakke Maxtor die retour moet of valt hier nog wat aan te doen?

Het gaat om een Maxtor DiamondMax Plus 8 (6E040L0) 40Gb, op een Asus P4P800 mobo.

(gaat lekker hier met maxtor, deze comp heeft ook 2 hdd smart bad :/)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 19:18

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik had af en toe hetzelfde met mijn Maxtor HD (5T040H4), zie ook [rml][ boot] tijdelijk probleem?[/rml]. De SMART waarde van de spin retry count was na de laatste keer ook meteen 12 punten gedaald, daar was dus echt iets mee mis.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Hang even zo weinig mogelijk geluidmakende onderdelen aan je pc (cpu kan best een paar minuten zonder fan als je een beetje fatsoenlijke heatsink hebt terwijl een P4 zelfs terugclockt, als het mogelijk is even een videokaart zonder fan zoeken stom van me, je hebt helemaal geen videokaart nodig om power op die molex te krijgen :X) en luister goed hoe de pc dan klinkt. Hang dan die HD alleen aan molex en doe er geen IDE kabel in, en luister dan goed of de HD normaal opspint. Zo niet, terug :). De jumpers had je al gechecked en ook al een IDE kabel gechecked, enige mogelijkheid die dan nog overblijft is dat je bios de grootte van die HD niet aan zou kunnen, maar dat is nou niet echt het geval met een P4P800 en een 40GB schijfje :+

Heb je het andere IDE kanaal al gechecked? Ook al de HD in z'n eentje op 1 kabel gezet? Zowel CS als Master geprobeerd (met dus alleen die drive op de kabel)?

Veel meer kan je niet proberen, grote kans dus dat die HD dood is. Heel onwaarschijnlijk zou het nog kunnen dat je voeding het niet trekt, maar dan was die pc eerder ook al wel onstabiel geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 06-08-2003 23:14 . Reden: stom :P ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Hdd zit al alleen op een kabel.

Kan dat wat jij zegt over alleen de molex d'r in zo wel ff testen, maar voor de rest heb ik hoop al beetje opgegeven. :(

Heb al een mailtje richting alternate :)

toch bedankt voor reply, post resultaat van molex nog wel ff :)

resultaat:
nope, geen spin. Meteen een soort "ka-chick", *piep mobo* etc. etc. 8)7

edit:

hmm, d8 dat piep van mobo was, maar had speakertje er uit getrokken
en als ik nu ook luister komt de piep echt uit de hdd :?

[ Voor 36% gewijzigd door Ganja-Cape op 06-08-2003 23:23 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 08:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

hetzelfde deed een 120 gb maxtor schijf van me ook eens bij het opstarten....deze schreef ook vanaf de EERSTE dag corrupte data weg...

gewoon terugsturen, als maxtor hd`s binnen de eerste 30 dagen symptonen vertonen van niet goede werking wordt de hd zonder pardon omgeruild.

problemen met niet opspinnen zijn via de search te vinden :)

suc6 met je hd :)

BTW: maxtor hd`s kunnen inderdaad piepen...schrok er zelf erg van de eerste keer!

[ Voor 11% gewijzigd door Michael Knight op 06-08-2003 23:56 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Pagina: 1