[Laptop] ineens heel langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09
Ik heb een Compaq Presario 700 EA-XP laptop. De specs zijn ongeveer als volgt:

AMD Duron 900 Mhz
384 Mb RAM (ooit 256Mb bijgeprikt)
20Gb HDD

Ik had hierop een dual boot systeem gemaakt van Windows XP Professional en RedHat Linux 8.0. Dit werkte perfect maar nadat ik hem wilde hibernaten en hij tijdens het afsluiten tijden bleef hangen met de melding dat hij aan het afsluiten was heb ik hem maar hard uitgezet.

Toen ik hem de volgende dag weer op wilde starten probeerde hij eerst van PXE (Netwerk) te booten terwijl ik dat nooit heb aangezet in de BIOS. GRUB deed er ook ineens een seconde of 10 over om te laden en bij het selecteren van het OS duurde het behoorlijk lang.

Als ik Windows wilde booten kreeg ik een keuzescherm met Safe Mode enzo. Als ik dan wilde starten (maakt niet uit welke optie), kreeg ik die balk met Windows wordt hervat enzo maar die bleef aan het eind van het laden hangen. Daarna gebeurde er niets meer.

Linux kon ik nog wel booten en daar leek niets bijzonders aan de hand te zijn.

Ik heb daarna m'n hele laptop geformat en de Windows XP installatie opnieuw gestart. Maar nu is mijn laptop al ongeveer 5 uur bezig met het installeren van Windows. Momenteel geeft hij aan: Setup will complete in approximately: 9 minutes. Terwijl dat een uur of 2 geleden 18 minuten was. Hier klopt dus duidelijk iets niet.

En aangezien na een complete format de vaagheden aanhouden denk ik dat het probleem in de hardware zit.

Is er misschien iemand die een idee heeft wat er aan de hand is, en hoe ik dit op kan lossen?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38

YellowCube

Wait...what?

heb je al eens een uitgebreide schijfcontrole uitgevoerd en gechecked op bad sectors/clusters etc?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Tux
YellowCube schreef op 06 August 2003 @ 18:08:
heb je al eens een uitgebreide schijfcontrole uitgevoerd en gechecked op bad sectors/clusters etc?
De standaard Windows XP installatie controle heeft voor zover ik weet niets gevonden.

Is er een proggel wat je vanaf een bootdisk kan starten om je disk helemaal te checken? Want vanuit Windows gaat natuurlijk niet omdat Windows nog steeds aan het installeren is.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Tux
Ik heb het idee dat het probleem in de BIOS zit.
Ik heb de harddisk gescand op bad clusters en memtest86 gedraaid en beiden gaven geen fouten aan.
Toen heb ik RedHat 8.0 geinstalleerd om te kijken of dat wel goed ging. En dat ging goed.

Alleen het duurt een hele tijd voordat de laptop door de BIOS checks heen is en GRUB laadt nog steeds heel langzaam (hij is opnieuw geinstalleerd).

• Tux
^ schop ^

niemand?