Toon posts:

Random crashes op nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds ongeveer 2 weken een nieuw systeem. Linkje naar de specs is in m'n sig te vinden. Ik had echter na de bouw van m'n nieuwe systeem wat stabiliteits problemen. Vooral bij het zware werk (spelletjes en dergelijken) wou mijn systeem nog wel eens uit gaan crashen. Dan bleven de lampjes wel branden maar deed het systeem verder niks meer. Ook een aantal koelers gingen dan uit.

Ik ben toen op verscheidene fora en sites opzoek gegaan naar een oplossing. Daardoor kwam ik uit op het kopen van een nieuwe voeding. Ik had een 300W voeding en dat zou niet genoeg zijn voor de hardware die ik had. Dus heb ik een nieuwe voeding besteld (een Levicom 550W PSU) en die kreeg ik gister. Dus gisteravond ingebouwt en vervolgens maar een spelletje gaan spelen om te testen. Wat blijkt, het zelfde probleem doet zich nog steeds voor.

Blijkbaar was het dus niet de stroom. Dus ik was weer naar het forum gegaan waar mij aangeraden werd een nieuwe voeding te kopen en daar het probleem voorgelegd. Vervolgens op aanraden van iemand daar memtest86 gedraait, wat niks opleverde. Inmiddels heb ik de BIOS van m'n moederbord geupgrade en de nodige drivers opnieuw geinstalleerd, maar dat boot allemaal geen oplossing. Het probleem blijft bestaan.

Ik ben er behoorlijk pissig van geworden, want het was bepaald geen goedkoop systeem, maar ondertussen kan ik er niet eens fatsoenlijk een spelletje op spelen.

Zijn er mensen hier die hetzelfde probleem hebben en zo ja, wat hebben jullie er aan gedaan?

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

al deze mogelijkheden al getest ?

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

System Specs!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik denk dat je er het beste mee naar het bedrijf kunt gaan waar je het gekocht hebt.
zij gaan dan voor je naar de fout opzoek, en het valt (lijkt mij) onder garantie, tenzij je de onderdelen los gekocht hebt, dan weet ik niet hoe het geregeld wordt...

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
KompjoeFriek schreef op 06 August 2003 @ 16:02:
Ik denk dat je er het beste mee naar het bedrijf kunt gaan waar je het gekocht hebt.
zij gaan dan voor je naar de fout opzoek, en het valt (lijkt mij) onder garantie, tenzij je de onderdelen los gekocht hebt, dan weet ik niet hoe het geregeld wordt...
Ik heb de onderdelen dus los gekocht. Dat was me de vorige keer wel goed bevallen.

Overigens moet ik nog ffies melden dat met m'n nieuwe voeding m'n computer vanzelf weer opnieuw opstart in plaats van dat hij uit blijft. Ennuhm, ik krijg verder geen meldingen van Windows of zo.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je post :)
Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet
geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
1) een verwijzing naar je sig is NIET voldoende- niet iedereen heeft sig aanstaan
2) ook achter de link in je sig staat niets over BIOS settings, gebruikte OS en drivers, of ueberhaupt wat voor spellen de vastlopers veroorzaken.

Daarnaast zeg je op 'verscheidene fora' eea opgezocht te hebben/aangeraden te zijn, maar geef je geen links of quotes.

Tenslotte lees ik nergens expliciet dat je zoals in FAQ en sticky aangeraden het Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen gebruikt heb.

Kortom, deze gaat dicht wegens niet aan de voorwaarden voor een topicstart voldoen.

Je zou ook eens naar de GoT Huisregels kunnen kijken mbt informatieve titel.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.