Sinds ik Windows 98 opnieuw heb geinstalleerd op mijn pc, kan ik niet meer internetten met mijn kabelmodem. Bij netwerkinstellingen staat de kaart op "Automatisch een IP adres verkrijgen", en "DNS uitschakelen". Ook staat er geen gateway ingesteld. Volgens mij is dit wel goed. Het lijkt erop dat ik gewoon niet met de modem kan communiceren(de kabel is wel goed, al getest). Moet ik hiervoor een speciaal programma'tje installeren? Mijn provider is Sonera in Haarlem. En mij kabelmodem is een Future Networks FN110, een DOCSYS modem. Op een andere computer met Windows ME doet alles het wel. De computer met Win98 heeft dezelfde instellingen, maar doet niets met de kabelmodem/netwerkkaart...
Verwijderd
je moet wèl de DNS, de IP en de Gateway instellingen van sonera instellen, anders weet de pc niet waar hij in moet loggen.
De DNS, gateway enz worden doorgegeven door een DHCP server van Sonera. Op de PC waar ik nu op werk(met de kabel dus) staat dit ook niet ingeteld. Ik heb dus een probleem: ik wil mijn kabelverbinding delen met de comp met win98, maar deze kan dus nu geen verbinding maken met internet...
Verwijderd
he, nu snap ik he ff niet.
je wilt dus in een netwerk gaan internetten?
dus op je 2de pc die niet direct is aangesloten op de modem, maar op de andere pc?
je wilt dus in een netwerk gaan internetten?
dus op je 2de pc die niet direct is aangesloten op de modem, maar op de andere pc?
Als je DHCP gebruikt met windows moet je er voor zorgen dat de kaart aan je lokale netwerk een vast IP adres heeft!!
Neem voor de zekerheid 192.168.0.1 das de win98 default ik kreeg iniedergeval gezeik toen ik mijn kaart later op een ander adres instelde
heb zelf nu dan ook IPCHAINS als vuurmuur 
Je hebt dus een kaart aan de kabel hangen en een aan je interne netwerk neem ik aan !?
Heb je wel voor bijde kaarten de drivers goed geinstalleerd (devicemanager geeft dus geen gele '?' of ongestelde kruisjes ;-)
Neem voor de zekerheid 192.168.0.1 das de win98 default ik kreeg iniedergeval gezeik toen ik mijn kaart later op een ander adres instelde
Je hebt dus een kaart aan de kabel hangen en een aan je interne netwerk neem ik aan !?
Heb je wel voor bijde kaarten de drivers goed geinstalleerd (devicemanager geeft dus geen gele '?' of ongestelde kruisjes ;-)
Powered bij meergranenbrood.
Hiervoor ken je makkelijk op beide PC's
AVirt Gateway installeren (om maar een voorbeeld te noemen)
of Sygate
deze openen een Lokale DHCP en zenden internet door naar locale pc's ...
Succes!
[Edit Typo)
AVirt Gateway installeren (om maar een voorbeeld te noemen)
of Sygate
deze openen een Lokale DHCP en zenden internet door naar locale pc's ...
Succes!
[Edit Typo)
Verwijderd
Zodra je je utp netwerkkabel die vanuit je kabelmodem naar je pc gaat moet je je kabelmodem ff uit zetten ivm dat hij het mac adres van je werkende pc als enige doorlaat.
Heb zelf dit prob. ook wel eens en dan power off en on en 5 min wachten en draait weer.
Succes
Heb zelf dit prob. ook wel eens en dan power off en on en 5 min wachten en draait weer.
Succes
Pagina: 1