Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] 3 grafische lcd's aansturen > mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ola casemod mensen,

Ik was een beetje aant brainstormen en het volgende viel me in:

Ik moet grafische informatie kunnen weergeven op een lcd schermpje.
Deze informatie is normaal verdeeld over je gewone desktop.
laten we als voorbeeld nemen:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=246203&size=384

Deze vlakken zijn de gedeelten uit het bureaublad die ik weer wil geven op 1 of meerdere LCD's

Het mooiste zou natuurlijk zijn om elk vlak op een eigen lcd weer te geven, maar ik ben bang dat dit wat duur word, al zou ik natuurlijk Z/W lcd's kunnen gebruiken.

Maar dan nog, is er überhaupt software die bepaalde gebieden van een scherm naar een lcd kan sturen? Ik bedoel zoals je bij matrox een gebied kan selecteren op je eerste monitor dat dan word weergegeven op je 2e monitor. Alleen moet ik dan bijvoorbeeld alle rode vlakken op 1 scherm hebben.

Ik heb geen idee wat tot de mogelijkheden behoort, daarom dit topic. Hopelijk kunnen jullie mij helpen tot een oplossing te komen.

alvast bedankt!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 22:24

JWR

Je Pic werkt niet...

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik denk dat je zo'n software niet zal vinden.
Er bestaat veel maar niet alles.

Maar in je tittel staat er iets van 3LCD's, wat bedoel je?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik zie het, raar toen ik hem had geupload deed ie t nog :?
jvvv schreef op 06 August 2003 @ 16:40:
Ik denk dat je zo'n software niet zal vinden.
Er bestaat veel maar niet alles.

Maar in je tittel staat er iets van 3LCD's, wat bedoel je?
Het doel van dit topic is dan ook de mogelijkheden bekijken :)
Dat van die 3lcd's dat is omdat ik aanvankelijk dacht de informatie over 3 displays te verdelen (zoals ook op het niet werkende plaatje te zien is ;) )

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Je pic zit op een lokaal studenten netwerk zie ik. www.theforumisdown.com (upload daar).

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
jvvv schreef op 06 augustus 2003 @ 16:47:
Je pic zit op een lokaal studenten netwerk zie ik. www.theforumisdown.com (upload daar).
hij staat gewoon op www.picserver.tk, maar hij zal wel last hebben van de warmte.
hier het plaatje gemirrord:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/lcds.JPG

het grijs stelt het scherm voor, de kleuren stellen voorbeeld gebieden voor die ik dus naar bepaalde lcd's zou willen sturen

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Het progsel screen2LCD (hier vast wel op GoT te vinden, is namelijk van een GoT-ter) kan een gebied van rond de muispointer naar het LCD sturen. Mischien dat je daarvan de source kunt krijgen en die dan een beetje aanpassen.
Er was zelfs iemand die daarmee zijn mousepointer op de TV-software gezet had en toen min of meer TV kon kijken op zijn LCD :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
TD-er schreef op 06 August 2003 @ 17:56:
Het progsel screen2LCD (hier vast wel op GoT te vinden, is namelijk van een GoT-ter) kan een gebied van rond de muispointer naar het LCD sturen. Mischien dat je daarvan de source kunt krijgen en die dan een beetje aanpassen.
Er was zelfs iemand die daarmee zijn mousepointer op de TV-software gezet had en toen min of meer TV kon kijken op zijn LCD :)
fixed coordinaten doorgeven naar een lcd is nog makkelijker dan een mousepointer volgen, dat zou dus geen probleem moeten zijn. De vraag is alleen, zou ik ook 3 lcd's kunnen aansturen op deze manier ?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Het lijkt me dat je dan op z'n minst een goed onderscheid moet kunnen maken.
Vaak gebruiken die programmatjes een adres waarop de printerpoort zich bevind... Je zou kunnen proberen om 2 extra poortjes in je computer te zetten. Helaas kunnen ISA-printer-poortjes vaak alleen maar op IRQ 5 of 7 staan en PCI-kaartjes zijn vrij prijzig.
Mischien anders een electrische schakeling, die afwisselend elk scherm aanstuurt, maar dat is weer niet zo makkelijk te maken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
TD-er schreef op 06 augustus 2003 @ 19:28:
Het lijkt me dat je dan op z'n minst een goed onderscheid moet kunnen maken.
Vaak gebruiken die programmatjes een adres waarop de printerpoort zich bevind... Je zou kunnen proberen om 2 extra poortjes in je computer te zetten. Helaas kunnen ISA-printer-poortjes vaak alleen maar op IRQ 5 of 7 staan en PCI-kaartjes zijn vrij prijzig.
Mischien anders een electrische schakeling, die afwisselend elk scherm aanstuurt, maar dat is weer niet zo makkelijk te maken.
de enige werkbare oplossing lijkt mij om de lcd's via de usb poorten aan te sturen, maar dan moet je wel een programma hebben dat dat kan.

Pagina: 1