Toon posts:

[XP] Computer Description

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf het moment dat ik computer description invul op een XP machine gebeurd er iets heel vervelend.
Stel nu, mijn pc heet computer01 en ik heb als description TESTPC gezet.
Wat krijg ik dan in my network places? :
Veld naam is nu TESTPC (computer01)
en veld description is TESTPC
ik WIL dus niet dat het name-veld ook veranderd, dit maakt browsen tussen enkele honderden pc's verdomd ambetant.
Is er een setting om dit weg te krijgen?
Discussionboards en technet melden het probleem, maar nergens wordt er een antwoord op gegeven.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

[google=XP,change,computer,description]

1e hit: http://www.petri.co.il/joining_a_domain.htm

Dat wat je bedoeld :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Het enige waar ik op utikom is een tutorial over hoe ik een domain of een workgroup moet joinen, of hoe ik mijn description wijzig. Dit bedoel ik niet.
Mijn domeinen zijn er, mijn netwerk is er.
NT4 en 2k geven mij in network neighborhood perfect het name field met naamvanpc en descriptionfield met descriptionvanpc
XP maakt daar om rare redenen bij het name-field descriptionvanpc (naamvanpc) van, en zet dan nog eens bij description opnieuw de description.
Nu zeg je, vink dan description weg, maar dat lost mijn probleem niet op. Ik kan in xp gewooweg niet browsen en sorteren op naam omdat die verrekte description er nog eens aan wordt bijgevoegd.
Description kan ik ook niet zomaar weglaten omdat nogal wat gegevens uti het loginscript dit ter verwerking gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand een idee? Op elke Windows XP-discussiegroep komt dit probleem ook meermaals voor, maar ook daar blijkt niemand het te weten.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

het komt in je registry in volgende settings te staan in ieder geval. hkey_local_machine\system\current controlset\services\lanmanserver\parameters\srvcomment type reg_sz data "testmachine"
maar urhm hoe je hier een 2e description bij kunt planten :S

tof dat het hier staat maar je kunt het hier veranderen wat je wilt maar maakt geen donder uit.

Het is nu zelfs zo dat de machine in registry kneutcomputer heet en description nog steeds testmachine is :P

na F5 veranderd deze instelling toch naar kneutcomputer maar hoe je dit kunt veranderen?

[ Voor 46% gewijzigd door mutsje op 12-08-2003 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat je in HKLM aanpast zal waarschijnlijk pas na een reboot van toepassing zijn.
Maar ik wil dus gewoon van die dubbele description af en net zoals in 2k een naam-veld met alleen de pc-naam, en een apart description veld hebben......

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

en als je die key wegtieft(nadat je em eerst ff gebackupped hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet, dan is gewoon mijn comments ook weg, en heb ik alleen mijn pc-naam over...

Ik snap die rare denkwijze van Microsoft toch soms echt niet, waarom moest dat nu in godsnaam aangepast worden......

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

uh stuur ze eens een mail zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ditzelfde probleem staat al tientallen keren op hun discussionboards. Normaal komen daar wel egregeld antwoorden van Microsoft-medewerkers tussen, maar hier blijkt niemand het antwoord op te weten......
Pagina: 1