Toon posts:

[Alg] beveiligingsupdates nodig als je een firewall hebt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi

vraagje: voor win xp zijn er (erg) veel updates beschikbaar om beveiligingslekken te dichten, maar als ik al deze installeer zit mijn harddisk snel vol.

maar als je een firewall hebt en deze goed configureerd dan, zijn deze updates toch niet meer nodig? de firewall houd alles dan toch tegen, of heb ik het mis

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:41
Ja je hebt beveiliginsupdates nodig, want ze kunnen dacht ik ook een exploit bijvoorbeeld in HTML bouwen, en als jij dan geen gepatche machine hebt kan die worden uitgevoerd op jou machine als jij op die site komt.

[ Voor 11% gewijzigd door MADG0BLIN op 06-08-2003 15:02 ]

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Wat voor een harddisk heb je dan wel? Eentje van 2 Gb? Zo'n updates voor XP vervangen meestal bestanden, en de oude worden opgeslagen in een (onder NTFS althans) gecomprimeerde folder onder \windows...

Zoveel plaats nemen ze helemaal niet in hoor...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Reptile209
  • Nu online

Reptile209

- gers -

En het kan een hoop helpen als je Systeemherstel uitzet: die maakt een backup van alles wat je aanpast. Dat vreeeet schijfruimte, maar is soms wel aardig om te hebben :).

Zo scherp als een voetbal!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

shaidar schreef op 06 August 2003 @ 15:01:
Wat voor een harddisk heb je dan wel? Eentje van 2 Gb? Zo'n updates voor XP vervangen meestal bestanden, en de oude worden opgeslagen in een (onder NTFS althans) gecomprimeerde folder onder \windows...

Zoveel plaats nemen ze helemaal niet in hoor...
Inderdaad: en daar komt nog eens bij dat je de C:\WINDOWS\$NtUninstallKB821557$ etc directories gewoon kunt verwijderen als je geen uninstall nodig hebt.

Maar het antwoord is dus alleen ja als je al inkomende en uitgaande verkeer naar het interne netwerk en het internet blokkert, oftewel als je de netwerkaansluiting gewoon helemaal niet gebruikt ;)

Wat mij betreft geldt dit ook voor een virusscanner als je de machine gebruikt om te browsen, mailen etc - maar zie daarvoor de dicussies over beveiliging hier in WOS of bijvoorbeeld Software Algemeen (zie de GoT-search, maar schop ze aub niet omhoog met een nieuwe vraag als je niets heel goeds hebt toe te voegen ;) )

offtopic:
Je het natuurlijk al Windows Operated Systems - Policy gelezen, maar ik noem het toch nog maar een keertje omdat ik je topictitel even aanpas aan dit policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Als je die updates te veel ruimte in beslag vind nemen dan zou ik maar geen XP gaan draaien.. XP houdt met erg veel dingen rekening, behalve met je harddiskruimte..
Dus als je harddisk bijna vol zit na die updates koop dan OF een nieuwe harddisk, of ga wat anders draaien... Want veel van die updates heb je gewoon nodig.

Je kan ook gekraakt worden door bepaalde websites op te gaan waar gemene code in zit verwerkt. Ook zijn er Outlook updates voor veel van die virussen die zichzelf doorsturen. Als je outlook gebruik installeer die dan in godsnaam! Anders infecteer je gelijk je hele kennissenkring zodra je zo'n geinfecteerd mailtje krijgt.. En die infecteren dan hun gehele kennissenkring weer, etc. etc.

Lees gewoon's wat er bij staat bij windowsupdate..
Als je iets niet gebruikt hoef je er ook geen updates voor te installeren.
Als je niet weet of je het gebruikt zou ik het maar installeren.. 't systeem doet meer dan alleen explorer opstarten namelijk..

Een een firewall houd geen virussen tegen.. ik zeg het maar effe, je zou niet de eerste zijn die dat door mekaar haalt..
Pagina: 1