Toon posts:

[Norton Personal Firewall 2003] en VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allow,

op mn werk hebben we een Inbel pc die met een vpn verbinding het netwerk beschikbaar moet stellen maar door norton firewall kunnen we nu helemaal niets meer, niet eens meer pingen. wie kan mij hiermee helpen. de poort die gebruikt moet worden is 1723 maar waar kan ik aangeven dat hij die open moet gooien, en ik heb het al geprobeerd maar hij blokkeerd echt alles.

Verwijderd

Topicstarter
ooh jah we hebben ping.exe ook al in de programma lijst gezet van programma's die naar buiten en binnen kunnen komen. maar dit werkte ook nog niet. als we de firewall op laag zetten dan komen we er nog niet in, maar zetten we uit natuurlijk wel dus ik weet echt zeker dat het een instelling moet zijn. maar tot nu toe wil norton nog niet echt goed meewerken.

Verwijderd

Topicstarter
iemand? het is volgens mij wel een leuk probleem of nie, ik ben met mn collega gister al wat uurtjes bezig geweest maar het oplossen is er nog niet van gekomen vandaar dat ik het ook hier heb gevraagd mocht er iemand zijn die er verstand van heeft

Verwijderd

Even een gigantische rotschop, maar is het ondertussen al gelukt bij jullie?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 15:17
Lukt de VPN maken wel of niet. Ook GRE protocol (poort 47) moet enabled worden anders lukt de vpn niet

Verwijderd

Welke firewall gebruik je eigenlijk precies? Toevallig de geintegreerde van NIS 2003?
Als dat zo is dan kun je poorten openzetten alsvolgt:
- Knop "Configureren"
- Tabblad "geavanceerd"
- Knop "algemene regels"
- Knop "toevoegen"
- Radiobutton "toestaan"
- Selecteren wat je precies wilt toestaan (vermoedelijk verbindingen vanaf andere computers)
- Hier kun je eventueel alleen bepaalde machines op basis van bijv. IP adres toegang geven voor wat extra veiligheid of alleen bepaalde netwerkadapters gebruiken
- In het volgende scherm kun je dan vervolgens precies de poorten aangeven die je open wilt zetten
- Verder even goed lezen en alles afhandelen

Suc6!

Verwijderd

we gebruiken die van Norton.

Mijn collega gigamaster is nu op vakantie. Nu wordt ik in het diepe gegooit met het probleem :(

Verwijderd

Topicstarter
ik ben weer terug van vakantie en ga maar weer ver met het probleem, het is nog niet opgelost vandaar.... maar ik zal even kijken welke versie ik precies heb...

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

en 'drop incoming icmp packets' .. is er nergens zo'n optie ergens?

Zet die eens ... af, zodat die packetserdoor komen.

[ Voor 38% gewijzigd door Shaidar op 12-09-2003 12:04 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Pagina: 1