Toon posts:

SCSI boot

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude IBM pc met een lege HD.
Ik wil windows installeren maar dat gaat niet omdat de SCSI schijf niet herkend wordt met een opstartdisk.
Weet iemand waar ik een diskette vandaan haal waarmee ik een SCSI systeem kan booten.

IBM 300PL met adaptec 2940

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

drivers zoeken voor die 2940 voor het OS naar keuze kun je prima op de gebruikelijke plekken doen ( driverguide enz).

Iets meer moeite doen kan ook natuurlijk, voorkomt langsvliegend hang- en sluitwerk van de firma ABUS enzo )

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 06-08-2003 14:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

[google=bootdisk,SCSI,support]

Pre-GoT voorbereiding
Voordat je een topic opent
Waar moet een topicstart aan voldoen?
BackSlash32 schreef op 06 August 2003 @ 14:45:
Iets meer moeite doen kan ook natuurlijk, voorkomt langsvliegend hang- en sluitwerk van de firma ABUS enzo )
Deze toevallig:
Afbeeldingslocatie: http://www.juncker.nl/Productinfo/Abus/667969.jpg

:? :+

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En omdat je nog gloedjenieuw bent: welkom op GoT :)
edit:
Hmm, en nu zie ik pas de datum van je vorige vraag :P

Dit topic is op slot gegaan (blijkbaar met een ABUS slotje ;) ) omdat er zo te zien zat over is te vinden via o.a. Google. Het komt er inderdaad op neer de juiste drivers te installeren: DOS als je in DOS wilt starten, Windows2000 drivers + op het juiste moment op F6 rammen als je Win2k wilt installeren etc. Zoals de vraag staat, kunnen wij niets meer zeggen dan zie google en aangezien het toch de bedoeling is eerst zelf rond te kijken en dan te vragen, is het op slot gegaan.

Als je er echt niet uitkomt, mag je derhalve best een nieuw topipc starten, maar dan wel met uitleg van wat je al gedaan hebt n.a.v. de vele tips hier op GoT en op bijv. google en de makers van de kaart en het mobo (moederbord), en wat/waarom niet werkt (zie dus ook Windows Operated Systems - Policy trouwens: ook vwb de topictitel).
Maar de 2940 is zo'n veel gebruikte SCSI kaart dat het toch al wel moet lukken lijkt me. Succes & have fun :)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 06-08-2003 15:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.