Toon posts:

philips 4816 firmware probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb om een ISO-bestand te branden het brand programma fireburner geinstalleerd echter nu wordt mijn philips cd brander (type PBRW4816B) niet meer als zodanig herkent in win XP pro maar als cd-rom drive met de naam yyyyyy yyyyyyy (met puntjes er op om precies te zijn). De drive gaat gewoon open en dicht maar cd's en c'd-rom's lezen doet hij niet meer en branden al helemaal niet meer. De firmware versie die aangegeven wordt is B1.0

IK heb inmiddels al de drive opnieuw geinstalleerd, ook met nieuwe NERO software. verder heb ik de aspi drivers geupdate en van de philips site een firmware upgrade gedownload alleen dezae laatste krijg ik niet aan de gang omdat de drive niet als zijn de philips driver herkent wordt! maar als de genoemde yyyyyyy yyyyyyyyyyyyyyyy drive

via google kon ik een ander forum vinden echter hier was ook geen oplossing voor het probleem, wie kent dit probleem en heeft hiervoor een oplossing voor mij?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Dit is helaas niet te repareren (de drive is kapot).
Het enige wat je kan doen is gewoon terugsturen (RMA) en je krijgt een andere. dat zal nog wel binnen garantie zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Angels2 op 06-08-2003 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ken je het probleem uit ervaring, valt een "software" probleem als dit wel onder de garantie en wat betekent RMA?

Verwijderd

Topicstarter
subtiel kickje, de vraag is nog steeds of een firmware probleem valt onder de garantie van een brander, let wel ik heb niet zelf aan de firmware gezeten het is "zomaar"gebeurd die eerste post

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RMA staat voor Return Material Authorization

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

yept....brandertje is kappot!

Ach ja, alles slijt met zijn tijd.

There is no place like ::1

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03 23:08

CTVirus

Dexterslab FAN

Als je zegt dat je de firmware upgrade hebt uit gevoerd, omdat je problemen had met het station, denk ik wel dat het onder de garantie valt. Als je zegt dat je er op kicked om alles constant te updaten hoewel hij het prima deed, dan is die kans wat kleiner denk ik :).

edit:
Niet goed gelezen, maar als je het zelf niet hebt geupdate, dan valt het zeker onder garantie!

[ Voor 18% gewijzigd door CTVirus op 12-08-2003 14:00 ]

Pagina: 1