[MSI 6156 ver 1.0] -> 40GB of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 20:14

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb hier een computer:

msi 6156 ver 1.0
pIII 450 MHz
256 MB

In deze PC zat een 20GB harde schijf. Maar, daar is het S.M.A.R.T. gedeelte van overleden. Er moet dus een nieuwe ingezet worden door mij.

De vraag is nu, weet iemand of dit mobo 40GB schijven ondersteund?

Op de site kan ik het niet vinden (Hier dus), en ook de laatste bios-update geeft geen oplossing.

Wat ik wil weten is of iemand hier in de praktijk heeft kunnen uitvinden of het mobo 40GB ondersteund?

Zo nee, kan ik dan met maxblast WinXP installeren? Ik lees nl. veel verschillende dingen. De een zegt dat het niet werkt, de ander dat het wel werkt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum :)
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (29-07-2003)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welk mobo heb je :? de 6156 is er in drie volkomen verschillende versies, de 6156VA (waar je link naartoe verwijst), de 6156ZX (waar een BIOS uit 2000 voor beschikbaar is die expliciet HDDs >65GB ondersteunt), of de 6156BX (eveneens een 65GB+ BIOS)

Kortom, 2/3 kans dat het in orde was (hier had je door volledig te zijn in je modelnr zelf uit kunnen komen :z ) en bij de andere (de Via versie) gok ik dat je ook goede kans hebt (de BIOS is even oud als die van de andere twee die wel grote HDDs ondersteunt).

En wat betreft Maxblast en WinXP- dat is een OM vraag en kunnen we in PMG weinig over zeggen :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.