ik heb 2 kollomen in mysql... 1 heeft het totaal aantal stemmen en 1 heeft de score.. de score is van 1 t/m 5 .. nu hou ik in mysql bij hoeveel punten ieders heeft en het aantal stemmen... om uitslag te weten moet ik score delen door aantal stemmen.. hoe kan ik dit in mysql doen zonder dat ik gedoe krijg met delen door nul etc... moet ik nu een apart veld maken met gemiddelde ofzo en daar op sorteren als ik een top 10 wil?
AVG(expr)
Returns the average value of expr:
mysql> SELECT student_name, AVG(test_score)
-> FROM student
-> GROUP BY student_name;
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
ik heb nu deze query:
SELECT * FROM iets WHERE bla='bla' en hoe moet ik het dan doen..
iets van
SELECT * FROM iets WHERE bla='bla' GROUP BY AVG(score,totaal) ofzo...
ik moet score delen door totaal en dan sorteren op grootte ... en de score bevat de som van de gegeven cijfers en het gemiddelde krijg ik door te delen door het totaal aantal stemmen...
SELECT * FROM iets WHERE bla='bla' en hoe moet ik het dan doen..
iets van
SELECT * FROM iets WHERE bla='bla' GROUP BY AVG(score,totaal) ofzo...
ik moet score delen door totaal en dan sorteren op grootte ... en de score bevat de som van de gegeven cijfers en het gemiddelde krijg ik door te delen door het totaal aantal stemmen...
Voor de basis zaken van SQL kun je beter eerst een tutorial volgen, in de inhoudelijke faq staat daar info over:
P&W FAQ
Mocht je er later niet uit komen dan kun je alsnog een topic openen, houd je dan wel aan de regels uit de quickstart:
P&W FAQ - De "quickstart"
P&W FAQ
Mocht je er later niet uit komen dan kun je alsnog een topic openen, houd je dan wel aan de regels uit de quickstart:
P&W FAQ - De "quickstart"
Who is John Galt?
Dit topic is gesloten.
![]()