UPC Telefonie: "gratis abonnement!"

Pagina: 1
Acties:

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Ik ben net gebeld door iemand van UPC: omdat ik gebruik maak van Chello en UPC televisie, zou ik een gratis abonnement voor vaste telefonie kunnen krijgen. Dit zou dan 12 maanden gratis zijn, zonder aansluitkosten en een gratis abonnement (waarin je ook een gratis abonnement krijgt).

Mijn vraag is: is dit "gratis" wel écht gratis? Volgens de UPC-medewerker aan de telefoon zou 't na 12 maanden gratis op te zeggen zijn.

Op de website van UPC is het volgende te lezen:
Speciale combinatie-aanbieding van 1 juli t/m 16 augustus 2003
Een jaar lang geen abonnementskosten voor uw vaste telefoonaansluiting dat wil toch iedereen?

Bij behoud van uw huidige telefoonnummer
- 6 maanden gratis abonnement (t.w.v. € 89,70
- 6 maanden 1 uur gratis bellen* per maand
- Gratis installatie bij een jaarabonnement (normaal
€ 93,-)

Bij een nieuw UPC telefoonnummer
- 12 maanden gratis abonnement (t.w.v. € 179,40)
- 12 maanden 1 uur gratis bellen* per maand
- Gratis installatie bij een jaarabonnement (normaal
€ 93,-)
Hoe betrouwbaar is dit, en hebben meer mensen hier al van gehoord? :?

Volvotips.com

Verwijderd

mja, over de kwaliteit van het priority netwerk en de upc helpdesk zijn de meningen verdeeld, maar voor de rest denk ik dat het best kan.

upc zegt je oude telefoonlijn voor je op, dus gaan al je telefoontjes via priority. je krijgt een uurtje gratis, de rest moet je gewoon dokken. dus ze verdienen er echt wel op.
vergeet trouwens niet om hun tarieven (regio/nationaal/buitenland) (piek/dal/weekend) goed te vergelijken met wat je nu betaalt. kan best zijn dat je alsnog veel duurder uit bent.

en ik weet ook niet of de 06760-inbelnummers nog werken.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58
En als je na dat jaar weer terug naar je oude nummer wilt, moet je dat opnieuw aanvragen en kost je dat ook weer geld. Behalve als je dus bij upc blijft

let the past be the past.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Ja, dit klinkt als een OK-actie. Met aantekening van SPee in het achterhoofd natuurlijk, maar nog steeds een flinke aanbieding. Je bespaart namelijk gewoon je maandelijkse vaste kosten bij KPN en dat is niet niks!

Toch wil ik eerst wel eens zien hoe vlot UPC zo'n telefoonaansluiting kan realiseren. En belangrijker nog: of je van de ene op de andere dag afgesloten bent bij KPN en aangesloten bij UPC. Voordat je dus een tijd ZONDER vaste lijn zit...

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Ik heb momenteel zelfs helemaal geen telefoonaansluiting (zit op kamers namelijk), dus ik heb dat probleem met nummerbehoud etc niet. :)

Volvotips.com

Verwijderd

Let wel op:
Kabelstoring = geen telefoon.

Dus kan je ook niet klagen als de kabel er weer uit ligt :)
(gebeurd hier nogal eens, en we hebben dus maar een zeer korte tijd UPC telefonie gehad)

Verwijderd

Hier (gelderland) hebben wij dezelfde aanbieding gekregen.
Het volgende is bij ons het geval, we krijgen:
- een nieuw telefoonnummer (met de aansluiting van de KPN gebeurt dus niets)
- 12 maanden gratis abonnement
- kosteloos aansluiten en afsluiten
- opzeggen na 1e jaar kan gratis
- 60 minuten gratis per maand

We krijgen dus gewoon een 2de telefoonnummer, wat we gaan gebruiken voor "naar buiten bellen". We stappen dus niet over naar UPC, maar krijgen UPC naast KPN.

We hebben het 2 keer nagevraagd of echt alles gratis was.
Ze zeiden dat ze dit deden om te laten zien dat de problemen met bellen via de kabel voorbij zijn.

25 augustus komen ze de boel hier aanleggen, dus ben benieuwd ;)

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 09:18

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 14:03:
en ik weet ook niet of de 06760-inbelnummers nog werken.
Als je al Chello hebt dan hoef je toch geen inbelnummers meer te gebruiken? :)

Reaktie op topic starter:
Het is natuurlijk de bedoeling om je als klant te werven, waarna er ze vanuit gaan dat je na het eerste jaar ook blijft. Door luiigheid van de klant misschien, maar ook omdat een nieuw aansluiting bij de KPN veel geld kost. Bovendien hoeven ze niet veel te doen om op jou bestaande aansluiting Priority aan te bieden -> de internet verbinding ligt er immers al.

Oh ja, en als ze volgend jaar veel nieuwe abbonees hebben gaat de prijs natuurlijk weer lekker omhoog -> verkassen naar een andere aanbieder doe je toch niet gauw (zie redenen hierboven).

[ Voor 60% gewijzigd door styno op 06-08-2003 16:29 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 21:19
Ze belden mij ook, maar goed ik blijf bellen via de telefoonlijn :). Ik had geen zin , in die zooi van UPC. Altijd maar gedonder, is er wat mis word je van het kastje naar de muur gestuurd. Nee meneer , het is uw probleem, niet een probleem van chello :Z.

Ik heb maar nee gezegd, ik laat KPN maar liever met me geld vandoor gaan ;).

Verwijderd

Styno schreef op 06 August 2003 @ 16:22:
[...]

Als je al Chello hebt dan hoef je toch geen inbelnummers meer te gebruiken? :)
leer mij chello kennen >:)

Verwijderd

Wij kregen ook deze aanbieding, in principe hele mooie aanbieding, maar het werkt alleen niet als je deze lijn wil aansluiten op een huiscentrale. Wat ook wel typisch UPC is is dat m'n vader vroeg om het verhaal op schrift toegestuurd te krijgen en het dan verder te regelen, wie staat er 5 dagen later op de stoep, iemand van installatie bedrijf schuring om de boel te installeren. :(

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 19:44

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

En nu heeft het ook een paar nadelen:
• Nummerweergave gebruikt een ander protoccol, dus je zal een nieuw apparaat moeten aanschaffen.
• Je kan alleen gebruiken met de UPC tarieven, bellen via CP/CPS (tele2 etc) is via UPC niet mogelijk.
• Voeding voor telefonie komt niet vanaf het netwerk, maar vanuit je eigen stopcontact. Er zit wel een een accu in de schoenendoos voor 1,5 uur stroom.
• Schoenendoos aan de muur en er worden allemaal lelijke kabels door je huis/woonkamer heen getrokken.
• Dailers/terugbelfuncties en modem raken wel es in de stress doordat de kiestoon later is bij de kabel. Als je te snel toets, worden de tonen niet herkent.
• UPC netwerk heeft zijn hobbels en stoten, het heeft hier in Noord nederland er bijvoorbeeld 3 dagen uit gelegen.
• UPC administratie/facturatie/bereikbaarheid. Je hebt echt een godsgeschenk als alles binnen een maand in orde is.
• etc. kan wel ff doorgaan :)

+ Oke je bespaard op de het abbonnement vooral het eerste jaar.
(17,80 vs 14,95)

+ De belkosten zijn goedkoper dan KPN, voor vast, mobiel. Internationaal denk ik absoluut niet.

+ Als je gewoon je KPN abbo houd en je gaat gewoon via CPS bellen door Pretium Telecom ofzo, dan zit je op exact hetzelfde prijsniveau. En je hoeft ook geen rommel met kastjes, draden etc.

- Je kan bij KPN gewoon gratis een specificatie krijgen via het web, UPC heeft dit niet en je moet dus flink dokken voor een papieren specificatie.

- Bij KPN betaal je niks extra voor een acceptgirokaart o.i.d. Bij UPC betaal je hiero ongeveer 2 euro voor.

- KPN is betrouwbaar: 99,9%

- Je hebt verplicht een kabelabbo nodig om te bellen via UPC. Dus die goedkope telefoon abbo's verdienen ze makkelijk terug met de verhoogde bijdrage voor KabelTV. Je kan dus niet erg makkelijk een schotel nemen of digitenne watever.

De bewuste beller, blijft dus gewoon lekker bij KPN :) (nofi)

/dev/null

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Bellen doe ik toch al niet vaak, en Chello ligt hier er zelden uit (in 1 jaar tijd slechts 10 uur offline geweest).

Dat van die voeding volg ik niet helemaal: normaal gesproken krijgt je telefoon toch al de stroom vanuit de telefoonaansluiting? Dus geen extra stekker ofzo? :?

Volvotips.com

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 02:01

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Dat van die voeding volg ik niet helemaal: normaal gesproken krijgt je telefoon toch al de stroom vanuit de telefoonaansluiting? Dus geen extra stekker ofzo?
ja maar als je dus via upc hebt lopen moet je dus hun kastje in het stopcontact steken zodat je niet kan bellen bij stroomuitval. maar door die interne accu (wist niet dat dat erin zat) kan je dus de eerste 1,5 uur nog wel bellen en dat lijkt me goed genoeg.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb het inmiddels een paar weken en het bevalt me tot nu toe goed. Ik heb een telefoon die ook FSK ondersteunt dus nummerweergave werkt bij mij in ieder geval prima. En aangezien ik nog geen vast nummer had was het voor mij gewoon erg aantrekkelijk. Ik bel weinig, dus een jaartje gratis proberen was geen groot risico. Bevalt het niet, dan stap ik over een jaar over op KPN.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 20:09
Nog een klein voordeeltje voor UPC. De Voicemail is volgens mij gratis. Bij KPN moet je betalen om het af te luisteren.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

s441558 schreef op 06 augustus 2003 @ 21:41:
Nog een klein voordeeltje voor UPC. De Voicemail is volgens mij gratis. Bij KPN moet je betalen om het af te luisteren.
Leuk idd, ze mogen het btw wel eens beveiligen. Ik kom regelmatig een upc mailbox tegen waarvan ik zomaar de ingesproken berichten kan afluisteren van anderen....zonder enige code! :? Werk bij een callcenter

/dev/null

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:12

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik gebruik het al sinds het a2000 tijdperk--> zeker al 4 jaar en het werkt echt perfect. Dekosten zitten lager dan die van KPN en ik heb volgens mij nog nooit een echte storing gehad. We gebruiken hier 2 lijnen (1 fax 1 tel). Het abbo is idd gratis.

[ Voor 7% gewijzigd door MaDLiVe op 07-08-2003 00:11 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:09

Marc H

- - Is wakker - -

Velthuis schreef op 06 August 2003 @ 14:15:
Ja, dit klinkt als een OK-actie. Met aantekening van SPee in het achterhoofd natuurlijk, maar nog steeds een flinke aanbieding. Je bespaart namelijk gewoon je maandelijkse vaste kosten bij KPN en dat is niet niks!

Toch wil ik eerst wel eens zien hoe vlot UPC zo'n telefoonaansluiting kan realiseren. En belangrijker nog: of je van de ene op de andere dag afgesloten bent bij KPN en aangesloten bij UPC. Voordat je dus een tijd ZONDER vaste lijn zit...
Dat is geen probleem. Tot de installatie voor elkaar is kan je gewoon via kpn bellen. Na installatie belt de monteur even met UPC/KPN (weet niet meer wie) en in 10 min is de lijn overgezet van KPN naar UPC.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 15:05
Heb al dik 3 jaar Priority abo, en nog nooit problemen mee gehad. En stukken cheaper dan de KPN.
I_Stealth_I schreef op 06 August 2003 @ 19:41:

• Je kan alleen gebruiken met de UPC tarieven, bellen via CP/CPS (tele2 etc) is via UPC niet mogelijk.
Als je bij Priority zit voor de lagere phonekosten, waarom zou je dan nog Tele2 willen???

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

Exirion schreef op 06 August 2003 @ 21:33:
Ik heb het inmiddels een paar weken en het bevalt me tot nu toe goed. Ik heb een telefoon die ook FSK ondersteunt dus nummerweergave werkt bij mij in ieder geval prima. En aangezien ik nog geen vast nummer had was het voor mij gewoon erg aantrekkelijk. Ik bel weinig, dus een jaartje gratis proberen was geen groot risico. Bevalt het niet, dan stap ik over een jaar over op KPN.
Wil je hier na een jaar nog eens komen berichten hoe eenvoudig je van UPC afgekomen bent? (gesteld dat je dat besluit zou nemen). Ik ben verder benieuwd naar de uitvalsfrequentie gezien ik daar een paar horrorverhalen over gehoord heb.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
offtopic:
Xanion> Zo jammer dat Tele2 wel bekend is en bij de meeste mensen Universal Telecom niet. Die gebruik ik namelijk al jaren en dat komt doordat ze voor bellen buiten de regio de tarieven hanteren van KPN binnen de regio. Hier bepaar ik (en de meeste mensen) het meest. Ook voor het buitenland zijn ze vaak het goedkoopst. Alleen 1649 is met actietarieven nog goedkoper naar het buitenland, maar die kun je alsnog (CS) gebruiken want die werken niet met CPS.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Xanion schreef op 07 August 2003 @ 09:56:
Heb al dik 3 jaar Priority abo, en nog nooit problemen mee gehad. En stukken cheaper dan de KPN.

[...]

Als je bij Priority zit voor de lagere phonekosten, waarom zou je dan nog Tele2 willen???
1 woord; concurrentie ;)

/dev/null

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je vergeet de belangrijkste:

Gratiz onberijkbaar zijn.
Gratiz spookrekeningen.
Gratiz problemen.

En wat kost het om na dat jaar weer terug te gaan naar kpn of een ander ? Moet je dan bij hun weer aansluit kosten betalen etc ?

Neen... upc komt er bij mij iig niet in... Kep zelf al zeer veel problemen gehad met chello, kabel tv wordt ook steeds duurder, met minder zenders en het singaal is volgens mij zwakker geworden. (discovery pleite :( )

En van kenissen en vrienden die upc tel hebben hoor ik alleen maar negatieve verhalen. (spookrekeningen en telefoon plat)

Het is dan misschien een jaar wat goedkoper... maar de vraag is of het alle problemen waard is.

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
[quote]I_Stealth_I schreef op 06 August 2003 @ 19:41:
• Nummerweergave gebruikt een ander protoccol, dus je zal een nieuw apparaat moeten aanschaffen.
Heeft de student waarschijnlijk nog niet :)
Upc is toch al goedkoper dan kpn/gelijk aan tele2, dus nergens voor nodig
• Voeding voor telefonie komt niet vanaf het netwerk, maar vanuit je eigen stopcontact. Er zit wel een een accu in de schoenendoos voor 1,5 uur stroom.
Klopt stroom komt vanuit het netwerk! Veel telefoons tegenwoordig hebben ookal een losse adaptor erbij dus tja :)
• Schoenendoos aan de muur en er worden allemaal lelijke kabels door je huis/woonkamer heen getrokken.
Witte muur & wit modem, niemand die m ziet :)
• Dailers/terugbelfuncties en modem raken wel es in de stress doordat de kiestoon later is bij de kabel. Als je te snel toets, worden de tonen niet herkent.
Klopt, zit soms een vertraging in! Is idd niet geschikt voor beveiligs apparatuur e.d.
• UPC netwerk heeft zijn hobbels en stoten, het heeft hier in Noord nederland er bijvoorbeeld 3 dagen uit gelegen.
Alsof Adsl van Kpn er nooit af ligt |:(
• UPC administratie/facturatie/bereikbaarheid. Je hebt echt een godsgeschenk als alles binnen een maand in orde is.
:O Sure... wachtrij op dit moment, Chello helpdesk, 1 minuut :)
• etc. kan wel ff doorgaan :)
Ik ook B)

quote]

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 21:20

404error

Page Not Found

I_Stealth_I schreef op 06 August 2003 @ 19:41:
- Je kan bij KPN gewoon gratis een specificatie krijgen via het web, UPC heeft dit niet en je moet dus flink dokken voor een papieren specificatie.
De papieren specificatie is tegenwoordig ook gratis bij de KPN, je moet hem alleen eenmalig aanvragen bij 0900-0244. Dit wordt niet uitgebreid gepromoot want dan kost het KPN te veel... >:)

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
En heb je je keuze al kunnen maken?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Flat_erik schreef op 17 August 2003 @ 23:02:
En heb je je keuze al kunnen maken?
Nee, hij zou nog worden teruggebeld door UPC maareh.... ;)

Wees consequent, maar niet altijd

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ook schreef op 18 augustus 2003 @ 06:39:
[...]

Nee, hij zou nog worden teruggebeld door UPC maareh.... ;)
Ze zouden mij ook nog even terugbellen van UPC. Nou nog niets vernomen. En dat is nou een bedrijf dat produkten in teleCOMMUNICATIE verkoopt |:(

En ja, Adsl van KPN ligt er nooit uit en van BBned al helemaal niet. Bovendien zijn de lokale en intercontinentale verbindingen bij mijn ADSL-verbinding vele malen beter als Sjello. Iedereen die bij bij mij komt en een Sjello aansluiting heeft, merkt op van 'hé wat gaat dat surfen bij jou sneller!' en dan hebben ze hun eigen pc hier aangesloten.

Erik:

Het heeft absoluut geen zin op UPC zo op te hemelen, ik heb genoeg (helaas negatieve) evaringen gehad met dit bedrijf. Laten ze nu eerst de zaak eens over de hele lijn op orde stellen! Ik weet dat ze bezig zijn met verbeteringen, maar dat heeft nog lang niet de gewenste vruchten afgeworpen. Beetje kinderachtig dat UPC ons nog steeds de blinddoek voorhoud.

[ Voor 11% gewijzigd door I_stealth_I op 18-08-2003 10:48 ]

/dev/null

Verwijderd

Het KPN netwerk heeft een storingskans van 1x in de 20 jaar, bovendien moet je binnen max. 5 werkdagen weer telefoon hebben

• muis|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Die 60 min gratis bellen das wel iets van alleen lokaal en in de avond ofzo.

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• supershoe
  • Niet online
Slimme actie van UPC.

Op deze manier hebben ze veel klanten voor hun telefoondiensten die waarschijnlijk wel zullen blijven uit luiheid en omdat het duur is om weer terug te gaan naar KPN. Ook iedereen weer je nieuwe nummer na een jaar doorgeven zien mensen niet zitten.

Ook zullen ze er van uit gaan dat als mensen bellen via UPC ze hun KPN telefoonaansluiting op zullen zeggen, op die manier behouden ze je meteen als klant voor UPC kabel internet want zonder KPN aansluiting kan je niet meer overgaan op ADSL. (of via hele vage omwegen waar niemand zin in heeft)

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:36

Exirion

Gadgetfetisjist

muis|IA schreef op 18 August 2003 @ 13:44:
Die 60 min gratis bellen das wel iets van alleen lokaal en in de avond ofzo.
Dat verzin je zelf even? Het geldt gewoon binnen Nederland voor niet-06/0800/0900 nummers. Simpel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
En uiteraard doen ze 't bij UPC weer eens lekker fout. :(

Ik heb gewoon een rekening ontvangen, en mag doodleuk 28,93 Euro per maand betalen. Meteen gebeld, en daar zeiden ze dat ze niets wisten van die actie, en het kon niet blabla, en er moest maar een brief gestuurd worden. :r

Volvotips.com

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

En nogmaals is aangetoond waarom ik zelfs mijn wc papier nog niet van UPC zou betrekken. Dat bedrijf moet echt snel in het faillissement worden getrokken door ontevreden consumenten...

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
Geen enkele probs hier met upc-telefonie, heb et al 1 1/2 jaar, scheelt me €4,- per maand in abo-kosten als je et vergelijkt met KPN, heb ook geen problemen gehad met de actie die ik destijds had (1 jaar lang 100 minuten per maand)

ik ben juist blij dat ik van dat schijt-kpn af ben, eikels vragen €40,- om een knop in te drukken en een naam in te voeren als je je aanmeld, (MIJN MENING, niet bedoeld om te flamen)

voor de rest is upc-telefonie veel voordeliger in de gesprekskosten

[on-topic]

je hebt toch een contract gekregen die je moest ondertekenen waar OOK de acties in vermeld stonden!!

kopie opsturen, en geld wordt verekend

[/on-topic]

[ Voor 16% gewijzigd door cypher21 op 11-11-2003 17:52 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

UPC en gratis, is dat een grap

(upc+uiters professionele centenpikkers)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik ben juist blij dat ik van dat schijt-kpn af ben, eikels vragen €40,- om een knop in te drukken en een naam in te voeren als je je aanmeld, (MIJN MENING, niet bedoeld om te flamen)
Als ze 1,5 kilometer moeten graven om jouw telefoonaansluiting te leveren, moet je ook maar 40 euro betalen. Eikels he :Z

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
Duncan schreef op 11 november 2003 @ 17:56:
[...]

Als ze 1,5 kilometer moeten graven om jouw telefoonaansluiting te leveren, moet je ook maar 40 euro betalen. Eikels he :Z
als ik een bestaande woning met een telefoonaansluiting heb, vindt ik dit idd belachelijk ja

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
cypher21 schreef op 11 november 2003 @ 17:51:

[on-topic]

je hebt toch een contract gekregen die je moest ondertekenen waar OOK de acties in vermeld stonden!!

kopie opsturen, en geld wordt verekend

[/on-topic]
Ik heb nooit een contract getekend. Het enige wat de gebruikers van UPC Telefonie ondertekenen is het papiertje waar op staat dat 't allemaal goed geïnstalleerd is en werkt blablabla. Er staat niets over abonnementskosten op enzo (hooguit aansluitkosten).

Volvotips.com

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 20:52
Is misschien leuk om erbij te nemen of om als enige lijn te nemen als de betrouwbaarheid je weinig uitmaakt. In beide gevallen moet je genoeg tijd hebben aangezien het bij UPC soms een behoorlijke administratieve chaos is. De kwaliteit van kabeltelefonie haalt het niet bij het gewone KPN netwerk wat daar speciaal voor bedoeld is. Als er iets kapot is kan het wachten op een monteur bij UPC weken duren, bij KPN meestal 1 a 2 dagen, bovendien heeft UPC meerdere langdurige storingen gehad, je zal dan maar afhankelijk zijn van die telefoonlijn.
Verder zal het aanbod wel te vetrouwen zijn, alleen goed opletten dat je het op tijd opzegt voordat het jaar om is.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik zie veel gedoe staan over dat de telefoon het niet doet als de kabel er uit ligt enzo.

Wij hebben nu zelf al enkele jaren Priority Telecom en het is bij ons nog nooit, maar dan ook nog nooit uitgevallen.

KPN daarentegen wél.

Het is daarnaast ook nog eens een stuk goedkoper en we hebben ons nummer kunnen behouden, ook opzegging van KPN werd door UPC geregeld.
Pc123 schreef op 11 november 2003 @ 18:44:
Is misschien leuk om erbij te nemen of om als enige lijn te nemen als de betrouwbaarheid je weinig uitmaakt. In beide gevallen moet je genoeg tijd hebben aangezien het bij UPC soms een behoorlijke administratieve chaos is. De kwaliteit van kabeltelefonie haalt het niet bij het gewone KPN netwerk wat daar speciaal voor bedoeld is. Als er iets kapot is kan het wachten op een monteur bij UPC weken duren, bij KPN meestal 1 a 2 dagen, bovendien heeft UPC meerdere langdurige storingen gehad, je zal dan maar afhankelijk zijn van die telefoonlijn.
Verder zal het aanbod wel te vetrouwen zijn, alleen goed opletten dat je het op tijd opzegt voordat het jaar om is.
Kwaliteit haalt het niet? waar haal je dat vandaan ? Wij hebben 2 lijnen gehad, 1 van KPN en 1 van priority en de priority lijn was stukken helderder qua geluid vergeleken met de KPN lijn dus die vlieger gaat echt niet op.

Daarnaast, qua betrouwbaarheid, lees bovenstaande stuk maar eens.

[ Voor 59% gewijzigd door Fairy op 11-11-2003 18:49 ]

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 19:38

Bombonella

En als de Bom valt....

( Ondanks dat dit topic al een beetje belegen begint te worden, post ik mijn vragen toch maar hier om er zodoende geen nieuw topic aan te verkwanselen ;) )

Ondanks dat ik het forum een beetje heb doorzocht en uiteraard de telefonie site van upc zelf, zou ik graag uitsluitsel hebben over het volgende:

-De upc telefonie kast die geinstalleerd word, kan ik die ook in de meterkast dumpen (zoals ik met chello modem heb gedaan)

-Kunnen er meerdere telefoons op (splitten ofzo :?), momenteel heb ik hier 2 telefoon en een fax.

-Indien "upc telefonie kast" in de meterkast kan kan ik dan gebruik maken van de telefoonlijnen die door mijn huis lopen.
Pagina: 1