Toon posts:

Centrino en Intel Speedstep Application

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

Het gaat hier namelijk over een Acer Travelmate TM 803LMib (Pentium-Centrino 1.6GHz, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 40GB HDD, DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, Bluetooth) met windows2000 sp4 en alle nodige patches op.
De vraag is nu ofdat de applicatie 'Intel Speedstep Technology' erop gezet kan worden (die groene racevlag in tray icon), of zit dit en de centrino types al zelf ingebouwd dat die zich lager gaat klokken wanneer dat die op de batterijen gaat werken..

(Dit topic zou ook mss bij de softe goederen gekund hebben.. beetje ondeuidelijk)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tooltje 'Intel Speedstep' wel gevonden als download bij de HP site voor bv. een compaq armada E500, maar op de acer site vind ik hier niets over, ook niet op de Intel site.

Is dit app dan overbodig en regelt de centrino proc zelf al dat hij minder stroom (dus lager klokken) gaat verbuiken als hij op batterijen word gezet?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Windows XP regelt dit zelf al (zie energiebeheer instellingen), maar bij 2000 SP4 weet ik het niet. Ik gebruik zelf SpeedSwitchXP voor m'n Centrino.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, enig idee mischien hoe ik dit kan testen of kan zien in Power Managment ofdat de speedstep werkt?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 15:45:
Owkee, enig idee mischien hoe ik dit kan testen of kan zien in Power Managment ofdat de speedstep werkt?
Als je computer idle is kun je bij My Computer systeemgegevens checken wat de actuele kloksnelheid is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
heeft er niemand dat intel speedstep technology apje (groen vlaggetje) geïnstaleerd zonder dat het er standaar bij zat?

Verwijderd

Topicstarter
of gewoon iemand die kan bevestigen dat een centrino dat speedstep apje niet nodig heeft.. vind er nix van

Modbreak

Wil je wat geduldiger zijn en niet zo snel kicken. Dit is namelijk hoogst irritant.

[ Voor 48% gewijzigd door Abbadon op 06-08-2003 17:57 ]

• LosserNL
  • Laatst online: 20:29
een Centrino draait zonder dat programmaatje/driver, maar om de volledige controle te hebben over wanneer die wel volop draait en wanneer niet, raad ik je echt aan om SpeedSwitchXP te installeren.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

werkt de realtime clock checker van Wcpuid niet ?

• LosserNL
  • Laatst online: 20:29
bij mij crasht WinCPUid (TravelMate 800LCi) , dus ik raad hem aan om dat niet te proberen ;)

SpeedSwitchXP heeft een eigen Clock Checker waarmee je kan zien hoe hard ie zn transistortjes pijnigt

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 17:25:
of gewoon iemand die kan bevestigen dat een centrino dat speedstep apje niet nodig heeft.. vind er nix van
Probeer dit icoontje eens: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er idd goed uit maar dit apje is voor windows xp, het is namelijk voor windows2000 sp4, sorry voor het te snel bumpen van de topic, dit was idd lame en zallek niet meer doen, Br@m, editen is idd wat ik volgende keer zal doen.
Duz, voor windows 2000 (en zeg niet zet er xp op, we zitten hier op een homogene netwerkomgeving met 160 clients op 2k) wat zijn mijn alternatieven?

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn asus centrino start met 'stroomsnoer' op 1,5 ghz op, is de stekker eruit dan mag ik me in 600 mhz verlustigen. Deze stroombesparingsfunctie kan ik in de bios uitschakelen.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Pagina: 1