[XP] automatisch aanmelden op server account

Pagina: 1
Acties:

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Hallo,

Ik heb hier thuis een server, en die is ingesteld als DHCP, DNS, NAT en file server. Door middel van gebruikers accounts kan iedereen inloggen op de file server en doen wat ze willen doen.

Nou heb ik een wat oudere pc van mij beneden neer gezet en aangesloten op het netwerk waar ook die server op zit. Er staat ook voor iedereen die wel is zou kunnen computeren op deze computer een gebruikers account klaar, en dus heeft iedereen z'n eigen plekje.
Internetten lukt allemaal wel (ik doe het nou ook :)) en het is ook mogelijk om aan te melden op de server net zo als alle andere computers dat doen. Niks aan de hand dus.
Maar nou wilde ik graag dat als er iemand op deze computer zich aanmeld dat windows ook meteen die gebruiker aanmeld op de server account. Het is nu dus zo dat als je de computer aanzet, dat je dan eerst de gebruiker aan moet geven en dan het wachtwoord in moet typen, en als je dan op de server iets wil doen dan moet je ook daar alles weer intypen in dat inlog scherm. Het is dus de bedoeling dat dit allemaal in 1 keer gaat.

Nou is het zo dat de gast gebruikers account uitstaat en die laat ik ook uit, anders was het volgens mij wel te doen (gewoon helemaal geen inlog accounts enzo op die server). Maar ik ben van plan om ook voor iedereen wat ruimte op die server te zetten in de vorm van een Home dir, dus ik moet wel apparte gebruikers enzo hebben.

Ik weet niet verschrikkelijk veel van het hele server gebeuren, maar volgens mij kan dit met active directory ofzo? Dat ben ik dus NIET van plan om te gaan gebruiken, want ik heb begrepen dat dat wat meer van je server vraagd en hij is al zo mager... :)

De oplossing voor mijn probleem heb ik dus nog niet gevonden. Niet bij de GOT search, niet op google, niet op de microsoft knowledge site, niet in de services van XP.. en ik heb echt wel goed zitten zoeken (maar misschien op de verkeerde trefwoorden?). Dus als iemand mij kan helpen, of in iedergeval het adres van een how to ofzo door kan geven dan lukt 't wel denk ik.

BVD

ohja; OS is dus Win XP, server is Win2k3.

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Wat je vereist heb je dus wel active directory voor nodig, anders is dat niet te doen.

Server pikt niet dat je met blanco accounts gaat werken, dus itt wat je denkt gaat je 'gast' oplossing ook niet werken.

En voor de rest kunnen we hier wel de basics van w2k networking uitleggen, maar wat jij vraagt is zo basic, ik zou zeggen: veel plezier met faqs lezen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[rml][ Win2k3/W95] Inloggen met W98 op Win2k[/rml]

Ik zie weinig verschil met dit topic trouwens.....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 13:20:
Wat je vereist heb je dus wel active directory voor nodig, anders is dat niet te doen.
onzin, gewoon zelfde gebruiker en ww op de server aanmaken en het werkt ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 13:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 13:34:
[...]

onzin, gewoon zelfde gebruiker en ww op de server aanmaken en het werkt ook.
Ja, idd. Had'k ff niet bij stil gestaan.

Hoe dan ook, poster mag zich flink in gaan lezen, ipv got te gebruiken als vraagbaak.

• brute51
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 13:49:
[...]

Ja, idd. Had'k ff niet bij stil gestaan.

Hoe dan ook, poster mag zich flink in gaan lezen, ipv got te gebruiken als vraagbaak.
Ohja? Ik dacht dat GOT een forum is waar je wat kan vragen dat je niet weet. Dat doe ik toch? En hoe weet jij nou of en wat ik gezocht en gevonden heb?

Ik raak altijd zo geirriteerd door dit soort reacties. Wat je ook vraagt, je krijgt ze altijd, echt altijd. <i>'Dan moet je beter zoeken...'</i> Ik heb echt wel goed gezocht, nou en ik kan 't niet vinden. En ik ben toch ook geen systeem beheerder, ik weet dat toch allemaal niet. Als ik 't antwoord niet kan vinden dan vraag ik 't hier, hoewel ik dat eigenlijk steeds vaker maar niet doe, gezien de reacties die ik (en een heleboel andere) altijd krijgt.

Bedankt voor de bruikbare reactie trouwens, ik ga is effe kijken wat dat opleverd.

• brute51
Nou ik ben eruit hoor. 't Lag dus aan de wachtwoorden die verschilde. Ik dacht dat het meer iets in de richting was van een of andere service waar ik iets in moest stellen.

Bedankt voor sommige reacties.

Verwijderd

Ik raak altijd zo geirriteerd door dit soort reacties. Wat je ook vraagt, je krijgt ze altijd, echt altijd. <i>'Dan moet je beter zoeken...'</i> Ik heb echt wel goed gezocht, nou en ik kan 't niet vinden.
Dat heeft te maken met dat de meesten hier het ook niet geleerd hebben door het te vragen.

En in principe kun je hier best wat vragen, maar dan is het de bedoeling dat je moeilijke dingen vraagt, niet dingen die elke faq je kan vertellen.
Pagina: 1