[RH9] keyboard werkt niet bij install op HP laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44103

Topicstarter
Ik gebruik al een tijdje Linux op mijn portable, maar ik krijg de nieuwste RedHat niet geinstalleerd.

Het booten van cd is geen probleem, dan moet je kiezen welke installatie je wilt.
VB: Linux noprobe om geen hardware detectie te doen enz.
Hier doet mij keyboard het dus gewoon maar van zodra ik in de volgende stap kom heb ik ineens geen keyboard meer.

Ik heb al alle keuze mogenlijkheden uitgeprobeerd (met en zonder een extern keyboard) maar het wil niet lukken.

En als ik op de site van Redhat zoek vind ik alles wat ik moet weten over nic's, grafische kaarten, sound chips en alles wat je maar wil behalve over toetsenbord problemen tijdens de installatie.

Mijn portable is een HP Pavilion ZE4335ea.

Zijn er nog mensen met dit probleem of kent er iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 07:23
Stap 1 al geprobeerd? Dat is dus: google, zoeken op HP Pavilion [ZE4335ea] linux [keyboard]

Een van de suggesties die ik vond, geen idee of het werkt: 'Try "linux text noapic nodma" and see if that helps.' (bij het booten als kernel opties dus). Vooral die noapic zou kunnen helpen, die nodma lijkt me niet het probleem.

Ook in het BIOS pielen met ACPI en APIC settings (indien aanwezig) zou misschien iets kunnen uitmaken, you never know...

Verder: hier en hier, en de links die daar weer bij staan.

Daarmee moet je verder kunnen komen, als je het vind post dan nog even wat je nou hebt gedaan om het werkend te krijgen!

+topictitelfix, moet zo wat duidelijker zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks, ik zal het deze avond uittesten.
Die eerste pagina had ik ook gevonden, ik had dus zelf ook al mandrake9.1 geinstalleerd. Maar ik zou om een of andere rede zou ik liever Redhat hebben.

Maar op de 2de pagina die je geeft staan een aantal intressante tips die ik deze avond zeker ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geprobeerd wat er wordt uitgelegd en blijkbaar is het genog om eender wat te blijven type tussen het moment dat ik kies welke installatie en dat de gradische setup begint om er voor te zorgen dat je niet gekent keyboard blijt werken.

Thanks man!!!!