Toon posts:

Problemen dvd op tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Marantz dvd speler (dv4100 OSE) maar als ik deze mbv een scart kabel aansluit op mijn Sharp tv krijg ik in het instelmenu wel beeld maar zodra de dvd begint te spelen en ik kom in het dvd menu springt de tv uit.

Ik moet dan de stekker van de tv eruit halen en opnieuw erin stoppen. Vaak doet hij het dan wel weer. Ik denk dat het probleem met pal ntsc te maken heeft of heb ik dat verkeerd?

Iemand die kan helpen??

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Ligt eerder aan je tv, mischien brakke SCART poort? Probeer eens een andere scartkabel of zo.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

1-bij WAT VOOR EEN DVD`s heb je dit probleem?
3-ondersteund jouw tv de meeste instellingen pal/secam/ntsc 50/60 hz?
2-wat heb je zelf al gezocht?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:50
Heb je al eens een andere kabel geprobeerd?
Scart heeft namelijk ook een signaal-lijn om te tv te "besturen", AV-kanaal kiezen en zo.
Misschien gaat er daar iets fout?

edit:

spuit 11

[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 06-08-2003 12:57 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Op het moment dat de film begint wordt er vaak geschakeld naar een ander beeldformaat, misschien dat je TV daar niet tegen kan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IXos 162 scart kabel geprobeerd en daarna de standaard kabel die bij de speler zat. Bij beiden hetzelfde probleem. Het rare is alleen dat wanneer ik de dvd laat lopen en daarna de tv weer inschakel dan krijg ik wel gewoon beeld. Heeft het niets met RGB te maken???? Zou dat kunnen?

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
heb je de search functie gebruikt, ik herinner me een draadje van een paar dagen geleden over een Marantz dvd speler...
Erg vreemd dat je tv zomaar uitvalt. Zit je tv in een geaard stopcontact?

Verwijderd

Topicstarter
heb search gebruikt maar kon niets vinden.
Hij zit via een niet geaarde stekkerdoos zou dit uitmaken???
Ik ga het zometeen even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Geaard of niet maakt niets uit. Zou het kunnen liggen aan de overschakeling van het beeld, dus als je van menu naar dvd enz. gaat?

En iemand enig idee hoe dit op te lossen is???

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:07

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een TV heeft nooit een aarde stekker. Als dit wel het geval zou wezen zou dit problemen kunnen veroorzaken door een mogenlijk potentiaal verschil tussen de aarding van het stopcontact en de cai aansluiting.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
nee oke das waar. Maar ik heb verschillende stopcontacten geprobeerd enz. T maakt allemaal niet uit. Iemand die raad weet?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Ik denk dat je TV gaar is, dat ie vastloopt als de bron switch naar een ander beeldformaat.
Pagina: 1