[JS] Browser check niet geheel accuraat

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het leek me een leuke missie om een browser check te maken die de meest gebruikte platformen dekt. Hieraan denk ik aan PC, Mac, Netscape en IE. Ik heb hier en daar wat scripts gevonden, samengevoegd, aangepast etc.

Nou werkt alles bijna helemaal goed. Het enige wat nog foutief weergegeven wordt is IE op de Mac. Niet altijd, maar bij een collega in ieder geval wel. Alhoewel ze op Mac nooit verder zijn gekomen dan IE5.5 (geloof ik), is het wazig dat ook daar aangegeven wordt dat het IE6+ is.

De onderstaande link is de pagina waarop de informatie staat en waar ook de javascript in zit. Ik heb al met definities en variabelen zitten spelen, maar hij blijft het aangeven.

Op een andere Mac met (volgens mij) dezelfde IE, komt wel netjes IE 5 in beeld. Mis ik een vergelijking ergens?

Browsercheck

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik ga die van jouw zo bekijken, maar ondertussen kan je zelf even kijken of deze wel goed gaat (http://gemal.dk/browserspy/).

Volgens mij wordt deze toch wel als betrouwbaar / volledig aangenomen op internet.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

IE 5.0 op de mac geeft het goed aan
IE 5.1(.6) op de mac wordt 6+
misschien gaat het fout omdat je checkt op 5.5 en niet 5.x ik weet niet precies wat de laatste versie voor de mac is.
Verder zou ik meer naar Mozilla neigen dan Netscape.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Maar dan zou die volgens mij op 5.5 uit moeten komen. Er wordt gekeken of het 6+ is, dan 6, dan 5.5, dan 5. Als 6+ aan wordt gegeven, betekent dat dat het script geen versies 3, 4, 5 en 5.5 kan vinden.

BrowserSpy was ik ook tegengekomen, maar daar is niets van te downloaden, aangezien ze zelf aan geven dat het alleen online checkt. D'as leuk, maar ik heb dat soort dingen toch liever in een eigen script. Ook wordt er daar veel meer informatie aangeboden als waar het mij om gaat :)

[ Voor 42% gewijzigd door Kaastosti op 06-08-2003 13:04 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kaastosti schreef op 06 August 2003 @ 13:03:
BrowserSpy was ik ook tegengekomen, maar daar is niets van te downloaden, aangezien ze zelf aan geven dat het alleen online checkt.
Je kan z'n source toch gewoon bekijken :?

Het gaat natuurlijk niet om het overnemen van functionaliteit, maar begrijpen van gebruikte code :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik zie 't... dat script werkt op ongeveer dezelfde manier als die ik heb. Het enige verschil is dat ze daar gewoon printen wat de variabele inhoudt en ik iets print naar aanleiding van de variabele. Het systeem er achter is nagenoeg gelijk.

Pagina: 1