okey ik probeer via een form authentication een admin systeem te maken.
Nu krijg ik problemen bij het inlog systeem. Ik wil namelijk bij het inlog menu controleren of iemand al is ingelogd, zo ja geeft ie de uitlog pagina weer.
Nou lijkt het mij allemaal kloppen alleen m'n out put is zo:
CS0246: The type or namespace name 'User' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
Die assembly refference heb ik dus wel maar ik denk zelf dat het de cookie is.
Aangezien ik gewoon '/' heb gebruikt als path (in m'n webconfig). En deze control in een andere map zit. Alleen heb ik nu geen idee hoe ik dit kan verhelpen (behalve een flat file structuur maar dat vind ik zo dratisch).
Nu krijg ik problemen bij het inlog systeem. Ik wil namelijk bij het inlog menu controleren of iemand al is ingelogd, zo ja geeft ie de uitlog pagina weer.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <%@ Control Language="C#" %> <%@ Register TagPrefix="caz" TagName="logout" Src="Logout.ascx" %> <%@ Register TagPrefix="caz" TagName="login" Src="Login.ascx" %> <%@ Import Namespace="System.Web.Security " %> <script runat="server"> public void Page_Load(object Sender, EventArgs e) { if (User.Identity.Name != "") { Control c1 = LoadControl("./Logout.ascx"); p.Controls.Add(c1); } else { Control c1 = LoadControl("./Login.ascx"); p.Controls.Add(c1); } } </script> <asp:PlaceHolder id="p" runat="server"></asp:PlaceHolder> |
Nou lijkt het mij allemaal kloppen alleen m'n out put is zo:
CS0246: The type or namespace name 'User' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
Die assembly refference heb ik dus wel maar ik denk zelf dat het de cookie is.
Aangezien ik gewoon '/' heb gebruikt als path (in m'n webconfig). En deze control in een andere map zit. Alleen heb ik nu geen idee hoe ik dit kan verhelpen (behalve een flat file structuur maar dat vind ik zo dratisch).