Toon posts:

[Windows XP] Heel raar probleem bij opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik heb het volgende probleem:

Ik probeer een laptop (hp omnibook xe4500) met windows XP pro optestarten. Alles gaat goed tot je je hebt aangemeld. Na het aanmelden verschijnt alleen je achtergrond en voor de rest mag je het zelf doen :S (Ook niet na een tijdje) Ik kan wel gewoon in de task manager en zie dat explorer.exe niet is opgestart. Dus heb ik geprobeerd dit wel op te starten. Verschijnt heel leuk onder toepassingen(als bureablad) maar is na 3 seconden daar weer weg zonder foutmelding of wat dan ook.

Kent iemand dit probleem??? En zo ja weet iemand hier een oplossing voor??
(ik ben al een uurtje aan get zoeken geweest met search maar heb niks kunnen vinden wat erop leek)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:28

Ankh

.Howdy

zou kunnen zijn dat je opstart kernel kapot is.. ik zou denk ik een nieuwe installatie van winXP proberen.. heb je windows als op error's laten zoeken, of kan je daar niet bij komen? en misschien een bootvirus (dus niet in bios, maar bij windows) stop de cd van norton (als je die hebt) er in bij het opstarten.. en dan boot hij anti-virus van cd)

• EricW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11-2023
Kijk eens in je system.ini of er geen regel in staat beginnend met:

code:
1
SHELL=

Als er explorer.exe achter staat, is dat niet het probleem. Als er iets anders staat, zou ik de regel eens even weghalen (dit kan door er een ; voor te zetten).

Edit: ik zie dat je XP gebruikt, dan zal dat het probleem niet zijn, denk ik

[ Voor 15% gewijzigd door EricW op 06-08-2003 12:45 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Het is zelfs gisteren nog langs geweest: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/791705. Systeemherstel schijnt de oplossing te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
cowgirl schreef op 06 August 2003 @ 12:46:
Het is zelfs gisteren nog langs geweest: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/791705. Systeemherstel schijnt de oplossing te zijn.
Bij systeem herstel krijg ik een heel mooi wit scherm en doet hij niet veel :S

• InGaP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2024
Wat gebeurt er als je in veilige modus opstart?

Two guidelines to be successful: 1) Don't tell everything you know.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
als de veilige modus het ook niet doet: herinstalleren

Eventueel herinstalleren idzv Windows setup een repair laten doen. Maar als je dan toch bezig bent, liever principieel een clean install.

Verwijderd

Topicstarter
In de veillige modus werkte gebeurde exact het zelfde (ook hier werdt explorer.exe niet opgestart). Netwerk en dergelijke werkte wel gewoon.Ik heb dus alles maar overgeblazen en daarna een clean install gedaan. Vindt het alleen jammer dat ik nu nog niet weet wat de oorzaak is. (Virus = 100% uitgesloten) Iig bedankt voor jullie medewerking!
Pagina: 1